دکوراسیون

طراحی پارکینگ آپارتمان

طراحی پارکینگ آپارتمان

طراحی پارکینگ آپارتمان
پارکینگ ها از قسمت های اصلی هر خانه‌ای به حساب می‌آیند. هم در خانه های آپارتمانی و هم ویلایی، باید اهمیت پارکینگ را جدی گرفت. در دوره‌ای از تاریخ زندگی می‌کنیم که هر خانواده، حداقل یک خودروی شخصی دارند. به همین علت، طراحی و ساخت پارکینگ اهمیت بسیاری در معماری بناهای مختلف دارد. در این مقاله به بررسی طراحی پارکینگ آپارتمان خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/06/29

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی با اهمیت دادن به تک تک عناصر موجود در خانه، ایده‌های ناب طراحی داخلی را برای داشتن فضایی زیبا و محیطی دل نشین به  شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

طراحی پارکینگ

طراحی پارکینگ خانه آپارتمانی

همانطور که میدانید خانه‌های آپارتمانی متراژ پایین‌تر و زیربنای کمتری نسبت به خانه های ویلایی و باغ ها دارند. بنابراین پارکینگ ها در بهینه‌ترین حالت ممکن طراحی و ساخته می‌شوند تا تعداد ماشین های بیشتری در آن جای بگیرد و ضمناً حرکت آن ها هم اصولی انجام شود. پارکینگ هایی با فضای کوچک و بسیار ساده و با رعایت اصول زیبایی‌شناسی می تواند به راحتی تصویری زیبا از ورودی خانه را خلق کند و دردسر پارک خودرو ها را نیز به حداقل کاهش دهد.

طراحی پارکینگ

 تزئینات ساده در طراحی پارکینگ

می‌توان با کمی ذوق و سلیقه، زیباترین پارکینگ را داشت. معمولا چهار طرف پارکینگ ها را دیوار یا ستون تشکیل می‌دهد، شما می‌توانید قسمتی از آن را انتخاب کرده و با به کارگیریه خلاقیت، آن را دکور کنید. از انواع دیوار پوش های ساده و طرح دار می توانید برای این کار بهره ببرید. حتی با استفاده از دیوار آجری با چیدمان ویژه می توان فضایی بی‌نظیر خلق کرد.

طراحی پارکینگ

نورپردازی پارکینگ

نورپردازی پارکینگ یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. پارکینگی خاص و متناسب با سلیقه خود را می‌توانید با استفاده از نورپردازی ایجاد کنید. هم سقف و هم دیوار های پارکینگ را می توانید نورپردازی کنید. سقف پارکینگ، تاثیری باورنکردنی در زیبایی فضا به عهده دارد. گاهی حتی پارکینگ ها را برای جشن و مهمانی های خصوصی ساکنین اختصاص می دهند در این صورت حتما پارکینگ را نورپردازی کنید تا فضای بزرگ و بی نظیری داشته باشید.

طراحی پارکینگ

انتخاب درب ورودی پارکینگ

در آپارتمان های امروزی درب ورودی پارکینگ،  جزئی از نمای ساختمان به حساب می‌آید و باید با آن هماهنگ باشد با انتخاب درب شیک و خاص، علاوه بر زیبایی نمای ساختمان، ورودی فوق‌العاده‌ای برای پارکینگ آپارتمان ایجاد کنید. استفاده از چوب و الوارهای طبیعی برای درب ورودی می تواند ان را بسیار خاص کند. درب های آهنی طراحی شده، درب های فرفورژه و سایر درب ها می تواند بخوبی به زیبایی نما و پارکینگ کمک کند.

طراحی پارکینگ

لزوم وجود پارکینگ

امروزه به دلیل ناامنی‌هایی که وجود دارد، داشتن پارکینگ از دغدغه‌های مهم خانواده ها محسوب میشود و خانه بی پارکینگ واقعا چیزی کم دارد و به شدت از قیمت آن کاسته می شود. پس سعی کنید با صرف کم‌ترین هزینه و با استفاده از ذوق و خلاقیت خود، فضایی زیبا و متفاوت برای پارکینگ منزلتان ایجاد کنید.

طراحی پارکینگ

مقالات زیر را مطالعه کنید : 

enlightenedدانستنی های انتخاب درب ضد سرقت

enlightenedسیستم گرمایش از کف

enlightenedدرب های ضد سرقت آکاردئونی

طراحی پارکینگ

سخن پایانی ایرانادکور

در مقاله ای خواندید تلاش کردیم در خصوص طراحی پارکینگ آپارتمان ها مواردی را بیان کنیم. برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با تیم طراحی دکوراسیون داخلی در تماس باشید. بهترین دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران را با ما تجربه کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه