دکوراسیون

ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
هنر و معماری ایرانی‌ها زبانزد عام و خاص در سرتاسر جهان بوده و هست. اینکه می‌گویند هنر نزد ایرانیان است و بس به راستی صحت دارد. دکوراسیون داخلی منزل ایرانی سرشار از شگفتی رنگ‌ها و طرح هاست. یک ایرانی بایستی از سبک و سیاق هنر معماری کشور خود بداند. بنابراین در این نوشتار به بررسی ویژگی های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی خواهیم پرداخت با ایرانادکور همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/05/07

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در اجرای چیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. آشنایی با سبک شناسی مبلمان به ما در انتخاب مبلمان صحیح کمک خواهد کرد.

خانه ایرانی

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

تنوع سبک در معماری داخلی ایرانی بسیار زیاد است. منازل ایرانی سبک مخصوص به خود را دارند. به طور مثال اگر دوست دارید سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را دنبال کنید باید از مبلمان‌های اصلی سبک ایرانی که شامل فرش ایرانی، صنایع دستی ایرانی، رنگ‌هایی که به سبک و سلیقه ایرانی‌ها نزدیک است استفاده کنید. اهمیت هنرهای گوناگون در دکوراسیون منزل ایرانی چیزی است که ارزش مطالعه و بکارگیری را دارد.

خانه ایرانی

صنایع دستی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

اگر دوست دارید خانه شما سبک ایرانی به خود بگیرد حتما از انواع صنایع دستی ایرانی در منزل خود استفاده کنید. گلیم، انواع حصیر، پشتی و یا کوسن‌هایی با پارچه‌ها سنتی، استفاده از وسایل قدیمی مانند چراغ گرد سوز یا رومیزی‌های گلدوزی و … همگی از زیباترین انواع صنایع دستی ایرانی است که می‌توان به عنوان دکوری یا یک وسیله کاربردی از آن استفاده کرد.

خانه ایرانی

فرش دست بافت ایرانی

از شکوه‌ترین فرش ها در دنیا فرش اصیل دست بافت ایرانی است که می توانید در دکوراسیون داخلی منزل از آن استفاده کنید، فرش دستباف ایرانی قیمتی و هنری بسیار زیادی که دارد نمادی از هنر اصیل ایرانی است. در بسیاری از منازل ایرانی نیز گلیم یا فرش دستباف ایرانی را قاب می‌گیرند و به عنوان یک اثر هنری در دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده می‌کنند.

خانه ایرانی

نقش خوشنویسی در دکوراسیون ایرانی

بدانید هنر خوشنویسی در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه در بسیاری از خانه‌های ایرانی و حتی در مکان‌های عمومی برای دکوراسیون دیوار داخلی از هنر خوشنویسی استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول کلمه خوشنویسی شما را یاد قلم، دوات و کاغذ بی‌اندازد اما جالب است یکی از شیک‌ترین طرح‌هایی که می‌توان برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی استفاده کند تزئین یک دیوار با یک بیت شعر پارسی است که با خط خوش نوشته شده است.

خانه ایرانی

درب های چوبی در دکوراسیون ایرانی

در گذشته تنها زینت کوچه های قدیمی علاوه بر دار و درخت‌های بیرون‌زده از سر دیوار، درهای چوبی قدیمی‌ای بودند که ترکیب‌شان با دیوارهای خشتی و کاهگلی بسیار روح‌نواز و زیبا بود. این درها در خانه‌های ایرانی الهام بخش است و می تواند حتی برای درب اتاق ها بکار رود. انواه رنگی و ظریف این درب ها برای هر قسمت از خانه می تواند ایرانی بودن سبک خانه را مهر تایید بزند.

خانه ایرانی

مقالات زیر پیشنهاد ماست:

enlightenedچیدمان و دیزاین خانه‌های ایرانی

enlightenedطراحی و اجرای دکوراسیون منزل ایرانی

enlightenedلوکس ترین و گران قیمت ترین خانه های ایران

دکوراسیون ایرانی

سخن پایانی ایرانادکور

اتاق های آینه کاری شده ، حوض های فیروزه ای، تاقچه های ترمه پوش و خیلی از المان های دیگر یادآور خانه اصیل ایرانی است. برای داشتن چنین فضایی ما می توانیم لیستی از انتخاب ها را پیش رویتان بگذاریم کافیست با ما در ایرانادکور در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. رازهای معماری باغ ایرانی را نیز پیشتر در همین سایت بررسی کرده ایم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون ایرانیدکوراسیون سنتیدکوراسیون قدیمیایرانی اصیل

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه