طراحی باغ و فضای سبز

اجرای محوطه سازی در باغ

اجرای محوطه سازی در باغ

اجرای محوطه سازی در باغ
در واقع محوطه سازی ایجاد فضایی رویایی است که دقیقا حضور در طبیعت را تداعی کند. فضایی شگفت انگیز، رازآلود و ایمن که باعث آرامش و نشاط شود و ساعاتی از زندگی را سرشار از حسی ناب نماید. با ما همراه باشید تا در این خصوص صحبت کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/08/13

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی باغ و فضای سبز، فضاهای اداری، تجاری و . . . شما را به مطالعه این نوشتار دعوت می کند.

اجرای محوطه سازی باغ

المان های باغ و ویلا

آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق، باربیکیو و . . . از بخش های مهم محوطه سازی به شمار می روند. یکی از وظایف ما در ایرانادکور مشورت با کارفرما برای پی بردن نظرات و سلایق و خواسته های اوست. سپس با توجه به مساحت و خواست کارفرما، طرح ها و المان های متفاوت را پیشنهاد داده و پس از انتخاب وی طراحی می کنیم. نورپردازی نیز علاوه بر زیبایی باعث افزایش امنیت محوطه می گردد. به علاوه نورپردازی صحیح و اصولی باعث می شود بتوانیم از فضای طراحی شده در شب هم استفاده نماییم .

ایرانادکور

انتخاب طرح محوطه سازی

قدم اول در اجرای محوطه سازی باغچه در اصل انتخاب طرح و شیوه سامان دهی گل و گیاهان در باغچه است. انواع طرح‌های متفاوتی برای طرح محوطه سازی باغچه وجود دارد. طرح شطرنجی، خطی، راه راه و دایره‌ای شکل از بارزترین انواع طرح‌ها در محوطه سازی هستند. انتخاب طرح در مرحله اول به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر سمت و سوی خود را انتخاب کرده و هدفمندانه به انتخاب مصالح دست بزنید. اصول سازماندهی فضای سبز نیز بر همین اصل استوار است.

محوطه سازی

مصالح لازم برای محوطه سازی

برای محوطه سازی باغ و ویلا می توان از ترکیب مصالح گوناگون نظیر چوب، تخته سنگ، سرامیک، سنگ ریزه، درختچه های تزیینی، خزه ها، بوته های کوتاه و … استفاده کرد که انتخاب مصالح بر اساس سلیقه کارفرما و بودجه و مواردی که جزو اصول محوطه سازی است انجام می گیرد. یکی از این اصول اهمیت به اقلیم است، باید مراقب میزان بارنگی، شدت تابش نور آفتاب، بالاترین و پایین ترین دمای سالانه، باد و بسیاری از موارد دیگر بود. در نهایت هم باید ترکیبی که جذابیت بیشتری را در فضای باغ ایجاد می کنند را انتخاب کنیم.

محوطه سازی باغ

نقشه برداری از محوطه

در هنگام طراحی و برنامه ریزی برای محوطه سازی، باید بتوانیم اطلاعات صحیحی بدست آوریم، یکی از این اطلاعات نقشه زمین است. پیش از طراحی محوطه یکی از کارهای بسیار مهمی که باید مد نظر داشت، نقشه برداری است. نقشه برداری یکی از کارهای بسیار مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. نقشه برداری به خصوص با دستگاه های مخصوص مثل تئودولیت و توتال، وضعیت خاکبرداری و خاکریزی را برای محوطه سازی مشخص می کند. بهتراست این مرحله توسط مهندسین عمران انجام شود که متخصص در این زمینه هستند.

باغ و ویلا

انتخاب گیاه در محوطه سازی باغ و ویلا

از مسایل بسیار مهم در محوطه سازی انتخاب گل و گیاه است. ما همیشه با گیاهان متنوع سروکار داریم که باید بتوانیم بهترین آن ها را انتخاب کنیم. علاوه بر شرایط ارثی و ژنتیکی، محیط زیست هم تاثیر بسیاری در این انتخاب دارد. تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر مطلق دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی ها، تعداد روزهای ابری و آفتابی، کوتاهی و بلندی روز و شب و دیگر پدیده های جوی بر روی انتخاب گیاه تاثیر گذارند که بهتر است حتما از کارشناسان این موضوع در این راه کمک بگیرید.

بهترین طراحی محوطه ویلا

المان های دیگر در محوطه سازی

آبنما، استخر یا حوضچه آب در محوطه سازی که واقعا جذاب‌ و کاربردی است. شنیدن صدای آب یکی از زیباترین صداهای دنیاست پس آن را از خودتان دریغ نکنید. اینکار انرژی خوب و حس طراوت و تازگی را در فضایتان تولید خواهد کرد. استفاده از آلاچیق در محوطه سازی ، آلاچیق محوطه سازی شما را کامل‌تر خواهد کرد و به دور همی ها حال و هوای بهتری می دهد حتی در زیر باران هم می توانید از فضا استفاده کنید، زیر آلاچیق چای بنوشید و لذت ببرید.

باغ

مقالات زیر قطعا به شما کمک خواهد کرد :

enlightenedانواع خاک در طراحی باغ ویلا

enlightenedکاربرد گیاهان در طراحی فضای سبز

enlightenedکم هزینه ترین محوطه سازی باغ

باغ سازی

سخن پایانی ایرانادکور

به یاد داشته باشید که تمام مراحل را باید تک به تک با کارفرما نهایی کرد تا در صورت تمایل کارفرما، ادامه یابد و از دوباره کاری ها جلوگیری شود. نهایی کردن طرح و برآورد هزینه دقیق در هر مرحله باعث صرفه جویی در وقت و هدفمندتر شدن کارها خواهد شد و رضایت کارفرما بدین صورت جلب خواهد شد. ما نیز به عنوان بهترین مجری محوطه سازی در باغ و ویلا در جنوب کشور، می توانیم در کنار شما باشیم تا فضایی رویایی در کنار رعایت اصول ایمنی در طراحی و اجرای محوطه سازی را داشته باشید. با ما از طریق شماره های اعلام شده در وب سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه