نور پردازی

راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

راهنمای خرید لوستر اتاق خواب

راهنمای خرید لوستر اتاق خواب
اگر برای اتاقتان فضایی آرام می خواهید و یا دنبال محیطی رمانتیک هستید ، لوستر یکی از عناصری است که می تواند در این راه به شما کمک کند. نورپردازی مناسب باعث می‌شود زیبایی طراحی بیش تر از آن چه که هست به چشم آید. در این میان لوستر اتاق خواب نقش مهمی ایفا می کند.

تاریخ مقاله : 1399/07/12

ایرانادکور ، به عنوان مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با اجرای پروژه های بسیار که رضایتمندی مشتریان را در پی داشته در خدمت شما بزرگواران خواهد بود. تیم ما با دانستن اصول طراحی داخلی ، ایده های نو، در اختیار داشتن علم و هنر دکوراسیون داخلی بهترین ها برای شما اجرا خواهد نمود .

لوستر اتاق خواب

اهمیت نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی صحیح اتاق خواب در ایجاد آرامش لازم صاحب اتاق نقش به سزایی دارد. استفاده از لوستر و آباژور و سایر وسایل روشنایی در این امر کمک بزرگی است. بیشتر افراد در هر سنی که باشند دوست دارند در اتاق خواب های خود از نور مناسب استفاده کنند .

اگر به بازار مراجعه کنید متوجه می شوید که انواع لوازم نوری به چشم می خورد . تنوع در لوستر اتاق انتخاب را کمی‌ دشوار می‌کند. شاید یک راهنمای کلی در این مسئله به شما کمک باشد.

لوستر اتاق خواب

اندازه لوستر اتاق‌خواب چقدر باید باشد؟

برای اتاق های بزرگ قطعا باید لوستر های بزرگ تر و پر شاخه تر و برای اتاق کوچک تر از لوستر های ظریف تر و دارای نور کمتر بهره ببرید تا تناسب اتاق و ابعاد لوستر حفظ شود در این اینصورت منظره ای نا زیبا و نا خوشایند را خواهید داشت ، نور زیاد هم در اتاق کوچک آزار دهنده است و برعکس نور کم در اتاق بزرگ ، پس حتما تناسب را هنگام خرید لوستر رعایت کنید.

لوستر اتاق خواب

جنس و سبک لوستر اتاق خواب

لوستر در انواع و اقسام جنس ها و طرح ها در بازار موجود است اما شما باید به سبک منزل خود دقت کنید ، انواع لوستر هایکریستال، شیشه، فلز، چوب و برنز را فروشگاه ها می توان دید . هماهنگی سایر اجزای خانه با لوستر اتاق‌خواب موضوعی است که نیاز به دقت و خساسیت دارد. مثلا در سبک کلی اتاق خواب، اگر وسایل مدرن بکار بردید به دنبال لوستر های فانتزی و مدرن باشید و اگر سبک کلاسیک را انتخاب کردید و مثلا بالای تخت را منبت زدید ، لوستر های کریستالی گزینه خوبی هستند. لوسترهای شاخه ای که معمولاً سه شاخه است استفاده نماید چلچراغ برای فضای اتاق خواب مناسب نیست.

لوستر اتاق خواب

رنگ لوستر اتاق خواب

کمی در انتخاب رنگ ها شجاع باشید ، نیاز نیست حتما لوستر با بقیه لوازم اتاق یک رنگ باشد اما سعی کنید هارمونی اتاق حفظ شود و رنگ ها با هم همخوانی داشته باشند ، مثلا اگر دیوار های شما رنگارنگ است یکی از رنگ ها را برای لوستر انتخاب کنید و به کار ببرید و یا اگر اتاق زیادی بیر وح شده لوستری با رنگ جذاب بکار برید.

لوستر اتاق خواب

نکات مهم در انتخاب لوستر اتاق

لوستر باید ارتفاع مناسبی نسبت به سقف و کف داشته باشد. در فضاهای کم نور بهتر است از لوسترهای بدون حباب یا با حباب شفاف استفاده کنید تا نور مناسب فراهم شود. لوستر را هماهنگ با سایر جزییات اتاق انتخاب کنید. اگر سقف اتاق خواب گچ بری یا تزیینات سقفی دیگر دارد سعی کنید از لوستر های ساده استفاده کنید. در اتاق خواب بهترین نورپردازی، نور ملایم و یکنواخت است که در کنار آن از نورپردازی تکمیلی استفاده شود.

لوستر اتاق خواب

مقالات زیر پیشنهاد ماست:

enlightenedاتاق مستر؛ بهترین اتاق برای طراحی

enlightenedرنگ آمیزی اتاق خواب

enlightenedتم تیره برای اتاق خواب

سخن پایانی ایرانادکور

ما در ایرانادکور همراه شماییم تا برترین ها را انتخاب کنید. بهترین دکوراسیون اتاق خواب در شیراز را از ما بخواهید ما در خصوص دکوراسیون تمام قسمتهای خانه از جمله دکوراسیون اتاق کودک، نوجوان، اتاق مستر، پذیرایی سرویس های بهداشتی و سایر فضاهای موجود بهترین و کم هزینه ترین پیشنهادات را  به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه