مصالح ساختمانی

درب ضد آب منزل

درب ضد آب منزل

درب ضد آب منزل
در سال‌های اخیر با کاهش متراژ آپارتمان ها و کوچک شدن سرویس‌های بهداشتی، فاصله درب‌ حمام و توالت با آب هم کم تر شده و احتمال ریزش آب بر روی درب افزایش یافته است. در این نوشتار قصد داریم درب‌های موجود در بازار ایران را بر اساس مقاومت آن‌ها در برابر رطوبت اولویت بندی کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/03/05

ایرانادکور معتبرترین نام در جنوب کشور در زمینه دکوراسیون داخلی، با در اختیار داشتن معماران خلاق آماده ارائه مشاوره، برنامه ریزی، طراحی و اجرای انواع عناصر و المان های دکوراتیو در خدمت شما عزیزان است. در نوشتار پیشین در خصوص سقف کاذب حمام صحبت کردیم. در این مقاله درباره درب ضد آب منزل صحبت خواهیم کرد.

درب ضد آّ

اولویت بندی درب های ضد آب

درب های ضد آب زیادی در بازار وجود دارند اما در اولویت‌بندی درب ضد آب منزل دو پارامتر بسیار مهم در نظر گرفته می شود:

الف) درب‌ ضد آب سرویس که بر اثر رطوبت هیچ آسیبی نبینند.

ب) درب ضد آب سرویس که در صورت بروز آسیب قابل ترمیم باشند.

درب ضد آّب

درب ضد آب GRP

مقاوم‌ترین درب در برابر آب، همان درب‌های فایبر‌گلاس یا  GRP هستند. این نوع از درب های ضد آب فایبر گلاس برای سرویس بهداشتی علاوه بر ضد آب بودن دارای استحکام و قدرت بالایی نیز هستند. این درب‌ها در طرح‌های متنوع وجود دارند. تنها نکته ایکه باید توجه کنید دو ایراد مهم درب های GRP است: اول اینکه این درب ها رنده خور نیستند و اگر درب بزرگ بود نمیتون آنرا کوچک کرد و باید به کارخانه برگردد. همچنین به علت تولید محدود، قیمت درب GRP رقابتی نیست.

درب ضد آّب حمام

درب ضد آب  ABS

ABS  نیز یکی از انواع درب های ضد آب منرل است. یک پلیمر نفتی (پلاستیک) است که در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. برای داشتن یک درب  ABS ابتدا درب خامی از جنس MDF سه میلی‌متر یا نئوپان پنج میلی‌متر ساخته می شود؛ بعد سطح درب خام به رزین ABS آغشته می‌شود و در مراحل بعدی کلیه‌ی سطوح درب با ورق ABS1.2 میلی متری می پوشانند.درب ضد آب ABS علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضد خش نیز می‌باشد.

درب ضد آّب سرویس بهداشتی

درب ضد آب  PVC

درب پی وی سی به دو گروه تقسیم می شود:

  1. MDF با رویه پی وی سی،  که مغز آن ام دی اف است که چگالی متوسط دارد و با رویه پی وی سی وکیوم شده پوشانده شده است تا از خراب شدن ان در اثر رطوبت جلوگیری شود و بتواند در محیط های با رطوبت استقامتبالایی از خود نشان دهد.
  2. HDF با رویه پی وی سی،  ضد آب اچ دی اف با رویه پی وی سی به دربی گفته شده که مغزی ان از اچ دی اف می باشد که نوعی فیبر با چگالی حجمی بالا است و مقاومت نسبی بیشتری در برابر آب و ضربه از درب ام دی اف دارد ویک لایه پی وی سی روی ان کشیده می شود برای ضد اب شدن بیشتر

درب توالت

مقالات زیر را برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه مطالعه نمایید :

enlightenedانتخابی خاص با کاغذ دیواری ضد آب

enlightenedانواع درب های چوبی لاکچری

enlightenedراهنمای خرید درب اتاق

درب ضد آب

سخن پایانی ایرانادکور

شاید تا چند سال پیش در سرویس بهداشتی و حمام خانه ها شاهد درب هایی بودیم که یک سوم پایینی آن ها ورقه شده، پوسیده، تغییر رنگ داده و یا پیچیده است، حتما به یاد دارید که قطعاتی از آلمینیوم یا پلاستیک را بر روی همان درب وصل می کردند تا از خرابتر شدن آن جلوگیری شود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن مصالح و متریال های جدید بسیاری از مشکلات راه حل بهتری دارند، پس خوب است در زمینه دکوراسیون داخلی با حرفه ای های این رشته مشورت کنید تا به روزترین و کاربردی ترین روش ها را به شما پیشنهاد دهند. ما به عنوان برترین تیم اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران برای معرفی مصالح جديد در ساختمان در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

درب حمامدرب ضد آبدرب پی وی سیدرب سرویس بهداشتی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه