دکوراسیون

طراحی خانه با چوب گردو

طراحی خانه با چوب گردو

طراحی خانه با چوب گردو
شاید در محیط های مدرن امروزی هیچ عنصری مانند چوب، تداعی کننده طبیعت در ذهن ما نباشد. این روزها به دلیل کمبود چوب، گران بودن آن و مشکلاتی که چوب طبیعی دارد، مصالح مصنوعی شبیه چوب هم در بازار در دسترس هستند که گاه جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی هستند. اما هنوز هم چوب و به خصوص چوب گردو جایگاه دیگری دارد. در ادامه دکوراسیون داخلی با چوب گردو را بررسی می کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/09/21

ایرانادکور، با احترام گذاشتن با سلایق مختلف، سعی بر اجرای هر چه بهتر، با کیفیت تر ، به روز تر و کم هزینه تر پروژه ها دارد. با سالها تجربه و رزومه ای پر از اجراهای موفق در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری در کنار شماییم تا در خانه رویاییتان قدم بزنید.

کتابخانه چوب گردویی

معرفی چوب گردو

چقدر با انواع چوب آشنا هستید؟ امروز قصد داریم به مقوله دکوراسیون با چوب گردو بپردازیم. و آن را بیشتر معرفی کنیم. حتما می دانید که چندین نوع درخت گردو وجود دارد که چوبش برای ساخت وسایل چوبی استفاده می گردد. چوب گردوی سیاه گونه ای است که برای مبلمان خانگی  کاربرد فراوانی دارد. رنگ قهوه ای در چوب گردو ها بسیار متفاوت است گاهی این رنگ بسیار روشن و گاهی بسیار تیره است و گاهی هم به رنگ قرمز شبیه تر می شود . حتی گاهی این رنگ به بنفش یا خاکستری تمایل پیدا میکند. چوب گردوی سیاه چوبی زیبا با رگه های صاف و مستقیم است و استحکام بسیاری دارد و بسیار مرغوب است.

چوب گردو

از ویژگی های دیگر چوب گردو، استحکام و سختیآن است. خراط ها و نجار ها  چوب گردو را می پسندند و به آن بها می دهند چون به آسانی زیر دستگاه های آن ها می رود و کار با آن برایشان راحت است و ضمناً هنگام برش و کار با آن، بوی خوش چوب در فضا پخش می شود.

همچنین در خصوص چوب گردو مورد مهم قابلیت جلا خوردن آن است یعنی درخشش و براقیت خاصی دارد که در بقیه چوب ها وجود ندارد. این خصوصیت به درخشش وسایلی که از آن تهیه می شود کمک می کند.

البته چوب گردو در برابر اشعه UV مقاوم نیست و رنگش میپرد یا به اصطلاح روشن می شود. بهترین گردوی ایران درخت های تویسرکان همدان است که از نظر مقاومت و کیفیت، بی نظیر است.

دکور با چوب گردو

کاربرد های چوب گردو در دکوراسیون

تخته های چوب گردو در دکوراسیون  داخلی و مدرن می تواند با بقیه متریال ها ترکیب شود ، می توان چوب را بر روی پایه ی فلزی میز قرار داد و یا با شیشه ترکیب کرد.

چوب گردو جایگاه ویژه ای در سبک معماری روستیک ندارد.  خانه ای با سبک روستیک بدون چوب گردو معمولا بی معناست.

برای نمای ساختمان هم امروزه از روکش های چوب گردو استفاده می شود. حتما چوب گردو را در کفپوش های چوبی و انواع پارکت هم دیده اید.  کارهای فاخر  و ظریف و زیبا نیز از چوب گردو بهره مند می شوند. در فروشگاه های مبلمان همیشه میز کنسول های چوب گردویی با آینه های فاخر چشم را به سمت خود جلب می کنند. و البته این لیست ادامه دارد . . .

به خواندن مقالات زیر دعوتید:

enlightenedمعجزه چوب در دکور خانه

enlightenedمزایای کاربرد چوب در معماری

enlightenedطراحی میز و بار چوبی

مبلمان چوبی

دکوراسیون با چوب گردوی زیبا

زیبایی قابل توجهی به خانه شما می آید اگر مبلمانی که از چوب گردو ساخته شده است را تهیه کنید و به خانه بیاورید. درخشش بسیار زیاد  چوب گردو در سبک معماری کلاسیک هم بسیار خودنمایی می کند.

تاج ها و منبت های بالای مبلمان و تخت خواب کلاسیک اگر از چوب گردو ساخته شود میتواند بسیار ارزشمند و زیبا باشد. چوب گردوی ایران از مرغوب ترین ها در جهان است و بسیاری از خانه های سلطنتی در دنیا از چوب گردوی ایرانی ببه عنوان برترین ها در دنیا نام می برند. و صد البته ، هنر و خلاقیت یک نجار است که به  این چوب زیبایی می بخشد.

دکوراسیون چوب گردو

سخن پایانی ایرانادکور

اگر از دوست داران چوب هستید و می خواهید  جذابیت آن را به دکوراسیون منزل تان هدیه کنید، ما در ایرانادکور در کنار شما خواهیم بود و ایده های خلاقانه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را از ما بخواهید در کنار شماییم تا انواع چوب و کاربرد آن ها در دکوراسیون را به شما معرفی کنیم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چوب گردو در دکوراسیون داخلیکتابخانه با چوب گردومبلمان چوب گردوچوب گردو در خانهمیز چوب گردو

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه