دکوراسیون

اصول انتخاب رومیزی مناسب

اصول انتخاب رومیزی مناسب

اصول انتخاب رومیزی مناسب
رومیزی زیبا می‌تواند تاثیر بسیاری در دکوراسیون داخلی خانه و حس و حال اتاق غذاخوری بگذارد. شکل، رنگ، اندازه، بافت و الگوی رومیزی عواملی هستند که باید در انتخاب رومیزی به آن‌ها توجه کنید. در این نوشتار از ایرانادکور به موضوع اصول انتخاب رومیزی مناسب خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/06/09

ایرانادکور ، با احترام گذاشتن به انواع سلایق ، سعی در رضایتمندی افراد با نظرات و روحیات متفاوت دارد . کارشناسان ما ضمن شنیدن خواست شما بزرگواران ، بهترین و مناسبترین ایده ها را ارائه خواهند داد تا نتیجه این همیاری ، حس بهتر شما به محیط اطرافتان باشد.  باید ها و نباید های دکوراسیون منزل را در مقالات این سایت برایتان بازگو می کنیم .

انتخاب رومیزی

اهمیت انتخاب رومیزی

رومیزی‌ها المان ارزان ولی مهمی از دکوراسیون داخلی منزل به حساب می آید. رومیزی ها به‌عنوان لوازم جانبی دکوراسیون داخلی تلقی می‌شوند که به وسیله آن می توان ارتباط رنگی و بافتی لازم بین میز ناهار خوری و سایر عناصر خانه را برقرار کرد. اگر رومیزی مناسبی انتخاب شود، نه تنها به‌عنوان یک عنصر تزئینی بلکه به صورت کاربردی می توان از آن بهره برد مثلا یک رومیزی مناسب، از میز گران قیمت شما محافظت می‌کند. و به علاوه آن را زیبا تر و درخشان تر جلوه خواهد داد.

انتخاب رومیزی

توجه به نقطه کانونی

نقطه کانونی اولین و بیشترین عنصری است که در خانه دیده می شود و اصلی ترین الگوی طراحی است. رومیزی مناسب، بهتر است با رنگ عنصر نقطه کانونی هماهنگ باشد. الگو و بافت عناصر میز غذاخوری بهتر است نقطه کانونی را تاکید ‌کند. بهتر است یک طراحی را انتخاب کنید که با عناصر مختلف اطراف اتاق هماهنگ باشد. حتی گاهی می توانید برای رومیزی به ظروف خود هم توجه کنید و نسبت به رنگ و بافت سرویس ظروفتان رومیزی را انتخاب کنید.

انتخاب رومیزی

توجه به اندازه فضا

انتخاب رومیزی مناسب، می‌تواند فضایی که میز و صندلی در سالن شما اشغال کرده را کمتر نمایش دهد و یا آن را واضح‌تر به نشان دهد و بر آن تاکید کند. پیشنهاد ما در ایرانادکور برای  یک سالن بزرگ، یک رومیزی با الگو‌های پیچیده و متراکم است، درحالیکه در یک اتاق نشیمن کوچک، سبک‌ترین رومیزی از لحاظ بصری را انتخاب کنید. یک رومیزی با رنگ روشن و یک الگوی سبک و زیبا و ساده.

انتخاب رومیزی

انتخاب رنگ رومیزی

رنگ یکی از مهمترین ابزارهای دکوراسیون است. رنگ ابزاری است که می تواند حس و حال میزغذاخوری را عوض کند. رنگ‌های سرد مثل آبی و یا سبز به خوبی با زیربشقابی‌های خاکستری رنگ ترکیب می‌شوند و فضای غذا خوردن را آرام می کنند. رنگ‌های گرم مانند قرمز یا زرد نیز، با رنگ‌های زرد و خاکی همراهی خوبی دارند. همچنین رنگ‌های خنثی مثل عاجی، بژ یا برنز با رنگ‌های زمینی مثل خاکی یا قهوه‌ای همخوانی دارند، اما می‌توانند در کنار رنگ‌های تیره هم نمای خوبی داشته باشند.

رومیزی

انتخاب بافت رومیزی

پس از انتخاب نوع و رنگ رومیزی نوبت به انتخاب بافت است. بافت رومیزی به المان‌های دیگر میز و همچنین مناسبت میهمانی بستگی دارد. بافت‌های نرم، با سطوح صاف مانند ظروف چینی، ظروف نقره‌ای و استیل همخوانی عالی دارد؛ پارچه‌هایی با بافت شل، صمیمی‌تر هستند و با ظروف «زمینی» مثل سفال و یا سنگی سازگارترند.

رومیزی

انتخاب سایز مناسب رومیزی

هرچه میز بزرگتر باشد، به رومیزی بزرگتری نیاز دارید چرا که باید بیشتر آویزان باشد، اندازه رومیزی با توجه به طول و عرض میز غذا تعیین می‌شود و از هر چهار طرف آویزان است؛. به طور کلی خوب است که رومیزی شما تا جایی میانه‌ لبه‌ میز و لبه‌ صندلی‌ها آویزان باشد. تا هم میز زیبای شما نمایان شود و هم رومیزی جلوه کند.

انتخاب رومیزی

مقالات زیر پیشنهاد ماست :

enlightenedتغییر دکور خانه با ایجاد تغییرات کوچک

enlightenedانتخاب میز و صندلی ناهار خوری

enlightenedمیز و صندلی چوبی 4 نفره تاشو

رومیزی

سخن پایانی ایرانادکور

ایرانادکور ، با ارائه ایده های ناب ، خلاقیت و تفکر خلاق در معماری ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون جنوب کشور است . برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید و یا از پیج اینستاگرام ما که پر از ایده ها و نکات کاربردی دکوراسیون و معماری است بازدید کنید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه