رنگ آمیزی

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است ؟

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است ؟

بهترین رنگ برای اتاق خواب کدام است ؟
اتاق خواب امن ترین و خصوصی ترین جای دنیاست. در هر سنی باشیم اتاق خواب پناه گاه ماست. پس دکوراسیون و انتخاب رنگ دکوراسیون آن بسیار اهمیت دارد. در این مقاله در خصوص انتخاب تم رنگی اتاق خواب از دید روانشناسی سخن خواهیم گفت با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/02/19

ایرانادکور، ضمن اهمیت دادن به تمام فضاهای در دسترس، با در نظر گرفتن بودجه، زمان، جنسیت، شرایط سنی و سلیقه افراد، بهترین پیشنهادات برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و یا بزرگ را به شما بزرگواران ارائه می دهد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

اهمیت انتخاب رنگ اتاق خواب

انتخاب ترکیب رنگ صحیح و اصولی برای اتاق خواب، نقش زیادی در به آرامش رسیدن شما در زمان استراحت دارد. برخی رنگ‌ها از نظر روانشناسی وقتی برای اتاق خواب انتخاب شوند، روح و روان‌ اناسان را به هم می‌ریزند و خواب‌ را مختل و بی کیفیت می‌کنند. اما بهترین و بدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب کدامند؟ رنگ برای اتاق خواب به چه چیز هایی بستگی دارد؟

بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ آبی برای اتاق خواب

رنگ آبی از بهترین تناژهای رنگ برای اتاق خواب در هر سنی برای شماست. براساس علم روانشناسی رنگ‌ها، رنگ آبی به خاطر ایجاد احساس آرامش و خونسردی کیفیت خواب شما را به بالاترین درجه ممکن می رساند و کابوس‌هاس شبانه را به پایین‌ترین حد  خواهد رساند. تحقیقات نشان داده، میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ ۷ ساعت و ۵۲ دقیقه است.

 زرد بهترین رنگ اتاق خواب

رنگ زرد برای اتاق خواب

زرد یک رنگ تقریبا گرم و آرامبخش و از بهترین رنگ های ممکن برای اتاق خواب است. تحقیقات نشان داده کسانی که در اتاق خواب‌هایی به رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند و میانگین ۷ ساعت و چهل  دقیقه می‌خوابند. برای اینکه در یک رنگ زیاده روی نکنید می توانید ترکیب رنگ‌های زرد و آبی و یا زرد و سبز را برای دیزاین اتاق خواب خود انتخاب کنید. خوبی رنگ زرد این است که جنسیت، در آن تقریبا نقشی ندارد پس هم خانم ها و هم آقایان و در هر سنی می توانند از آن استفاده کنند.

اتاق خواب سبز

سبز در اتاق خواب

سبز رنگ طبیعت است و به حدی آرام بخش است که اتاق عمل را با این رنگ طراحی می کنند. طیف‌های مختلفی از رنگ سبز برای اتاق خواب کیفیت و کمیت خواب را بهبود می‌بخشند. سبز زیتونی و سبز چمنی بهترین ها هستند و از میان تناژهای مختلف رنگ سبز برای اتاق خواب می توان از آن ها بهره برد. افرادی که سبز را به آبی ترجیح می‌دهند می توانند بهترین خواب را داشته باشند. طبق علم روانشناسی رنگ‌ها میانگین خواب در یک اتاق خواب سبز ۷ ساعت و سی و شش دقیقه است.

رنگ اتاق کودک

بهترین رنگ اتاق خواب برای بچه ها

برای بچه‌های زیر هشت سال ترکیبی از رنگ‌های گرم و سرد استفاده کنید. ترکیب رنگ زرد، نارنجی و صورتی بهترین انتخاب‌ها برای اتاق کودکان زیر ۸ سال است. یادتان باشد رنگ قرمز بچه‌ها را بی قرار می‌کند پس سراغ این رنگ محرک نروید. و اما یک نکته مهم برای نوزادان رنگ های بسیار ملیح و پاستیلی و برای بچه‌های بالای ۸ سال از خودشان بپرسید چه رنگی را دوست دارند و بعد به سلیقه آن ها احترام بگذارید چون اگر اتاقشان را دوست نداشته باشند در آن نخواهند خوابید!

اتاق سفید

مقالات زیر برای دکوراسیون اتاق خواب به شما کمک می کند :

enlightenedدکوراسیون اتاق خواب عروس و اهمیت انتخاب رنگ

enlightenedدکوراسیون اتاق خواب دخترانه

enlightenedایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

اتاق خواب بنفش

بدترین رنگ ها برای اتاق خواب

با بنفش؛ کابوس می‌بینید ، با قهوه‌ای؛ افسرده می‌شوید، با قرمز؛ هیجان‌زده می‌شوید، با طلایی؛ یاد قرض‌های‌تان می‌افتید. با  خاکستری؛ خوابتان غمگین می شود.

ما در ایرانادکور همراه شماییم تا برترین ها را انتخاب کنید. بهترین دکوراسیون اتاق خواب در شیراز را از ما بخواهید ما در خصوص دکوراسیون تمام قسمتهای خانه از جمله دکوراسیون اتاق کودک، نوجوان، اتاق مستر، پذیرایی سرویس های بهداشتی و سایر فضاهای موجود بهترین و کم هزینه ترین پیشنهادات را  به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

بدترین رنگ اتاق خوابرنگ اتاق خواب جوانبهترین رنگ اتاق خوابروانشناسی رنگبرترین رنگ اتاق

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه