آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه

محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه

محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه
انتخاب بهترین محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زیرا انتخاب محل صحیح نصب اجاق گاز هم از لحاظ ایمنی و هم از لحاظ زیبایی بسیار مهم می‌باشد.

تاریخ: 1399/4/6

در هنگام طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه باید به عوامل مهمی توجه نشان داد. یکی از این موارد مهم انتخاب صحیح محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه می‌باشد. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور تلاش دارد تا همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نصب اجاق گاز

دکور آشپزخانه

در هنگام طراحی و اجرای دکور آشپزخانه باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. در یک آشپزخانه باید محل قرارگیری کابینت‌ها، یخچال، گاز و سینک ظرفشویی در همان ابتدای طراحی آشپزخانه مشخص و جانمایی شود. مدل‌های آشپزخانه با توجه به پلان و طرح آشپزخانه می‌تواند متفاوت و دارای ابعاد مختلف باشد، اما مهم‌ترین مساله این است که طراح بتواند با طراحی سه بعدی آشپزخانه هر چیزی را در جای مناسب خود قرار دهد. طراحی سه بعدی آشپزخانه در شیراز به صورت تخصصی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه

محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه

همان طور که می‌دانید محل قرارگیری هود واجاق گاز در آشپزخانه یکسان است و هر دو در یک مکان و هود دقیقاً بالای سر اجاق گاز قرار می‌گیرد. نصب و اجرای هود آشپزخانه در شیراز توسط تیمی متخصص انجام می‌پذیرد. قرارگیری اجاق گاز و انتخاب محل نصب اجاق گاز در آشپزخانه با کمک مثلث کار انجام می‌شود. مثلث کار در آشپزخانه در واقع بیان می‌کند که محل قرارگیری سینک ظرفشویی، یخچال و اجاق گاز در آشپزخانه باید با یکدیگر یک مثلث را تشکیل دهند.

مثلث کار در آشپزخانه

بسته به اینکه مدل آشپزخانه منزل شما به چه صورت است و اینکه از اجاق گاز استفاده می‌کنید یا گاز رومیزی ممکن است فضاهای مختلفی را در آشپزخانه برای آن در نظر بگیرید. اما در حالت کلی باید اجاق گاز در راسی از مثلث قرار بگیرد که نزدیک پنجره و وزش باد نباشد، زیرا در این صورت خطر خاموش شدن شعله گاز و نشت گاز وجود دارد. در حالت کلی و استاندارد بهتر است که تا 40 سانتی‌متر از فضای روی کابینت در کنار اجاق گاز خالی باشد تا به راحتی بتوان در این فضا مراحل پخت و پز غذا را انجام داد.

اصول نصب اجاق گاز

اصول ایمنی نصب اجاق گاز

در هنگام نصب اجاق گاز باید به نکات ایمنی و اصول نصب اجاق توجه کرد تا در هنگام استفاده به مشکل برنخوریم. اولین اقدام ایمنی این است که باید حتماً از شلنگ مخصوص به اجاق گاز استفاده کرد و طول شلنگ نیز نباید بیش از یک متر و نیم باشد. همچنین باید استفاده از دودکش‌های جداگانه برای دستگاه‌های گازسوز را نیز جدی گرفت. هومد آشپزخانه نیز باید در ارتفاع مناسبی نسبت به گاز نصب شود. این ارتفاع باید حداقل 70 سانتی‌متر باشد. اجرای کفپوش برای آشپزخانه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهترین محل نصب گاز در آشپزخانه

اگر شما هم تمایل دارید تا با کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی در زمینه دکور جذاب و متفاوت آشپزخانه تلاش کنید تا فضایی زیبا و منحصر به فرد را خلق کنید، پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedدیزاین کابینت آشپزخانه مدرن

enlightenedطراحی کابینت آشپزخانه سه بعدی

enlightenedبهترین جنس کابینت آشپزخانه

بهترین محل نصب اجاق گاز

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان در طراحی و اجرای دکور آشپزخانه در شیراز و جنوب کشور تلاش می‌کند تا همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه