نور پردازی

طراحی کناف دیوار

طراحی کناف دیوار

طراحی کناف دیوار
هر گاه اسم کناف را می شنویم نا خوداگاه ذهنمان به سمت سقف می رود و تصور می کنیم کناف مخصوص سقف پذیرایی و اتاق هاست ، در حالیکه با پیشرفت طراحی ها ، کناف های دیوار هم امروزه جایگاه خاص و ویژه ای پیدا کرده اند در این مقاله از ایرانادکور با ما همراه باشید تا طراحی کناف دیوار را بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/09/23

هر گاه اسم کناف را می شنویم نا خوداگاه ذهنمان به سمت سقف می رود و تصور می کنیم کناف مخصوص سقف پذیرایی و اتاق هاست ، در حالیکه با پیشرفت طراحی ها ، کناف های دیوار هم امروزه جایگاه خاص و ویژه ای پیدا کرده اند .در این مقاله از ایرانادکور با ما همراه باشید تا طراحی کناف دیوار را بررسی کنیم.

طراحی کناف دیوار

اهمیت کناف دیوار

معمولا دیوارها سطح وسیعی از هر فضا را به خود اختصاص می دهند ، گاهی به عنوان جداکننده دو محیط هستند و گاهی هم بار ساختمان به دوش آن هاست.

جنس دیوار ها متفاوت است ، دیوارهای گچی ، بتنی ، آجری ، سیمانی ، پیش ساخته و غیره را در فضای خانه یا محل کار می توان دید.

کناف دیوار ازین بابت اهمیت دارد که میتواند یک دیوار بزرگ و بی روح را با نقش و طرح های جذاب همراه با نورپردازی به زیباترین قسمت فضا و یا حتی نقطه کانونی محیط بدل کند.

کناف دیوار

همچنین گاهی ایرادات دیوار ها ، قناسی ها و هر عیب و نقضی که بر روی دیوار وجود دارد را می توان با استفاده از کناف پوشاند ، همچنین بوسیله کناف دیوار می توان ارتباط بصری بین سقف و دیوار را برقرار کرد ، برخی از طراحی های کناف دیوار در واقع ادامه کناف سقف هستند و این موضوع بع بزرگی و مدرن به نظر رسیدن فضا کمک بسیار می کند.

طراحی کناف دیوار

مزایای استفاده از کناف دیوار

کناف شکل پذیری بالایی دارد و می توانید طبق سلیقه و نیاز خودتان آن را به هر فرم و طرحی در بیاورید ، کناف متریالی است که براحتی می توان پس از نصب آن را باز کرد و به تاسیسات زیر آن دسترسی داشت.

نصب سریع کناف ، مزیت دیگری است که انتخاب آن را جذاب تر کرده ، به دلیل وزن پایین کناف ، دیوار ها سنگین نمی شوند و وزن کلی ساختمان افزایش نمی یابد.

طراحی کناف دیوار

کناف متریالی است تقریبا ارزان که به راحتی می توان برای تغییر دکوراسیون از آن استفاده نمود.

علاوه بر دیوار های خانه ، کناف را می توان در هر فضایی مثل ساختمان های اداری , مسکونی , بیمارستانی , درمانگاه ها , هتل ها , مراکز تفریحی , آموزشی , مدارس , دانشگاه ها , رستوران ها , فرودگاه ها و غیره بکار برد.

کناف عایق صوتی و حرارتی مناسبی است و آتش نمی گیرد.

ایرانادکور

انتخاب طرح و رنگ کناف

انتخاب طرح و رنگ کناف با توجه به موقعیتی که محیط شما دارد ، متفاوت است. در اتاق پذیرایی معمولا از کناف برای دیوار پشت تلویزیون استفاده می کنند چراکه به راحتی میتوان بر روی آن نور پردازی انجام داد و طرحی زیبا را برای پشت ال سی دی خلق کرد.

در خصوص رنگ کناف ، بهتر است در محیط های بزرگ از رنگ آمیزی تیره استفاده کنید تا فضای داخلی اتاق گرم و دنج جلوه کند اما اگر فضای شما کوچک است بهتر است از رنگ روشن و حتی سفید بهره ببرید تا کمی فضا دلباز و وسیع جلوه کند.

کناف دیوار

اجرای کناف دیوار

اجرای کناف بسیار ساده است ، پس از اندازه گیری و طراحی شکل و ابعاد ، کناف کار با کمک پروفیل های فلزی بر روی دیوار یا سقف ، طرح را اجرا می کند و سپس صفحات کناف به اندازه طرح برش داده شده و روی آن پیچ میشود ؛ در نهایت درزها بتونه کاری می شوند و رنگ آمیزی صورت می گیرد.

کناف

برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را بخوانید:

enlightenedنورپردازی مناسب خانه

enlightenedنور مخفی سقف آشپزخانه

enlightenedانواع نورپردازی در ساختمان

طراحی کناف دیوار

برای اجرای بهترین کناف در شیراز و جنوب ایران ، با ما در ایرانادکور تماس بگیرید ، ما ضمن بازدید از محل و توجه به خواست و سلیقه شما ، برترین و مدرن ترین طرح های کناف دیوار را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه