نور پردازی

راز زیبایی نورهای مخفی در دکوراسیون

راز زیبایی نورهای مخفی در دکوراسیون

راز زیبایی نورهای مخفی در دکوراسیون
پیشتر در سایت ایرانادکور در خصوص انواع نورپردازی ها و کناف و … صحبت کرده ایم اکثر ما با ترکیب نورپردازی های عمومی و موضعی برای طراحی دکوراسیون آشنا هستیم. با این وجود هنوز هم برای درخشش دکوراسیون منزل شما گزینه هایی غیر از این موارد وجود دارد. پس با ما همراه باشید تا راز زیبایی نورهای مخفی در دکوراسیون را بررسی کنیم.

تاریخ مقاله : 1399/05/06

ایرانادکور ، مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور این مقاله را به شما تقدیم می کند. پیشتر در همین سایت اهمیت نور در دکوراسیون داخلی را مورد بحث قرار داده ایم امروز می خواهیم بیشتر درخصوص نور و انواع نورپردازی در ساختمان با شما سخن بگوییم.

نور مخفی

جذابیت منبع نور پنهان

اگر می خواهید از نورپردازی مخفی برای تأکید استفاده کنید، منبع نور را روشن تر از بقیه ی نورهای موجود در فضا در نظر بگیرید. توهم نور طبیعی توسط نورپردازی مخفی ایجاد می شود. چراغ ها در حالت خطی، نور کلی ملایمی ایجاد می کنند یا بر یک عنصر معماری شاخص تأکید می نمایند. نورهای مخفی می توانند روشنایی یک دستی بر روی سطح ایجاد کنند.

نور مخفی

نورهای مخفی در زیر کابینت و کمد

زیر کابینت ها و کمد ها و بوفه ها جاهایی اسن که می توان برای نور مخفی در نظر گرفت و تاثیر خیره کننده ای را به فضا بخشید. در این روش جریان ملایمی از نور مخفی در زیر کابینت ها و کمدهای معلق به وجود می آید و تخیل بزرگی فضا را ایجاد می کند، به همین دلیل این نوع نورپردازی برای فضاهای کوچک بسیار مناسب و زیبا است.

نور مخفی

نورپردازی راه پله

حتما شما هم نورهای مخفی که از زیر زمین به دیوار می تابد خصوصا در راه پله های را دیده اید. لامپ هایی که نزدیک به دیوار جای گذاری می شوند این توهم را به وجود می آورند که هیچ اتصالی بین دیوار و پله وجود ندارد و به همین دلیل برای ایجاد اثری ماورایی و هم چنین بزرگ نشان دادن فضا بسیار مناسب هستند. از دیگر مزایای نورپردازی راه پله ایمنی در رفت و آمد شبانه است. نورپردازی زیر نرده راه پله، یک درخشش کلی ملایم به فضا می دهد.

نور مخفی

کاغذ دیواری آینه ای برای انعکاس نور

یک دیوارپوش براق برای دیوارهای تان برای انعکاس نور در فضا می تواند انتخاب خوبی باشد. اگر منبع نورپردازی را نزدیک دیوار نصب کنید نور کلی ملایمی به کاغذ دیواری آینه ای می تابد و آنرا جلوه گر می کند.

نور مخفی

نورپردازی بیرون از خانه

نورپردازی فضاهای بیرونی می تواند ظاهری با کیفیت ایجاد کند. برای ایجاد اثری خیره کننده، از لامپ هایی با نور خطی رو به پایین در ترکیب با نورهای نقطه ای دفنی استفاده کنید. با یان کار با حرکت چشم به سمت بالا و پایین، به فضا ارتفاع می دهید. پس از این نورپردازی خلاقانه فضای بیرونی غافل نشوید.

نور مخفی

نورپردازی های خیال انگیز

در جایی که سقف اصلی و سقف کاذب متصل می شوند، نورپردازی نواری و خطی می تواند توهم و خیال ایجاد کند. این نوع نورپردازی می تواند یک اتصال معمولی را به یک نقطه کانونی زیبا تبدیل کند و به فضا فریبندگی و جذابیت ببخشد. نوارهای نوری خطی هم چنین می توانند به تعریف محدوده ی یک ناحیه ی عملکردی در یک فضای پلان باز کمک کنند و فضایی را در دل فضای دیگر خلق نمایند.

نور مخفی

مقالات زیر را بخوانید:

enlightenedنورپردازی مناسب خانه

enlightenedنور مخفی سقف آشپزخانه

enlightenedانواع نورپردازی در ساختمان

نور مخفی

سخن پایانی ایرانادکور

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در روش‌های نورپردازی و نور مخفی در ساختمان تلاش در ارائه بهترین خدمات در نورپردازی در طراحی داخلی را به شما عزیزان دارد. با مشاورین ما در دفتر شیراز تماس بگیرید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه