مصالح ساختمانی

اجرای پارکت کف خانه

اجرای پارکت کف خانه

اجرای پارکت کف خانه
پارکت از پرطرفدارترین کفپوش ها برای دکوراسیون فضای داخلی است، جذابیت ظاهری، اصالت و طبیعی بودن پارکت باعث شده عده بسیاری این کفپوش را برای خانه های خود انتخاب کنند. ما اینجاییم تا با شما در این خصوص موارد کاربردی را مرور کنیم تا آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

تاریخ مقاله : 1399/04/27

ما در ایرانادکور، همواره در تلاشیم به روز ترین و کاربردی ترین متریال ها را برای ساختمان سازی یا دکوراسیون داخلی از جمله انواع کف‌پوش های رایج در ساختمان را به مشتریان عزیزامان معرفی کنیم. چراکه بر این باوریم ساختن فضایی جذاب، کاربردی و ایمن، شایسته شما ست.

پارکت خانه

پارکت چیست؟

پارکِت نوعی کفپوشی چوبی است که برای داخل ساختمان و بیشتر برای سالن پذیرایی استفاده می‌شود. قطعات پارکت را موازی در کنار هم قرار می‌دهند و این کار را ادامه می دهند تا کف سالن کاملاً پوشیده شود. گاهی لمینت را با پارکت اشتباه می گیرند، چرا که در ظاهر این دو بسیار به هم شبیهند. اما خوب است بدانید که لمینت در واقع از خرده چوب با اضافه کردن موارد دیگر و فشرده کردن آن در کارخانه ساخته می شود تا هزینه ها پایین آورده شود.

پارکت

پارکت‌ها در طرح ها و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند با پیشرفت تکنولوژی به پارکت ها بعضی از مواد پلاستیکی اضافه شده تا مانع از خوردگی‌ آن توسط موریانه و حشرات دیگر شود. البته ضعف دیگر پارکت حساسیت آن به رطوبت است به گونه ای که در مناطق مرطوب، پارکت به سرعت تغییر فرم داده و در هم میپیچد و بسیار سریع تر به جیر جیر کردن می افتد. در گذشته پارکت همان تکه چوب های طبیعی بود که  به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفتند و به زمین چسبانده می شدند و هر ساله برای از بین بردن خط و خش های روی آن باید ساب می خورد و لاک زده می شد.

پارکت

اجرای پارکت در سالن پذیرایی

محلی که قرار است پارکت در آن نصب شود به هیچ عنوان نباید مرطوب باشد، یک راه خوب برای پی بردن به عدم وجود رطوبت، پهن کردن یک پلاستیک بر سطح زمین و زدن چسب نواری است اگر تا یک روز کامل اثری از نم زدگی در زیر پلاستیک مشاهده نشد یعنی محیط رطوبت ندارد و می توانید نصب را انجام دهید. سپس نوبت به قطعات پارکت است. حداقل پارکت را باید 48 ساعت قبل از نصب در محلی که قرار است نصب شود قرار داده تا کاملاً هم دمای محیط شود و انبساط و انقباض های خود را انجام دهد. سپس فوم زیرین را چسبانده و نصب را انجام دهید.

پارکت کفپوش

تبدیل کفپوش سرامیکی به پارکت

بازسازی کف و تبدیل سرامیک به پارکت این روز ها یکی از اقداماتی است که در جریان بازسازی دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه ها و آپارتمان های لوکس انجام می گیرد. بسیاری هم از همان ابتدا کفپوش پارکت را برای کف خانه انتخاب می کنند. پارکت ها و سرامیک ها هر یک مزایا و معایبی دارد، هر دو به سهولت پاک می شوند، طرح های متنوع و زیبایی دارند، حساسیت زا نیستند. اما سرامیک به دلیل سردی فیزیکی مضرات بسیار زیادی  دارد، روی مفاصل می تواند  بگذارد . اما پارکت از گرمی بی نظیری بر خوردار است.

کفپوش پارکت

حس طبیعی بودن و گرمی پارکت را هیچ کفپوشی به شما نخواهد داد. از طرفی میتوان پارکت را با سمباده و روغن مانند روز اول جلا داد و براق کرد که این امکان برای سرامیک ئجئد ندارد. اما پارکت بعد از مدتی در برخی جاها جیر جیر می کند و نکهداری سخت تری دارد. ضمن اینکه نمی توان از آب و یا مواد اسیدی برای تمیز کردن آن بهره برد. سازندگان هم هنوز برای خانه هایی که به صورت بساز و بفروشی کار می کنند ترجیح می دهند از سرامیک و یا لمینت استفاده کنند تا دوام بیشتر و همه پسندی بالاتری را داشته باشند. مقالات زیر را برای مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد می دهیم:

enlightenedاجرای انواع کفپوش در خانه

enlightenedبهترین کفپوش برای خانه

enlightenedفرق لمینت و پارکت چیست

پارکت سالن

سخن پایان ایرانادکور

هر سلیقه و نظری که دارید و هر مقدار بودجه که در نظر دارید تا برای کفپوش خانه خود صرف کنید برای ما محترم و ارزشمند است. در کنار شماییم تا با کارشناسان حرفه ای بهترین انتخاب، برنامه ریزی و اجرا را با هم تجربه کنیم. شناخت بهتر کفپوش ها را با مقایسه انواع کفپوش ها همراه مطالعه نوشتار های مختلف در سایت ما بدست آورید. ایرانادکور بهترین مجری انواع کفپوش ها در شیراز و جنوب ایران است. کافیست با شماره های اعلام شده ما تماس بگیرید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور 

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه