آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه
تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از کارهای ضروری در هنگام تمیز کردن آشپزخانه به حساب می‌آید که فقط کافی است تا با روش‌های صحیح تمیز کردن هود آشپزخانه آشنایی داشته باشید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید.

تاریخ: 1399/5/20

هود آشپزخانه یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به حساب می‌آید که بسیار کاربردی نیز می‌باشد. تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از دغدغه‌های هر بانویی در خانه است. ایرانادکور، در این مقاله قصد دارد تا در قالب اطلاعات عمومی به شما روش‌هایی را برای تمیز کردن هود آشپزخانه ارائه کند. با ما همراه باشید.

هود

هود آشپزخانه و تمیز کردن آن

در آشپزخانه رعایت تمام نکات بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این میان هود آشپزخانه یکی از عناصری است که تمیز کردن دائمی آن بسیار مهم می‌باشد. آخرین بار که هود آشپزخانه خود را تمیز کردید چه زمانی بود؟ هود آشپزخانه در بالای اجاق گاز و دقیقاً فضای پخت و پز نصب می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا چربی، رطوبت و بخار غذا در فضای فیلتر هود آشپزخانه تجمع کند و فضایی برای تجمع باکتری و قارچ فراهم شود. بنابراین، تمیز کردن هود آشپزخانه بسیار مهم و ضروری می‌باشد. انتخاب بهترین هود برای آشپزخانه امری الزامی است.

روش تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه احتیاجی به متخصص ندارد. فقط کافی است تا با روش‌های صحیح تمیز کردن هود آشپزخانه آشنا شوید. هود آشپزخانه از دو قسمت داخلی و بیرونی تشکیل شده است که هر کدام روش تمیز کردن خاص خود را دارند. در هنگام تمیز کردن بخش بیرونی هود آشپزخانه باید به جنس آن دقت کنید. اگر جنس آن از آهن ضد زنگ است بهتر است تا از آب گرم و صابون استفاده کنید. اگر جنس آن از شیشه است بهتر ست تا از تمیزکننده‌های شیشه استفاده کنید. برای تمیز کردن حتماً از دستمال نرم استفاده کنید. همچنین نحوه نصب و اجرای هود نیز بسیار مهم است و نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز توسط تیم متخصص صورت می‌گیرد.

تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در هنگام تمیز کردن هود آشپزخانه باید حتماً انجام بگیرد این است که فیلتر هود آشپزخانه باید در بازه‌های زمانی مشخص و مرتب حتماً تمیز شوند. مراحل تمیز کردن فیلتر هود به ترتیب زیر می‌باشد. در مرحله اول باید با دقت تلاش کنید تا فیلترها را از قسمت زیرین هود جدا کرده و سپس در ظرف مناسبی قرار دهید.

بعد از آن باید محلول ضدعفونی کننده را درون ظرف و بر روی فیلترها بریزید تا روی فیلترها را بپوشاند. مدتی اجازه دهید تا فیلترها درون ظرف باقی بمانند و پس از آن فیلترها را از ظرف خارج کرده، بشویید و در سر جای خود قرار دهید. طراحی سه بعدی آشپزخانه در شیراز باعث می‌شود تا بتوانید جانمایی دقیقی از محل لوازم داشته باشید.

پاک کردن هود آشپزخانه

نکات مهم در هنگام تمیز کردن هود آشپزخانه

– در هنگام تمیز کردن هود آشپزخانه حتماً از دستکش استفاده کنید.

– موادی به نام تترا در بازار موجود است که برای پاک کردن شیشه یا بدنه استیل هود استفاده می‌شود. به یاد داشته باشید که از این مواد برای بدنه پلاستیکی هود استفاده نکنید.

– در نهایت بهترین راه این است که پس از گذشت مدتی طولانی در نهایت فیلتر را تعویض کنید.

انواع روش تمیز کردن هود آشپزخانه

اگر شما نیز به آشپزخانه خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید فضایی خاص و زیبا را در آشپزخانه خود فراهم کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedجدیدترین کابینت سال 99

enlightenedمدل جزیره آشپزخانه کوچک

enlightenedمکان یخچال در آشپزخانه

بهترین روش تمیز کردن هود آشپزخانه

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه همواره تلاش می‌کند تا بهترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه کند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

تمیز کردن هود آشپزخانهبهترین روش تمیز کردن هود آشپزخانهانواع روش تمیز کردن هود آشپزخانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه