طراحی باغ و فضای سبز

تحلیل سایت معماری

تحلیل سایت معماری

تحلیل سایت معماری
تحلیل سایت معماری از اهمیت بسیاری در روند طراحی پروژه برخوردار است. به همین دلیل باید با دقت و حوصله انجام شود.

تاریخ: 1399/5/2

تحلیل سایت معماری یکی از بحث‌های مهم در هنگام طراحی معماری است که شامل موارد مختلفی نیز می‌شود. در این مقاله تخصصی معماری از ایرانادکور با ما همراه باشید تا به بررسی نکات و اصول تحلیل سایت معماری بپردازیم. تحلیل سایت معماری به بررسی عناصر طبیعی و مصنوعی در سایت موردنظر می‌پردازد.

روند تحلیل سایت معماری

تحلیل سایت چیست؟

در ابتدا لازم است تا به بررسی معنا و مفهوم تحلیل سایت معماری بپردازیم. زمانی که قرار است تا طراحی و اجرای ساختمان در یک سایت صورت پذیرد، قطعاً عناصر طبیعی و مصنوعی بسیاری در سایت وجود دارد که بر روی طراحی ساختمان تاثیر مستقیم یا غیر مستقیم می‌گذارند. در این حالت ممکن است این تصور برای شخص پیش آید که هر چقدر در تحلیل سایت خود تمامی عناصر را وارد کند پس نتیجه بهترین خواهد گرفت! دقیقاً برعکس. شما باید با آگاهی و دانش کامل تصمیم بگیرید که چه مواردی ضروری و چه مواردی غیر ضروری هستند. همچنین رعایت انواع حیطه بندی در طراحی نیز امری ضروری است.

تحلیل سایت معماری

تحلیل سایت در اصل توسط علائم خاص و مشخصی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود تا افرادی که در این زمینه تخصص دارند بتوانند به راحتی با نگاه کردن به تحلیل سایت، اطلاعات کافی در مورد سایت و پلان را به دست آورند. این علائم و نشانه‌های خاص در تحلیل سایت هر کدام دارای معنا و مفهوم منحصر به فرد خود هستند و معمار یا طراح باید با آگاهی کامل از علائم مربوطه استفاده کند. فرم‌های هندسی در طراحی فضای سبز تاثیر چشمگیری دارند. در ادامه به بررسی چندین مورد از عناصر تحلیل سایت معماری خواهیم پرداخت.

تحلیل سایت در معماری

تحلیل سایت معماری

در تحلیل سایت معماری یا سایت آنالیز در اصل بررسی بازتاب اتفاقات موجود در سایت و نیز تاثیر بناها و سایت‌های همجوار بر طراحی ما مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. در تحلیل سایت معماری معمولاً موارد ذکر شده در ادامه را تحلیل می‌کنیم. در آنالیز سایت معماری، دسترسی‌های موجود در سایت و همچنین طبقه‌بندی آن‌ها صورت می‌گیرد. همچنین در هنگام تحلیل سایت باید به آلودگی‌های صوتی و میزان و حوزه نفوذ آن‌ها دقت کرد. یکی دیگر از موارد مهمی که در تحلیل و آنالیز سایت مورد توجه قرار می‌گیرد، زاویه و جهت تابش خورشید در فصول مختلف و به هنگام طلوع و غروب است.

بهترین تحلیل سایت معماری

یکی از نکات تخصصی در تحلیل سایت معماری، SLP است. SLP به معنای شیب زمین می‌باشد و در طراحی هر گونه ساختمان بسیار تاثیرگذار است. SLP را با یک فلش در آنالیز سایت نشان می‌دهند که جهت فلش آن در اصل جهت شیب زمین را نشان می‌دهد. بنابراین، به راحتی می‌توان با دیدن یک نقشه تحلیل سایت، به ویژگی‌ها و خصوصیات آن سایت جهت طراحی پی برد و تلاش کرد تا از هر عنصر نهایت استفاده بهینه را برد. رعایت اصول و قواعد طراحی معماری منظر نیز در هنگام طراحی سایت و فضای سبز آن به ما کمک خواهد کرد.

آنالیز سایت معماری

تحلیل سایت معماری بخش مهمی را در همان ابتدای طراحی و اجرای ساختمان تشکیل می‌دهد. بنابراین، اگر حتی شما به صورت تخصصی طراحی را دنبال نمی‌کنید، می‌توانید بعد از آشنایی با این نکات حتماً نظرات تخصصی بدهید. در ادامه مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.

enlightenedرازهای معماری باغ ایرانی

enlightenedتیم طراحی دکوراسیون داخلی

enlightenedسبک معماری داخلی مدرن

اصول تحلیل سایت معماری

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه