آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

نحوه ساخت کابینت پی وی سی

نحوه ساخت کابینت پی وی سی

نحوه ساخت کابینت پی وی سی
انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه یکی از دغدغه‌های همیشگی بوده است. کابینت پی وی سی یکی از بهترین انتخاب‌ها است و در این مقاله نحوه ساخت کابینت پی وی سی را متوجه خواهید شد.

تاریخ: 1399/3/30

کابینت یکی از اجزای اصلی هر آشپزخانه به حساب می‌آید و بخش مهمی از دکور آشپزخانه را تشیل می‌دهد. امروزه انواع مختلفی از کابینت در بازار وجود دارد. در این مقاله به بررسی نحوه ساخت کابینت پی وی سی خواهیم پرداخت. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی هموار تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان عرضه دهد.

کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی یکی از پرکاربردترین کابینت‌ها در دکور آشپزخانه می‌باشد. مزایای کابینت پی وی سی مانند مقاومت در برابر رطوبت باعث شده است تا از صفحات پی وی سی در ساخت کمد‌های استخر و روشویی‌های کابینتی نیز استفاده شود. معمولاً رنگ اصلی کابینت‌های پی وی سی سفید می‌باشد اما اخیراً در رنگ‌های دیگر نیز وارد بازار شده است. انتخاب بهترین جنس کابینت آشپزخانه باعث می‌شود تا دکور آشپزخانه زیبا و منحصر به فرد شود.

روند ساخت کابینت

مزایا و معایب کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی دارای مزایا و معایب مختص خود می‌باشد که باعث میشود تا این جنس کابینت برای بعضی از محیط‌ها بسیار مفید باشد و در مواردی دیگر نیز انتخاب مناسبی به حساب نیاید. یکی از مزایای کابینت پی وی سی عبارت است از ضد آب بودن و مقاومت آن در برابر رطوبت. به همین دلیل از پی وی سی معمولاً فقط در ساخت کابینت‌های اطراف سینک استفاده می‌شود. از آنجایی که قیمت پی وی سی گرانتر از دیگر مصالح برای ساخت کابینت می‌باشد، به همین دلیل در ساخت تمامی کابینت‌های آشپزخانه از آن استفاده نمی‌شود.

نحوه ساخت کابینت پی وی سی

نحوه ساخت کابینت پی وی سی

هر جنس کابینت قطعاً دارای تکنیک‌ها و روش‌های منحصر به فرد خود می‌باشد، اما بعضی از مراحل نحوه ساخت کابینت پی وی سی مانند دیگر انواع کابینت می‌باشد و دارای مراحل یکسانی می‌باشند. نحوه ساخت کابینت PVC عبارت است از: طراحی اولیه، اندازه برداری به منظور ساخت، انتخاب مصالح مصرفی، محاسبه اندازه برش و برشکاری و در نهایت مونتاژ و ساخت کابینت.

ساخت کابینت پی وی سی

طراحی اولیه معمولاً توسط معمار و یا طراح با نرم‌افزار یا به صورت دستی و بر روی کاغذ انجام می‌شود که به وسیله آن طراح می‌تواند با ترسیم اسکیس‌ها یا در نرم‌افزار با طراحی‌های متعدد به مدل و طرح مورد نظر مشتری دست یابد. سپس در مرحله اندازه برداری به بررسی دقیق فضا و مشخص نمودن متراژ فضا، تعداد کابینت‌ها و محل قرار گرفتن آن‌ها می‌پردازیم. در این مرحله باید محل قرارگیری گاز، سینک و یخچال مشخص شود. طراحی کابینت آشپزخانه سه بعدی کمک می‌کند تا درک بهتری از فضا داشته باشیم.

روند ساخت کابینت

در مرحله بعد باید جنس درب‌ها، بدنه و سطح رویی کابینت‌ها مشخص شود. بهتر است تا از پی وی سی فقط برای ساخت کابینت‌های کنار سینک استفاده شود. سپس در مرحله برشکاری باید با توجه به جنس کابینت‌ها و محل قرارگیری آن‌ها محل برش مشخص شده و توسط یک فرد ماهر برش انجام شود. مونتاي و ساخت کابینت نیز در مرحله آخر تکمیل‌کننده کار می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedچه نوع کابینت بهتر است؟

enlightenedکابینت هایگلاس آشپزخانه

enlightenedدیزاین کابینت آشپزخانه مدرن

بهترین مدل کابینت پی وی سی

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه در شیراز و جنوب کشور تلاش دارد تا همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه