آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

مکان یخچال در آشپزخانه

مکان یخچال در آشپزخانه

مکان یخچال در آشپزخانه
یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه در اصل انتخاب بهترین مکان یخچال در آشپزخانه می‌باشد. این انتخاب بر روی تمام دکور آشپزخانه تاثیر خواهد گذاشت.

تاریخ: 1399/4/15

یخچال یکی از لوازم ضروری و جدانشدنی از آشپزخانه است. در هنگام طراحی دکور آشپزخانه و چیدمان لوازم این سوال پیش می‌آید که بهترین مکان یخچال در آشپزخانه کجاست؟ ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره تلاش دارد تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

بهترین دکور آشپزخانه

چیدمان لوازم در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه به حساب می‌آید، تا حدی که به عنوان قلب خانه در نظر گرفته می‌شود. بیشتر زمان خانم خانه در حال آماده سازی غذا در آشپزخانه انجام می‌شود و تمام اعضای خانواده برای صرف ناهار و شام نیز در آشپزخانه حضور دارند. بنابراین قرار دادن تمام لوازم در بهترین مکان یکی از ضروریات در آشپزخانه به حساب می‌آید. طراحی سه بعدی آشپزخانه در شیراز به طراح و کارفرما این امکان را می‌دهد تا با دیدن طرح کامل فضای آشپزخانه بتوانند بهترین مکان یخچال در آشپزخانه را انتخاب کنند.

بهترین مکان برای یخچال در آشپزخانه

همان طور که در مقاله محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه ذکر شد، بهترین محل برای قرارگیری اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال در حالتی است که این سه عنصر با یکدیگر یک مثلث را تشکیل بدهند. این مثلث به مثلث کار معروف است و در صورت رعایت این نکته در آشپزخانه می‌توان بهترین استفاده از فضا را داشت. فرم و شکل آشپزخانه می‌تواند متفاوت باشد. این فرم‌ها عبارتند از: آشپزخانه تک دیواره، آشپزخانه راهرویی، آشپزخانه U شکل و آشپزخانه جزیره‌ای. در حالت کلی به غیر از آشپزخانه تک دیواره، به راحتی می‌توان در دیگر مدل‌های آشپزخانه قانون مثلث کار را رعایت کرد.

انواع مدل آشپزخانه

مکان یخچال در آشپزخانه

بهترین مکان قرارگیری یخچال در مثلث کار این است که طول ساق‌های این مثلث بین یک و نیم تا دو متر باشد و یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل دهند. در حالت کلی در یک آشپزخانه بهتر است تا محل قرارگیری یخچال در نزدیکی محل ورودی به آشپزخانه باشد و فضای در نظر گرفته شده برای قرار دادن یخچال حداقل 75 سانتی‌متر عمق داشته باشد. بعد از آشنایی با انواع آشپزخانه و چیدمان آن متوجه خواهید شد که بهتر است تا یخچال دور از فرگاز و محل پخت و پز قرار بگیرد تا چربی و لکه زیاد بر روی سطوح آن ننشیند.

مکان یخچال در آشپزخانه

اگر به خوبی دقت کنید متوجه خواهید شد که افراد خانواده همیشه بیشترین استفاده را فقط از یخچال در آشپزخانه دارند. پس توجه داشته باشید که دسترسی به یخچال باید ساده و آسان باشد. همچنین هیچ کدام از وسایل برقی مانند ماکروفر و یا اجاق گاز نباید نزدیک به یخچال باشند، زیرا با ایجاد گرما و حرارت زیاد باعث مختل شدن کار یخچال خواهند شد. اگر آشپزخانه منزل شما کوچک است و نمی‌توانید تمام اصول چیدمان لوازم را در آن رعایت کنید، مشکلی نیست. فقط تلاش کنید تا بهترین مکان یخچال در آشپزخانه را شناسایی کنید.

مکان یابی یخچال در اشپزخانه

در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم که جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دکور و چیدمان آشپزخانه حتماً مقالات زیر را مطالعه بفرمایید. افزایش آگاهی در زمینه دکوراسیون داخلی باعث می‌شود تا همواره بهترین انتخاب‌ها را برای منزل خود داشته باشید.

enlightenedنصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز

enlightenedبهترین جنس کابینت آشپزخانه

enlightenedنور مخفی سقف آشپزخانه

مثلث طلایی در آشپزخانه

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش دارد تا همواره خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب مشاوره رایگان و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مکان یخچال در آشپزخانهبهترین مکان قرارگیری یخچالجانمایی یخچال در آشپزخانهانتخاب بهترین مکان یخچال در آشپزخانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه