دکوراسیون

نور مخفی سقف آشپزخانه

نور مخفی سقف آشپزخانه

نور مخفی سقف آشپزخانه
طراحی و اجرای صحیح نور مخفی سقف آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید طراحی نور مخفی سقف آشپزخانه توسط تیم متخصص صورت پذیرد.

تاریخ: 1399/1/7

یکی از کاربردهای بسیار زیبای نورپردازی و نورمخفی را می‌توان در آشپزخانه دید. اجرای نور مخفی سقف آشپزخانه جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با داشتن تیمی متخصص در اجرای نورپردازی و دکوراسیون داخلی همواره بهترین‌ها را برای شما عزیزان رقم می‌زند.

نور مخفی در سقف آشپزخانه

آشپزخانه

همان طور که می‌دانید آشپزخانه یکی از پر هزینه‌ترین و پیچیده‌ترین قسمت‌های طرح یک واحد مسکونی محسوب می‌شود که به صورت مداوم نیز مورد استفاده اعضای خانواده قرار می‌گیرد. رعایت برخی از اصول طراحی آشپزخانه کمک می‌کند تا نور دریافتی آشپزخانه مناسب باشد. برای مثال اگر آشپزخانه‌ها در جهت شمال به شرق یا شمال به غرب بوده و در مجاورت باغ‌های گل و گیاه قرار بگیرد، مشکلات کمتری از نظردریافت نور مورد نیاز برای آشپزخانه را خواهند داشت. اجرای نورپردازی مناسب در خانه نیز به دریافت نور مناسب آشپزخانه کمک می‌کند.

نورپردازی 8

نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی بخش مهمی از طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی هر قسمت از منزل مسکونی را تشکیل می‌دهد. یک نورپردازی مناسب در فضای آشپزخانه می‌تواند تفاوت و زیبایی منحصر بفردی را در دکوراسیون آشپزخانه پدید آورد. در آشپزخانه که معمولاًممکن است فضای آشپزخانه به اندازه کافی نور طبیعی خورشید را دریافت نکند، استفاده از انواع مختلف نورپردازی سقف آشپزخانه امری ضروری به حساب می‌آید. طراحی بخش‌های مختلف واحد مسکونی دارای اصول متفاوت نورپردازی هستند.

نور مخفی سقف آشپزخانه

تامین روشنایی آشپزخانه

قسمتی از آشپزخانه که قرار است اجاق گاز در آنجا قرار بگیرد باید از نور کافی برخوردار باشد تا بخار حاصل از آشپزی و غذاها مانع از دید نشده و بتوان به راحتی مشغول به آشپزی شد. بهترین نوع نورپردازی این است که یک چراغ بالای اجاق گاز و سینک نصب شود. برای آشپزخانه و در هنگام طراحی نورپردازی آشپزخانه باید لامپ‌های مهتابی، لامپ‌هایی با نور سفید گرم و نور سفید سرد در نظر گرفته شود و از بکار بردن لامپ‌هایی با نور رنگی اجتناب شود.

طراحی نورپردازی آشپزخانه

نور مخفی سقف آشپزخانه

اجرای لامپ‌های داخل سقف یا بالای سر کابینت امروزه محبوبیت بسیاری پیدا کرده است، زیرا این لامپ‌ها علاوه بر اینکه نور مخفی زیبایی را در محیط آشپزخانه و در هنگام آشپزی ایجاد می‌کنند، در معرض دید نیستند و  به راحتی می‌توان مکان مناسبی را برای آن‌ها در نظر گرفت. چراغ‌های آویز در اندازه‌های متفاوت برای آشپزخانه و در قسمت بالای اپن استفاده می‌شوند. این چراغ‌ها علاوه بر زیبایی و کاربرد منحصر بفرد خود با تامین مناسب نور آشپزخانه، اجازه می‌دهد تا به راحتی از نورپردازی مخفی در سقف نیز استفاده کرد.

بهترین نورپردازی سقف آشپزخانه

مزایای اجرای نور مخفی سقف آشپزخانه

اجرای نور مخفی در سقف آشپزخانه مزایای بسیاری دارد. امروزه در اکثر آشپزخانه‌ها از نور مخفی به منظور تامین نور مناسب در آشپزخانه و ایجاد زیبایی استفاده می‌شود. اجرای نور مخفی در سقف آشپزخانه علاوه بر تامین نور مورد نیاز برای انجام کارهای روزمره، باعث می‌شود تا فضای آشپزخانه پر نور‌تر و صمیمی‌تر جلوه دهد. نور مخفی سقف آشپزخانه بر روی حاشیه سقف کار می‌شود و علاوه بر تزیین سقف، باعث وسیع‌تر جلوه دادن فضا می‌شود. اهمیت نور در معماری و معماری داخلی همیشه بارز بوده است.

بهترین نورپردازی آشپزخانه

اگر شما هم علاقه دارید تا با انواع نورپردازی و نورهای مناسب برای آشپزخانه آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، به شما پیسنهاد می‌کنم تا قطعاً مقالات زیر را تا انتها مالعه بفرمایید.

enlightenedاجرای باکس نور مخفی در سقف

enlightenedانواع لایه‌های نورپردازی در طراحی داخلی

enlightenedروش‌های نورپردازی و نور مخفی

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و داشتن سابقه‌ای درخشان در اجرای نورپردازی و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره آماده ارائه برترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

نور مخفی سقف آشپزخانهاجرای نورپردازی آشپزخانهطراحی و اجرای نورپردازی سقفاجرای نورپردازی سقف آشپزخانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه