آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

نصب کابینت آشپزخانه

نصب کابینت آشپزخانه

نصب کابینت آشپزخانه
کابینت‌ مهم‌ترین رکن هر آشپزخانه است و نقش زیادی در زیبایی کل منزل دارد. ساخت و نصب کابینت‌ها باید از متریال با کیفیت و بادوامباشد تا زیبایی و ماندگاری آن حفظ شود.

تاریخ مقاله : 1399/03/29

ایرانادکور، به عنوان مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با اجرای پروژه های بسیار که رضایتمندی مشتریان را در پی داشته در خدمت شما بزرگواران خواهد بود. تیم ما با دانستن اصول طراحی داخلی، ایده های نو، در اختیار داشتن علم و هنر دکوراسیون داخلی بهترین ها برای شما اجرا خواهد نمود .

نصب کابینت آشپزخانه

اهمیت نصب کابینت

گزینه‌ دیگری که در پدید آوردن یک ترکیب زیبا از کابینت نقش دارد، روش نصب کابینت‌ها ست که اگر خوب و حرفه‌ای صورت نگیرد، دوام و کیفیت کابینت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نصب غیرحرفه‌ای و بد کابینت‌ و یا توجه نکردن به نکات کوچک و بااهمیت در مراحل نصب کابینت ، هم به ظاهر و دوام کابینت ضربه می‌زند و هم هزینه و متریال مصرفی را هدر می‌دهد در این شرایط مجبورید با پرداخت هزینه‌ اضافی، کابینت‌هایتان را تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

نصب کابینت آشپزخانه

مراحل نصب کابینت آشپزخانه

ابتدا متریال مورد نظر و مدل کابینت را انتخاب کنید، سپس با اندازه‌گیری دقیق متراژ و طرح کابیتت را تعیین کنید پس از ساخت ، نوبت به نصب کابینت‌ها خواهد رسید که مرحله‌ی پایانی و نهایی کار محسوب می‌شود. البته تمام این مراحل باید توسط شخصی حرفه ای صورت گیرد تا از دوباره کاری و صرف هزینه های اضافی جلوگیری شود.

نصب کابینت آشپزخانه

علامت‌گذاری بر روی دیوار برای نصب کابینت‌ها

برای نصب کابینت اولین مرحله علامتگذاری است. علامت‌زدن اندازه‌ها برای نصب اتصالات و کابینت‌ها در آشپزخانه باید بسیار دقیق و با ظرافت انجام گیرد و حتی وجود یک اشتباه کوچک می‌تواند نصب کل کابینت‌ها را با مشکلی بزرگ و اختلالی جبران نشدنی مواجه کند. نصاب‌های حرفه‌ای کابینت آشپزخانه، در این مرحله نهایت دقت و توجه را نشان می‌دهند و اندازه‌هایی دقیق و خصوطی صاف بر روی دیوار ترسیم می‌کنند تا نمای پایانی کار، همان چیزی باشد که باید باشد.

نصب کابینت آشپزخانه

نصب کردن اتصالات و تجهیزات

بعد از علامت‌گذاری باید اتصالات را به دیوار وصل کرد. اتصالات باید به حد کافی محکم و مقاوم باشد تا وزن کابینت را تحمل کند. اتصالات باید ازبهترین کیفیت انتخاب شوند و همچنین باید با دقت و بسیار محکم به دیوار متصل شوند. بعد از نصب اتصالات ، باید بدنه‌ یا اسکلت کابینت را به آن‌ها نصب کرد. نصب کابینت‌ها دو مرحله دارد. در مرحله‌ی اول باید کابینت‌های زمینی را نصب کرد و بعد از آن، اقدام به نصب کابینت‌های دیواری و بالایی نمود.

نصب کابینت آشپزخانه

مراحل نصب بدنه به درب کابینت

در برخی کابینت ها مثل کابینت‌های تمام چوب، درب های کابینت باید بعد از نصب، اندازه‌گیری و سپس ساخته شود. اما برخی دیگر در همان ابتدا کل کابینت ساخته می شود. همچنین قفسه‌ها و طبقات درون کابینت نیز باید مطابق میل و نیاز مشتری اندازه‌گیری و برش داده شود. اندازه قفسه‌های درون کابینت، بهتر است یک تا دو سانتی متر کوچکتر از عمق واقعی کابینت در نظر گرفته شود تا مانع بسته شدن درب کابینت‌ها نشود.

کابینت نصب

نصب رو کابینتی

روکابینتی می‌تواند از جنس خود کابینت باشد یا جنس آن متفاوت باشد. در این مرحله، روکابینتی یا پیشخوان آشپزخانه باید نصب شود. در هر صورت باید دقیق اندازه‌گیری و برش داده شود تا به طور کامل کابینت‌های پایینی را پوشش دهد. روکابینتی باید به وسیله‌ی پیچ به سطح بالایی کابینت‌های پایینی متصل شود تا علاوه بر اینکه محکم و ثابت باشد، در صورتی که خراب شد به راحتی با یک روکابینتی دیگر تعویض شود.

کابینت

مقالات زیر برای آگاهی بیشتر شماست :

enlightenedبهترین جنس کابینت آشپزخانه

enlightenedدیزاین کابینت آشپزخانه مدرن

enlightenedچه نوع کابینت بهتر است

نصب کابینت

سخن پایانی ایرانادکور

هر متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه به کار می‌رود، می تواند مراحل نصب متفاوتی داشته باشد. حتما برای ساخت کابینت پروژه های انجام شده کابینت ساز ها را بررسی نمایید و سپس برترین و حرفه ای ترین را انتخاب کنید. نصب کابینت آشپزخانه کاری تخصصی ست و هر گونه اشتباه در مراحل نصب کابینت ، ممکن است به هدر رفتن هزینه و زحماتی که بابت ساخت کابینت صرف شده، بینجامد. برترین ساخت و نصب کابینت در شیراز و جنوب ایران را به ما بسپارید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه