رنگ آمیزی

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل
آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل به هر شخصی کمک می‌کند تا بهترین تصمیمات را برای دکوراسیون داخلی منزل خود اتخاذ کند. شما تا چه اندازه با روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزل آشنایی دارید؟

تاریخ: 1399/5/30

رنگ‌ها بخش مهمی از زندگی همه‌ی انسان‌ها را تشکیل می‌دهند. آشنایی و شناخت روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌کند تا همواره انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این مقاله به بررسی روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی خواهد پرداخت.

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ‌ها همیشه بر روحیات و اخلاق انسان‌ها و همچنین دکوراسیون داخلی منزل تاثیر مستقیم داشته‌اند. رنگ نقش مهمی را در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند. همگی ما در هنگام خرید به رنگ لباس‌ها توجه می‌کنیم و حتی در هنگام خرید یا فروش منزل نیز به رنگ دیوارها و سقف اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. زیرا رنگ در دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار می‌باشد. حال تصور کنید که با اهمیتی که رنگ در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، تاثیر دکوراسیون داخلی در روحیات ما چه نقشی را ایفا می‌کند. در نتیجه باید به دو عامل دکوراسیون داخلی و رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اهمیتی ویژه داد.

رنگ در دکور داخلی

رنگ‌ها علاوه بر زیبایی در منزل و فضا، معنا و مفهوم گسترده‌تری را القا می‌کنند. فضاهای کوچک یا بزرگ همگی تحت تاثیر رنگ قرار دارند. انتخاب رنگ مناسب برای هر خانه و با متراژ منحصر به فرد خود در اصل از اولین اصول انتخاب صحیح رنگ می‌باشد. اگر متراژ خانه شما کم است، به هیچ عنوان از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. رنگ تیره در دکوراسیون داخلی در خانه کوچک باعث می‌شود تا با جذب تمام نور ورودی به منزل، فضای خانه شما کوچک‌تر و تنگ‌تر به نظر برسد. رنگ سفید مرجانی در دکوراسیون داخلی این خانه‌ها از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

ترکیب رنگ در دکور داخلی

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

هر کدام از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل دارای اثرات مستقیمی بر روی روحیه و رفتارات اعضای منزل دارند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا به بررسی بعضی از این اثرات و تعدادی از رنگ‌ها بپردازیم. رنگ قرمز نشان از هیجان، اشتیاق و فعالیت دارد. از آنجایی که رنگ قرمز بسیار تند است و باعث تهیج و ایجاد هیجان می‌شود، باید حتماً در مقیاس کم و با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های روانشناسی آن در منزل استفاده شود. علاوه بر این، اگر رنگ شاد دوست دارید و نمی‌خواهید قرمز را انتخاب کنید، نارنجی گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. رنگ آمیزی خانه با شابلون یکی از روش‌های نوین استفاده از رنگ‌های جذاب در دکور منزل است.

روانشناسی رنگ ها

رنگ آبی شاید رنگ محبوبی در میان مردم باشد و همچنین کاربرد و استفاده گسترده‌ای نیز در تمامی زمینه‌ها و از جمله دکوراسیون داخلی منزل دارد. رنگ آبی از رنگ‌هایی است که آرامش و صلح را فرا می‌خواند و به همین دلیل برای فضاهایی مانند اتاق خواب بسیار مناسب است. رنگ آبی دارای تونالیته‌های متنوع و بسیاری می‌باشد و هر شخصی با توجه به سلیقه خود و فضای داخلی منزل می‌تواند رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کند. شاید رنگ سفید مرجانی در دکوراسیون داخلی منزل از بهترین انتخاب‌ها به حساب آید.

روانشناسی رنگ در دکوراسیون

آیا شما نیز تمایل دارید تا بعد از شناخت روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی به انتخاب رنگ مورد علاقه خود برای دکوراسیون داخلی منزل بپردازید؟ تا چه اندازه با روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی و تاثیرات آن بر روحیات انشان آشنایی دارید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به دقت به مطالعه مقالات زیر بپزدازید.

enlightenedرنگ آمیزی اتاق کودک

enlightenedست کردن اتاق با پرده آبی

enlightenedدیزاین اتاق با رنگ زرد

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه کند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

روانشناسی رنگ‌ها در دکوراسیون منزلروانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلیروانشناسی انواع رنگ

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه