مقالات تخصصی معماری

طراحی سه بعدی اجزای خانه

طراحی سه بعدی اجزای خانه

طراحی سه بعدی اجزای خانه
طراحی داخلی و یا به تعریفی بهتر طراحی دکوراسیون داخلی منزل در واقع اولین و شاید مهمترین بخش طراحی دکوراسیون و یا بازسازی ساختمان باشد. طراحی داخلی زیرمجموعه ای از دانش معماری است که در آن مهندس معمار و طراح بر اساس ضوابط علمی و زیبایی شناسی اقدام به دیزاین میکند. در این مقاله به بررسی طراحی سه بعدی اجزای خانه خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/03/23

ایرانادکور، پیشتاز عرصه دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، برای ارائه ایده های ناب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و محیط های مختلف اداری – تجاری، هتل ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و موسسات آموزشی در خدمت شما عزیزان خواهد بود .

طراحی سه بعدی داخلی

اهمیت طراحی داخلی

هماهنگی کامل بین اجزا ساختمان در عین کارایی و زیبایی و تناسب آن با بودجه کارفرما در واقع هنر اصلی طراح هست. طراحی داخلی صرفاً انتخاب متریال و ارائه آن به کارفرما نیست بلکه طراحی داخلی به معنای انتخاب متریال متناسب با هزینه ای است که مشتری میخواهد خرج کند. در اصطلاح علمی به این روند مهندسی ارزش میگویند. در واقع طراحی داخلی مهمترین بخش از بودجه گذاری کارفرما برای انجام پروژه است.

طراحی سه بعدی داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی ( Interior Design ) تلفیقی از هنر و صنعت است. بهینه سازی فضای داخلی ساختمان به منظور بهره برداری ساده یک ضرورت اجتناب ناپذیر در امر طراحی داخلی است. همچنین طراحی داخلی باید به گونه ای صورت گیرد که علاوه بر بهره برداری مستمر در حین استفاده قابلیت تعمیر و جایگزینی راحت در آن پیش بینی شود.

طراحی سه بعدی داخلی

طراحی سه بعدی داخلی منزل

در جهت آسان سازی در مشاوره و طراحی نزدیک به واقعیت ( طراحی سه بعدی پیش از اجرا ) و همچنین اعمال سلیقه کارفرمایان محترم در دیزاین خانه ، ایرانادکور با استفاده از به روزترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی نظیر ۳dsmax ، طرح مورد نظر را با کیفیت مطلوب و بسیار نزدیک به واقعیت و در اسرع وقت در اختیار کارفرمایان قرار میدهد. در ادامه کارفرما با مشاوره طراحان ما طرح خود را به اجرا نزدیکتر خواهد کرد. طرح های نهایی به نقشه های اجرایی تبدیل شده و در اختیار تیم اجرایی گروه ساختمانی قرار میگیرند.

طراحی سه بعدی داخلی

روند طراحی دکوراسیون سه بعدی

اصول اجرایی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل با نرم افزارهای شبیه ساز طراحی سه بعدی بدین صورت است که به عنوان مثال در طراحی سه بعدی دکوراسیون پذیرایی ابتدا طراح پس از مشاهده حضوری از وضعیت پروژه و مشاوره با کارفرما و استخراج ابعاد و اندازه‌ها مبادرت به طراحی سه بعدی و اصطلاحاً دیزاین خانه می‌کند. فایل طراحی سه بعدی در فرمت عکس به کارفرما ارسال می‌شود و پس تصحیح و اعمال نظرات کارفرما فایل نهایی طراحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان مرجع قرار می گیرد.

طراحی سه بعدی داخلی

نرم افزارهای طراحی دکوراسیون داخلی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی علوم کامپیوتری، نرم افزارهای زیادی برای دکوراسیون داخلی منزل و نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد. از پرکاربردترین و بروزترین آن‌ها می‌توان به نرم افزار بسیار قدرتمند ۳dsmax و Revit و SketchUp اشاره کرد. تمامی این نرم افزارها در زمینه طراحی سه بعدی و دیزاین خانه از پرکاربردترین ابزار مهندسی معماری و سازه ای هستند.

طراحی سه بعدی داخلی

مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedطراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی در شیراز

enlightenedطراحی سه بعدی آشپزخانه در شیراز

enlightenedطراح داخلی خوب کیست

طراحی سه بعدی داخلی

سخن پایانی ایرانادکور

ما در کنار شماییم تا بهترین طراحی دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران را ارائه دهیم. با شماره های ما در تماس باشید و مشاوره رایگان دیافت کنید. 6 اصل در طراحی دکوراسیون منزل را در همین سایت بخوانید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی داخلیطراحی سه بعدی خانهطراحی با نرم افزارطراحی در معماری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه