دکوراسیون

محل مناسب نصب ساعت

محل مناسب نصب ساعت

محل مناسب نصب ساعت
همیشه یک ساعت دیواری زیبا، می تواند منظره ای منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی منزل خصوصا اتاق پذیرایی ایجاد کند، مهم ترین موضوع پس از انتخاب ساعت، محل نصب آن است با دانستن تنها چند نکته ساده می توانید بهترین جا برای نصب ساعت را پیدا کنید. برای دانستن این نکات با ما در ایرانادکور همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/04/10

نصب ساعت، در هرجایی از خانه نمی تواند به زیبایی محیط کمک کند. باید فکر شده و با اصول استانارد دکوراسیون با این موضوع برخورد کرد.  برای هر موضوعی که به دکوراسیون داخلی و طراحی خانه مدرن مربوط است می توانید با مشاوران خلاق ایرانادکور مشورت نمایید .

جای نصب ساعت

مهم ترین موضوع، زاویه دید ساعت

بیشتر اوقات ما در خانه  از بیشتر وسایل بیشتر از یکی داریم. مثلا میز، گلدان، صندلی و…، اما نمی توان در هر فضا بیش از یک عدد ساعت دیواری در نظر گرفت. همین امر، اهمیت این وسیله را بیشتر کرده و لازم است بهترین مکان برای نصب آن را در نظر بگیریم، مکانی که تقریبا از هر جای آن فضا، دید خوبی به ساعت وجود داشته باشد و هر وقت اراده کردیم، از زمان دقیق مطلع شویم. عقربه ها را باید بتوانیم به خوبی ببینیم، مثلا نباید ساعت را جایی نصب کنیم که نور خورشید در آن منعکس شود.

بهترین جای نصب ساعت

بهترین ارتفاع ساعت

برای رعایت زیبایی بصری، بهتر است ساعت را در ارتفاع 50-70 درصد بالایی دیوار، نصب کنید؛ گرچه این عدد، با توجه به ارتفاع دیوارشما و همچنین ابعاد ساعت، می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ارتفاع مناسب برای نصب ساعت دیواری باید به گونه ای باشد که مرکز ساعت هم سطح چشم یک فرد با قد متوسط قرار بگیرد. نصب ساعت دیواری در ارتفاع های بالاتر یا پایین تر، از حالت استاندارد خارج شده و تأثیر منفی بر دکوراسیون شما می گذارد. مرکز ساعت حدود 152 الی 156 سانتی متر از سطح زمین بالا تر باشد.

جای نصب ساعت

بهترین دیوار ها برای نصب ساعت دیواری

فضای پشت کاناپه یکی از بهترین فضاهایی است که ساعت دیواری را می توانید نصب کنید، گزینه ی دیگر، فضای بالای شومینه است، پس اگر در پذیرایی خود شومینه دارید این فضا را برای نصب ساعت دیواری خود در نظر بگیرید. یکی از بهترین گزینه ها برای جای ساعت در پذیرایی، نصب ساعت دیواری در نزدیکی میز غذاخوری است که به سادگی می توانید از دیوارهای اطراف برای نصب آن استفاده کنید. فضای آخر هم برای جای ساعت در پذیرایی فضای بالای کنسول است.

محل نصب ساعت دیواری

ساعت ساده یا طرح دار؟

اگر ساعتی که انتخاب کرده اید نقش و نگار و جزییات زیادی دارد، پیشنهاد می کنیم آن را روی یک دیوار ساده نصب کنید تا همچون اثری هنری و منحصر به فرد، بر دیوار بدرخشد. چراکه اگر هم چنین ساعتی را روی دیواری کوچک یا با زمینه ی کاغذ دیواری با طرحهای شلوغ نصب کنید، به راحتی، زیبایی از هر دو سلب خواهد شد! بنابراین ساعت طرح دارد بر روی دیوار ساده و ساعت ساده روی دیوار طرح دار و یا حتی ساده!

محل نصب ساعت دیواری

مقالات زیر را برای آگاهی بیشتر بخوانید:

enlightenedاندازه استاندارد تابلو

enlightenedبهترین مکان نصب اسپیلت

enlightenedقاب عکس دکوراتیو

محل نصب ساعت دیواری

سخن پایانی ایرانادکور

با توجه به اینکه ساعت دیواری در دکوراسیون منزل نقش بسزایی دارد و همچنین با توجه به کاربرد گسترده این وسیله ، همواره انتخاب محل نصب و ارتفاع آن یکی از مهمترین نکات در این زمینه محسوب می شود. اگر هنوز برا انتخاب بهترین جای ساعت در خانه دچار تردید هستید با ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید. ایرانادکور با تیم طراحی دکوراسیون داخلی حود در خدمت شما عزیزان خواهد بود. بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران را با ما تجریه کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

محل نصب ساعتجای ساعت دیواریراهنمای نصب ساعت

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه