مصالح ساختمانی

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی
همه می دانیم که چوب و سنگ دو عنصرطبیعی هستند که به دلیل قدمت به وجود آمدنشان کاربرد بسیاری در تمام مراحل زندگی انسان دارند. از زمانی که انسان با چوب آشنا شد و نحوه استفاده از چوب را در ساخت و ساز آموخت، چوب به یکی از بهترین مصالح برای ساخت و ساز و همچنین استفاده برای ساخت لوازم دکوری و تزئینی تبدیل شد. در این مقاله در خصوص کاربرد چوب در دکوراسیون صحبت خواهیم کرد.

تاریخ مقاله : 1399/04/24

در مقاله انواع چوب و کاربرد آن به معرفی انواع چوب و بررسی خصوصیات آن‌ها پرداختیم. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌گیری از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. در این مقاله تلاش داریم تا عوامل موثر در انتخاب چوب را بررسی کنیم.

دکوراسیون چوبی

خاصیت اکوستیک چوب 

محیط پوشیده شده از چوب صداهای منتشر شده را به صورت ملایم جذب می‌کند و سپس به آرامی منعکس می‌کند. چوب‌های خشک و سبک مانند کاج، صدای زیادی را در هنگام راه رفتن ایجاد می‌کنند ولی چوب‌های سنگین و متراکم مانند گردو و بلوط صدایی خفیف و گنگ منتشر می‌کنند. این صداها را می‌توان در کاربری‌های مختلفی به زیبایی به کار گرفت و به عنوان عاملی دینامیک و متغیر در دکوراسیون گنجاند. پارتیشن یکی از کاربردهای زیبای همین عامل است. پارتیشن و ایجاد فضا در دکوراسیون داخلی بسیار جالب و متنوع است.

اکوستیک

چوب متریالی انعطاف پذیر 

چوب به دلیل قابلیت بسیار بالایی که در انعطاف‌پذیری دارد در حالت‌های مختلف یافت می‌شود. تخته، الوار، روکش و غیره همگی حالت‌های معمولی از چوب هستند که روزمره آن‌ها را می‌بینیم. مبلمان، دکور، کابینت، مجسمه، گلدان و حتی امروزه قاشق و بشقاب را نیز از چوب می‌سازند. انواع کمد و کابینت از چوب و تخته چندلایی ساخته می‌شود که در برابر آب و حشرات بسیار مقاوم هستند.

چوب در طراحی داخلی

زیبایی نقوش چوب

چوب به دلیل برخورداری از نقش‌ها و طرح‌های جالب و متنوع، محبوبیت زیادی را در میان معماران و طراحان پیدا کرده است و به وفور در صنعت ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود. این نقوش که فقط بخاطر الیاف چوب و منظم بودن یا منظم نبودن الیاف چوب پدید آمده است، اغلب از نظر تجاری و بازار فروش اهمیت دارد. کلیه نقوش بوجود آمده در چوب را میتوان به دو دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از: نقوش ایجاد شده در اثر رنگ چوب و نقوش ایجاد شده در اثر الیاف چوب که هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود یک مدل را انتخاب کند.

چوب در دکوراسیون داخلی

مقالات زیر برای مطالعه بیشتر شما در نظر گرفته شده است: 

enlightenedبازسازی سقف خانه با چوب

enlightenedدکوراسیون داخلی با چوب گردو

enlightenedدکوراسیون داخلی با چوب بامبو

چوب

سخن پایانی ایرانادکور

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با شناخت انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی همواره بهترین سبک را متناسب با شرایط فضای شما انتخاب می‌کند. برای دریافت بهترین خدمات دکوراسیون در شیراز با مشاورین ما  تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون چوبیچوب در دکوراتاق اکوستیک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه