مصالح ساختمانی

بهترین کفپوش برای خانه

بهترین کفپوش برای خانه

بهترین کفپوش برای خانه
همیشه انتخاب کفپوش ها یکی از مهم ترین تصمیماتی است که در طراحی خانه باید گرفته شود. هر مشکلی در انتخاب و نصب کفپوش بعدها مشکلاتی را ایجاد می کند که اصلاح آن بسیار دردسر ساز و هزینه بر است. پس بهتر است با مطالعه و تحقیق، این انتخاب را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. با ما در ادامه همراه باشید تا راهنمایی هایی در جهت انتخاب صحیح کفپوش ها را به شما ارائه خواهیم کرد

تاریخ مقاله : 1399/01/19

ما در ایرانادکور، همواره در تلاشیم به روز ترین و کاربردی ترین متریال ها را برای ساختمان سازی یا دکوراسیون داخلی از جمله انواع کف‌پوش های رایج در ساختمان را به مشتریان عزیزامان معرفی کنیم. چراکه بر این باوریم ساختن فضایی جذاب، کاربردی و ایمن، شایسته شما ست .

کفپوش سنگ

مهمترین نکات در انتخاب کفپوش

برای انتخاب بهترین کفپوش باید اول به سبک معماری خانه و کاربرد کفپوش نگاهی بیندازید تا بدانید چطور و کجا باید از کفپوش ها استفاده نمایید؟ مثلا برخی افراد به کل نمی خواهند از فرش استفاده کنند در این حالت داشتن کفپوش های مدرن و طرح دارمی تواند انتخاب خوبی باشد اما همین کفپوش با فرش دستبافت بسیار بد منظره خواهد شد. بنابراین ابتدا کاربرد را مشخص کنید.

کفپوش زیبا

کفپوش سرامیک

هنوز هم بسیاری بر این عقیده اند که سرامیک، بهترین کفپوش در ایران است. سرامیک‌ها با انواع لعاب‌دار و بدون لعاب در بازار وجود دارند. سرامیک لعاب‌دار نیز دو نوع است؛ سرامیک با لعاب مات یا لعاب براق. که سلیقه افراد مات و براق بودن آن را تعیین می کند. انواع براق سرامیک راحت ترمی‌تواند آثار لکه یا تماس‌های سطحی را بازتاب دهد اما درخشندگی بیشتری دارد. سرامیک های پرسلان و خاک سفید در مقابل ضربه مقاومند.

سرامیک

با پیشرفت تکنولوژی سرامیکهایی ساخته شده که حتی برای کف پارکینگ و پیاده رو بکار می رود بی آنکه خط و خشی بردارد. حتی در کف کارخانجات صنعتی که عبور کامیون هم دارند مقاومت خوبی دارد. درزهای بین سرامیک هم که جرم میگیرد را می توان حذف کرد و از سرامیک بدون درز بهره برد. همچنین میتوان با استفاده از سرامیکهای مات احتمال لیز خوردن را هم پایین آورد.

سرامیک زیبا

کفپوش سنگ

سنگ لوکس‌ترین و گرانقیمت‌ترین کفپوش است. در خانه‌های مجلل و پنت‌هاوس‌ها و خانه های اشرافی کفپوش از جنس سنگ کاربرد دارد. هرچه سنگ یکپارچه تر باشد، قیمت آن گران‌تر است. سنگ مرمر گران‌ترین و گرانیت که نوعی سنگ مصنوعی است ارزان‌ترین انواع سنگ به‌شمار می‌آیند. مهمترین ایراد کفپوش سنگی ماندن اثر لکه و چربی روی آن است. همچنین احساس سردبودن فضای خانه را در حس بصری به بیننده می دهد. سنگ عایق نیست و نمی تواند گرما را در خود حفظ کند.

کفپوش سنگ

کفپوش چوب و یا پارکت

یکی از محبوب‌ترین نوع کفپوش در بازار ایران پارکت است. فرق لمینت و پارکت چیست؟ پارکت تماما از چوب‌های جنگلی ساخته شده و لمینت ترکیبی از خرده‌های چوب، تخته سه لا یا ام دی اف است که با روکشی از چوب پوشانده شده است تا قیمت آن را بتوان کاهش داد. بر خلاف سنگ، کفپوش‌های چوبی حس بصری گرما دارد و عایق مناسب گرما هم هست. برای نصب کفپو ش پارکت و لمینت از چسب و گاهی تنها قفل گردن قطعات استفاده می شود.

پارکت

مزیت نوع دوم این است که موقع اسباب‌کشی کفپوش‌تان را با خودتان می برید و در خانه جدید استفاده می کنید. اما کفپوش چوبی آتش‌زا است. و باید مسایل ایمنی را رعایت کنید. همچنین پارکت بعد از مدتی جیر جیر می کند و نیاز به نگهداری و سرویس دارد. همچنین اگر در شهر های مرطوب زندگی می کنید پیشنهاد ما پارکت نیست.

لمینت

مقالات زیر هم در سایت ایرانادکور برای آگاهی هر چه بیشتر شما قرار داده شده است:

enlightenedعوامل مهم در کف سازی و کفپوش

enlightenedراهنمای خرید کفپوش نانو

enlightenedکف پوش چوب پلاست، انتخاب کف پوشی متفاوت

کفپوش

سخن پایان ایرانادکور

علاوه بر کفپوش های فوق موکت، فرش، کفپوش های لاستیکی، کاشی، رزین اپوکسی و هر مصالح و متریالی که تا کنون دیده و یا ندیده اید را می توان بسته به کاربرد، سبک معماری و سلیقه شما به کار برد. تنها کافیست با کارشناسی حرفه ای در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راهکار ها را به شما ارائه دهد. بهترین اجرای کفپوش در شیراز و جنوب ایران را در اسرع وقت و با کمترین هزینه برای شما عزیزان انجام خواهیم داد. کافیست با شماره های ما در تماس باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان شاهد اجرای اصولی کفپوش منزل و محل کار خود باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه