دکوراسیون

قوانین چیدمان در خانه

قوانین چیدمان در خانه

قوانین چیدمان در خانه
فاکتورهای مختلفی را باید در نظرداشت تا طراحی دکوراسیون داخلی منزل به بهترین نحو ممکن انجام شود، یکی از این فاکتورها که مهمترین آن نیز می باشد، نقش چیدمان در دکوراسیون داخلی است. امروز به موضوع بهترین چیدمان وسایل در خانه خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/04/31

گروه مهندسی ایرانادکور با در اختیار داشتن کارشناسان ماهر و اجرای پروژه های بسیار موفق با رعایت اصول و قوانین دکوراسیون داخلی در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون هال و پذیرایی مستطیل شکل، با تهیه این مقاله قصد راهنمایی و تکمیل اطلاعات شما عزیزان را دارد.

چیدمان در خانه

چیدمان مبل در خانه

این روزها مبل در دکوراسیون داخلی خانه نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و عضو لاینفک دکوراسیون‌داخلی محسوب می شود. پس باید در انتخاب آنها دقت زیادی داشته باشید تا با هماهنگی سبک و همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هماهنگی بیشتری در خانه ایجاد کنید.

چیدمان در خانه

نقش قاب عکس در چیدمان

قاب عکس ها و قاب های هنری از دیگر فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی است. بهتر است هر تابلویی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می کنید در هماهنگی با سایر قسمت ها باشد. البته مهمتر از آن سلیقه و روحیه شماست که باید با نگاه کردن به تابلو و یا قاب عکس حسی خوب و مثبت به شما القا شود.

چیدمان در خانه

نورپردازی در خانه

نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی در دکوراسیون از پارامترهای مهم دیگر در طراحی دکوراسیون داخلی مکان‌های مسکونی و سایر محیط ها است، نورپردازی می تواند به کمک نورهای طبیعی لوسترها انجام شود و اگر می خواهیم از نورهای مختلف در ساختمان استفاده شود، باید بتوانیم بهترین مکان ممکن برای آن ها را پیدا کنیم. و سپس میزان نور در آن مکان را تعیین کرد. همچنین رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضا انتخاب شود.

چیدمان در خانه

پارتیشن بندی در خانه

از دیگر فاکتورهای مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منازل پارتیشن بندی است که این ویژگی گاهی مخصوص خانه هایی با متراژ بالاست که باید فضاهای مختلف پر شوند و گاهی مخصوص خانه های کوچک برای استفاده حداکثری از یک فضا و تقسیم بندی آن به چند قسمت است.  پارتیشن و نوع آن بستگی به نیاز وابستگی نوری و سرمایشی گرمایشی و محدوده دیداری دارد. بنابراین طبق نیاز هر فضا می توان تز پارتیشن های مختلفی استفاده نمود.

پارتیشن بندی خانه

توجه به رنگ در چیدمان

رنگ و بافتی که در دیوارهای یک خانه به کار میرود و طرحی که برای آنها در نظر گرفته می شود از مهمترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون داخلی است. شما میتوانید با انتخاب یک رنگ و طرح مناسب فضای خانه را بزرگتر جلوه دهید و یا باعث پوشش نواقص یک خانه شوید. رنگ ها می توانند جذابیت یه فضا را دو چندان کنند و یا الهام بخش باشند مثلا وقتی از رنگ هایی مثل کرم روشن و آبی و سفید در کنار هم استفاده می کنید نا خودآگاه حس دریا را در خانه خواهید داشت.

چیدمان

نقش کفپوش در دکوراسیون خانه

کفپوش ها به دلیل سطح زیادی که در خانه اشغال می کنند تاثیر بسیار عمیقی بر ظاهر خانه دارند. یک کف پوش مناسب با سبک دکوراسیون داخلی زیبایی کل وسایل را به رخ خواهد کشید. به طور مثال اگر خانه شما جایگاه همیشگی مهمان هاست و باید فضای گرم و دل انگیزی در خانه ایجاد شود، می توانید از چوب پارکت استفاده کنید و اگر خواهان محیط رسمی تر هستید استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش خانه شما خواهد بود.

کفپوش

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

enlightenedطرز چیدمان قاب عکس روی دیوار

enlightenedطرز چیدمان گل های آپارتمانی

enlightenedنحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

چیدمان

سخن پایانی ایرانادکور

استفاده صحیح از عناصر و المان ها در یک خانه می‌تواند تأثیر خارج از تصور داشته باشد. حتما نیاز نیست برای زیبایی بیشتر پول زیادی هزینه کنید. با مشاوران ما در تماس باشید تا کم هزینه ترین راه های تغییر دکوراسیون را به شما پیشنهاد دهند. بهترین دکوراسیون داخلی در شیراز را از ما بخواهید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

چیدمانمبلمانقاب عکسکفپوشرنگ دیوار

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه