دکوراسیون

کتابخانه منزل را چگونه چیدمان کنیم؟

کتابخانه منزل را چگونه چیدمان کنیم؟

کتابخانه منزل را چگونه چیدمان کنیم؟
مطالعه کتاب باعث تعالی روح و افزایش فهم انسان ها می گردد و داشتن کتاب در دکوراسیون خانه، احساس آرامش و انرژی مثبتی وصف نشدنی به همراه خواهد داشت. بسیاری از ما عاشق کتاب و کتاب خوانی هستیم. پس در این مطلب همراه ما باشید تا دکوراسیون کتابخانه منزل خود را سر و سامان دهید و بدانید که کتابخانه منزل را چگونه چیدمان کنید!

تاریخ مقاله : 1399/06/25

تیم حرفه ای ایرانادکور، مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با سابقه درخشان و لیست بزرگی از مشتریان راضی، برای ارائه بهترین طرح های دکوراسیون داخلی، از جمله طراحی کتابخانه خانگی و طراحی داخلی اتاق مطالعه در خدمت شما عزیزان است.

کتابخانه

اصول طراحی کتابخانه خانگی

اولین موضوعی که باید به آن توجه نمود، قابل حمل و غیر قابل حمل بودن کتابخانه است، گاهی ما از یک قسمت قناسی خانه استفاده می کنیم و کتابخانه ای برای آن طراحی می نماییم. گاهی هم کتابخانه فقط یک قفسه دیواری زیبا و کوچک است که علاوه بر کتاب می توانسته جای لوازم تزیینی و اکسسوری باشد، اما ما کاربرد آنرا به کتابخانه تغییر داده ایم و گاهی هم یک کتابخانه بزرگ و جدا از در و دیوار خانه طراحی می کنیم که بتوانیم آنرا با خود حمل کنیم و ببریم. این ها بسته به نظر مشتری تعیین می شود.

کتابخانه

طراحی کتابخانه خانگی

در طراحی کتابخانه خانگی می توان از رنگ، کاغذ دیواری، برچسبهای طرح دار، آیینه و هر وسیله ای که بتوان با آن زیبایی آفرید استفاده نمود. حتی می توان در بین کتاب ها وسایل زینتی گذاشت و با یک تیر دو نشان زد. وسایلی مانند شمع، گلدانهای کوچک، تابلوهای زیبا، مجسمه های با مزه و لیوان و ماگهای دوست داشتنی در جاهای خالی یک کتابخانه دیواری می تواند به زیبایی آن بیافزاید. گاهی افزودن یک اثر هنری به کتابخانه چشم ها را به سمت آن جلب میکند، مثلا نصب یک نقاشی اصیل و زیبا بر یکی از دیواره های کتابخانه خانگی.

کتابخانه

کتابخانه های بزرگ خانگی

این کتابخانه ها معمولا از کف شروع شده و به سقف می رسند. یک مزیت این کتابخانه های این است که بخاطر داشتن قفسه های بزرگ همیشه می توان با جابه جایی کتاب ها و یا اکسسوری ها چهره آنها را عوض کرد و حال و هوایی تازه به آنها داد. در اینگونه کتابخانه ها می توان به عمد برخی از قفسه ها را خالی گذاشت تا منظره ای متفاوت و چهره ای آرام تر به خود بگیرند. جنس این کتابخانه ها بیشتر از ام دی اف و یا در شرایط بهتر و گران تر، از چوب است.

کتابخانه

کتابخانه های جدا کننده فضا

امروزه در بسیاری از خانه ها  از کتابخانه به عنوان پارتیشن و جدا کننده دو فضای خانه از هم استفاده می کنند ، کتابخانه هایی که اغلب دو دیواره آن باز است و از هر دو طرف قابل دسترس است ، در این صورت باز هم خوب است برخی از قفسه ها را خالی از کتاب و هرگونه وسیله بگذاریم تا کمی از فضای دو طرف با هم ترکیب شوند . در اصول و قوانین دکوراسیون نباید فضا ها را کاملا از هم تفکیک کرد اما اگر نیاز است ، این کار را انجام دهید . دقت کنید که این جدا کننده های فضا را در جایی محکم بایستد و به وسیله ای خطرناک برای افتادن روی بچه ها تبدیل نشود.

کتابخانه

کتابخانه های مدرن

در کتابخانه های مدرن دست طراح برای خلاقیت باز است. می تواند براحتی با اشکال هندسی و زنگها بازی کند. در ادامه چند نوع کتابخانه مدرن را مثال میزنیم : کتابخانه های ماژولار : که براحتی می توان قفسه های آنرا کم و زیاد کرد از نوع کتابخانه های مدرن هستند. کتابخانه های زیر پله ای : زیر پله معمولا جایی است که هیچ استفاده مفیدی از آن نمی شود، می توان با بکار گیری خلاقیت زیر پله را به یک کتابخانه مدرن و زیبا تبدیل نمود تا هم زینت بخش خانه باشد و هم کتابها را از سرگردانی خارج کند.

کتابخانه

نکاتی در خصوص طراحی کتابخانه

  • از فضاهای کوچک خانه و از هر مصالحی برای طراحی کتابخانه خانگی استفاده کنید، همیشه نیاز به هزینه زیادی نیست.
  • برای بزرگ نشان دادن کتابخانه می توانید ضلع پشتی آنرا از آیینه بسازید.
  • کتابخانه می تواند چند جعبه رنگ شده با ابعاد مختلف، نصب شده در کنار هم باشد.
  • کتابخانه می تواند نامرئی باشد اگر کمی خلاق باشیم و از ایجاد سوال در ذهن دیگران لذت ببریم.

کتابخانه

مقالات زیر تقدیم به شماست:

enlightenedمعجزه چوب در دکور خانه

enlightenedمزایای کاربرد چوب در معماری

enlightenedطراحی میز و بار چوبی

کتابخانه

سخن پایانی ایرانادکور

گروه طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور آماده ارائه خدمات در زمینه انواع سبک های دکوراسیون داخلی خانه ، طراحی دکوراسیون تجاری، طراحی دکوراسیون اداری، طراحی دکوراسیون هتل ، طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ است. با ما از طریق دفاتر شیراز در تماس باشید.

نویسنده  : ص.توکلی/عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه