مصالح ساختمانی

اجرای انواع کفپوش در خانه

اجرای انواع کفپوش در خانه

اجرای انواع کفپوش در خانه
کفپوش‌ها یکی از ملزومات صنعت ساخت‌وساز هستند. امروزه ده‌ها نوع کف‌پوش در دنیا تولید و مصرف می‌شود که هر یک مشتریان خود را دارد و هر یک دارای کاربرد ها و قیمت های خاص خود هستند. در این مطلب ما به اجرای انواع کف پوش های خانه پرداخته‌ایم. اینکه کدام کفپوش برای چه محیطی مناسب است و مزایا و معایب هر یک چیست. با ما از ایرانادکور همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/01/20

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن سابقه‌ای درخشان در اجرای دکوراسیون داخلی بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. احتمالاً دلیل انتخاب و مطالعه این مطلب این است که می خواهید اطلاعات کاملی از ویژگی‌های ساختاری کفپوش‌ها کسب کنید؛ ما هم مستقیم به اصل مطلب می رسیم و از مقدمه گویی پرهیز می کنیم. در تلاشیم با بیان تیتر وار هر نوع کفپوش مزایا و معایب آن را هم بررسی کنیم تا بهتر بتوانید آن ها را با هم مقایسه کنید و نتیجه بگیرید.

کفپوش

کفپوش کاشی و سرامیک

این مصالح مقاوم یکی از کف‌پوش‌های مورد علاقه در ایران و جهان است. کاشی و سرامیک برای کف و دیوار ها بکار میرود. سرامیک از خاک رس و سفال ساخته شده و سطح آن با یک ‌لایه از لعاب پوشیده شده است. ضخامت سرامیک بین ۴ تا ۱۲ میلی‌متر بوده و با استفاده از ملات به کف زمین می‌چسبد. سرامیک انواع زیادی در بازار دارد در طرح ها و ابعاد گوناگون قابل استفاده است. کاشی هم بیشتر برای سرویس ها بهداشتی کاربرد دارد که در طرح هایی تمام نشدنی در دنیا هر روزه با تکنولوژی های جدید تر ارائه می شود.

سرامیک

مزایا و معایب سرامیک و کاشی

تنوع بالای رنگ و طرح بزرگ‌ترین نقاط قوت کاشی و سرامیک است. روام بسیار بالا و تقریبا عمری آن ها سرامیک و کاشی را محبوب تر کرده و راحتی نگهداری و تمیز کردن آن حتی با قوی ترین اسید ها ! قیمت پایین، دسترسی آسان، نصب راحت و ضد آب بودن از مزیت‌های این دو محصول پرطرفدار است. هنور هم بسیار از معماران بر این عقیده اند که سرامیک بهترین کف پوش برای منازل است. ایجاد ترک و شکستگی لبه و سختی تعویض این کف‌پوش‌ها از معایب آن ها به شمار می رود.

سرامیک

کفپوش لمینیت

از جدید ترین، مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین کفپوش‌های بازار،  لمینیت است. از چندین لایه تشکیل ‌شده و بیشتر طرح چوب و گاهی سنگ را تداعی می‌کند. بسیار شبیه پارکت است و لایه نهایی آن از جنس ملامینه است. برای ساخت آن  لایه‌هایی فشرده شده از چوب را در کارخانه ترکیب و فشرده می کنند و در آخر محصول نهایی را به بازار ارائه می هند. برای اجرای لمینت کف خانه تنوع رنگ بالایی وجود دارند. باید هنگام انتخاب، به رنگ و چیدمان مبلمان و رنگ دیوارها و فضا دقت داشته باشید. لمنیت‌ها توسط کارگران حرفه‌ای در کف منازل نصب می شوند.

لمینت

مزایا و معایب لمینت

دوام بالا، قیمت ارزان ، نصب راحت و امکان استفاده مجدد لمینت را بسیار محبوب کرده است. تنها کفپوشی که با اسباب کشی می توانید با خود ببرید! چراکه به کف زمین چسبانده نمی‌شوند؛ بلکه توسط شیارهایی به صورت نر و ماده در هم قفل می‌شود. به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت‌ها، کف اتاق صدمه نمی‌بیند. لمینت عایق صدا، حرارت و برودت است و جلو انتقال صدا و سرما و گرما را به طبقه زیرین را تا حد زیادی میگیرد. نسبت به آب و اجسام نوک تیز مقاوم است. اما لمینت حس مصنوعی بودن را برای مصرف‌کننده به همراه دارد.

لمینت

کفپوش های چوبی

این کف‌پوش‌ها قدیمی ‌ترین کف‌پوش‌های دنیا هستند. زیبایی، شکوه، اصالت و دوام بسیار بالایی دارند. قیمت آن ها بسیار گران بوده و نصب آن ها نیز بسیار مشکل است. انواع گوناگونی از چوب برای کف‌پوش‌های چوبی در دنیا وجود دارد که پلانک و پارکت را بیشتر می شناسید. امروزه الوارهای بریده شده زیبایی را در ساختمان‌های سبز که متعهد به حفظ اصول محیط ‌زیست هستند مورد بکار می برند. کفپوش پارکت با هر سبکی از معماری و دکوراسیون همخوانی دارد و ظاهری اصیل و گرم را به بیننده القا می کند. اما نگهداری از آن ممکن است در حوصله همگان نباشد.

پارکت

مزایا و معایب کفپوش چوبی

تنها کف پوش های واقعا طبیعی سنگ و چوب هستند. تنوع رنگ کفپوش چوبی  و طرح های بیشمار است و جلوه خانه را به کل تغییر خواهند داد. اما دارندگان آن ها معمولاً از صدای جیرجیر آن ها شکایت می‌کنند. دلیل آن کشیده شدن چوب بر روی چوب در محل اتصال است. این محصول نیازمند هزینه نگهداری بسیار زیاد است و سالانه باید برای نگهداری آن وقت و هزینه صرف کرد. ضمناً در جاهای مرطوب هم نمی توان از آن ها بهره برد. مقالات زیر را در سایت ایرانادکور بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید :

enlightenedبهترین کفپوش برای خانه

enlightenedعوامل مهم در کف سازی و کفپوش

enlightenedمقایسه انواع کفپوش ها

پارکت

سخن پایانی ایرانادکور

پس انتخاب کف‌پوش فقط وابسته به سلیقه شما نیست،  باید با توجه به منطقه محل زندگی، آب و هوای و کاربرد کفپوش برای انتخاب آن اقدام کنید.  در نهایت هم این بودجه شماست که می تواند به شما اجازه دهد بهترین ها را انتخاب نمایید. عامل تعیین گننده دیکر هم رفتارهای شماست برخی عادت دارند مدام از مواد اسیدی و شوینده استفاده کنند اما برخی راحت تر با این موضوع برخورد می کنند.  با در نظر گرفتن جمیع این موارد ما نیز به عنوان تیمی حرفه ای در زمینه اجرای بهترین دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب ایران در کنار شماییم تا کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص اجرای انواع کف پوش در خانه های با شماره های اعلام شده در سایت تماس حاصل فرمایید. در صفحه اینستاگرام هم منتظر شماییم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه