دکوراسیون

چیدمان مبلمان منزل

چیدمان مبلمان منزل

چیدمان مبلمان منزل
مبلمان یک بخش مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. رعایت اصول چیدمان مبلمان منزل به شما کمک می‌کند تا فضایی خاص و زیبا را داشته باشید.

تاریخ: 1399/7/8

مبلمان منزل یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آیتم‌ها در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آیند. همچنین مبلمان و اکسسوری منزل در اصل بخشی جدانشدنی و لازم به حساب می‌آیند. بنابراین، چیدمان اصولی و صحیح مبلمان منزل بسیار مهم است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور در این مقاله به بررسی اصول چیدمان مبلمان منزل می‌پردازد.

چیدمان مبلمان منزل 1

اصول چیدمان مبلمان در منزل

مبلمان از لوازم ضروری هر خانه‌ای به حساب می‌آید. فرقی نمی‌کند شما منزل خود را بازسازی کرده‌اید یا به تازگی ساکن خانه جدید دیگری شده‌اید. اولین و مهم‌ترین آیتم که ذهن شما را درگیر خود می‌کند در اصل انتخاب یک چیدمان صحیح و اصولی برای مبلمان منزل است. انتخاب طرح و مدل مبلمان از یک طرف و نحوه چیدمان و قرار دادن مبلمان در منزل نیز از طرف دیگر باعث می‌شود تا هر شخص بخواهد که با اصول چیدمان مبلمان در منزل آشنا شود. انتخاب بهترین طراحی مبلمان در شیراز از اولین قدم‌ها به حساب می‌آید.

چیدمان مبلمان منزل 2

اولین قدم در انتخاب بهترین مدل چیدمان مبلمان منزل این است که نقطه کانونی را شناسایی کنید. نقطه کانونی در سالن پذیرایی یا نشیمن باعث می‌شود تا شما راحت‌تر بتوانید مبلمان منزل را حول یک نقطه مرکزی چیدمان کنید. نقطه مرکزی می‌تواند هر آیتم یا المان شاخص مانند تلویزیون، شومینه، پنجره بزرگ با یک دید عالی و حتی یک لوستر بزرگ و زیبادر وسط سالن باشد.

مبلمان به منظور استفاده افراد خانواده و همچنین مهمانان و دیگر افراد است. بنابراین، از لحاظ تعداد مبلمان نیز باید به این مسائل توجه کنید. ست کردن رنگ فرش و مبل نیز یکی دیگر از تکنیک‌های داشتن فضایی خاص و منحصر به فرد در سالن پذیرایی است. با این کار به راحتی تاثیر چشمگیری بر فضا داشته‌اید.

چیدمان مبلمان منزل 3

چیدمان مبلمان منزل

در هنگام چیدمان مبلمان منزل توجه داشته باشید که تعداد مبلمان باید با توجه به متراژ فضای سالن پذیرایی مشخص شود و همچنین مبلمان با سالن پذیرایی تناسب داشته و زیاد بزرگ یا زیاد کوچک نباشند. حتماً باید فاصله‌ی مناسبی را به منظور رفت و آمد از میان مبلمان در نظر بگیرید. در نظر گرفتن این فضا در هنگام چیدمان مبلمان از ضروریات است. دقت نداشته باشید که در سالن‌های مستطیل شکل به هیچ وجه مبلمان را دور تا دور سالن و چسبیده به دیوارها نچینید. نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل دارای اصول خاص خود می‌باشد.

چیدمان مبلمان منزل 4

یکی از مسایلی که همیشه در هنگام چیدمان مبلمان منزل در سالن پذیرایی یا نشیمن اتفاق می‌افتد این است که شما ممکن است به هر دلیلی قصد داشته باشید تا میز ناهارخوری را در سالن پذیرایی قرار دهید. در این هنگام باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. اول اینکه میز ناهارخوری باید در نزدیک ترین نقطه به آشپزخانه قرار داده شود و حتماً باید نحوه چیدمان مبلمان در سالن پذیرایی به گونه‌ای باشد که یکی از مبل‌ها پشت به میز قرار بگیرد تا فضای ناهارخوری و پذیرایی به این صورت تفکیک شود. طراحی داخلی دکوراسیون فضاهای کوچک همیشه با تکنیک‌های خاصی همراه است.

چیدمان مبلمان منزل 5

اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در زمینه دکوراسیون داخلی منزل هستید و قصد دارید تا همیشه بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید و فضایی خاص و منحصر به فرد را خلق کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedطراحی دکوراسیون داخلی منزل

enlightenedسبک شناسی مبلمان

enlightenedچیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل

چیدمان مبلمان منزل 6

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران  طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در امر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما همراهان گرامی ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه