مصالح ساختمانی

مزایا سقف PVC

مزایا سقف PVC

مزایا سقف PVC
سقف کاذب چیست؟ کارآیی سقف کاذب چیست و انواع مختلف سقف کاذب چه کاربردهایی دارند؟ بهترین سقف کاذب کدام یک می‌باشد؟ با مطالعه مقاله زیر به این اطلاعات دست یابید!

تاریخ: 1398/12/23

سقف کاذب یکی از بخش‌های مهم در منازل مسکونی و دفاتر تجاری و اداری به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از تیمی متخصص در طراحی و اجرای سقف کاذب همواره بهترین‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 سقف کاذب PVC چیست؟

PVC در اصل مخفف Poly Vinyl Chloride می‌باشد و عبارت PVC در حالت کلی نوعی پلاستیک با استفاده‌های گسترده و نامحدود است. از این نوع پلاستیک صنعتی به طرز گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود و کاربردهای بسیاری در اجرای کف‌پوش و سقف کاذب دارد. راهنمای خرید کفپوش PVC به شما در انتخاب و تصمیم‌گیری برای اجرای کفپوش PVC کمک خواهد کرد.

مزایای سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب

سقف کاذب در منازل مسکونی یکی از بخش‌های سازه‌ای در معماری به حساب می‌آید که با ایجاد فضایی کاربردی و متفاوت به معمار اجازه می‌دهد تا در طراحی سقف و تعریف کاربردهای آن انتخاب و آزادی عمل بیشتری داشته باشد. سقف کاذب به دلیل اینکه در ارتفاعی پایین‌تر از سقف اصلی اجرا می‌شود، دارای کاربری‌های متفاوتی نیز می‌باشد. اجرای باکس نور مخفی در سقف یکی از این مزایا به حساب می‌آید. سقف کاذب پی وی سی مزایای دیگری نیز دارد.

مزایا سقف پی وی سی

سقف پی وی سی (PVC)

سقف کاذب PVC از جنس نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که مزایای بسیاری دارد و کاربرد آن بسیار گسترده است. از مزایای اصلی و برتری پی وی سی نسبت به دیگر انواع سقف کاذب می‌توان به دوام، استقامت و استحکام بالای آن اشاره کرد. با خاصیت ضد آب بودن و تنوع زیاد آن امروزه در حجم گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. پی وی سی یکی از محبوب‌ترین نوع سقف کاذب است که به عنوان دیوارپوش و کف‌پوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سقف کاذب پی وی سی

مزایای سقف پی وی سی

سقف پی وی سی دارای مزایا بسیاری می‌باشد که در ادامه به بررسی و ذکر این مزایا می‌پردازیم. سقف کاذب پی وی سی دیگر احتیاجی به رنگ کردن ندارد و همین موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

شاید مهم‌ترین و بهترین خاصیت و مزیت سقف PVC در اصل خاصیت ضدآب بودن آن است که باعث می‌شود در صورت نیاز هم به راحتی شسته و تمیز شود و همچنین یک گزینه بسیار مناسب برای فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی به حساب آید. شناخت فرق کناف و PVC به شما در انتخاب بسیار کمک خواهد کرد.

قابلیت تعویض این پانل‌ها نیز یک نقطه قوت دیگر به حساب می‌آید. این پانل‌ها را می‌توان بعد از مدتی با هر طرح و رنگ جدید دیگری عوض کرد و همچنین در کنار آن نیز فضا رنگ و جلوه تازه‌تری به خود خواهد گرفت.

سقف پی وی سی در حمام

آیا شما هم در مرحله انتخاب سقف کاذب برای منزل مسکونی خود هستید یا قصد دارید تا برای سالن پذیرایی خود یک سقف کاذب مناسب انتخاب کنید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع سقف کاذب و نحوه اجرای آن‌ها مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم.

enlightenedمدل‌های مختلف سقف کاذب

enlightenedاجرای سقف کاذب در شیراز

enlightenedاجزای تشکیل‌دهنده ساختار کناف

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از تخصص و دانش معماران و طراحان حرفه‌ای در طراحی و اجرای سقف کاذب کناف همواره آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه