مقالات تخصصی معماری

نحوه رفع رطوبت سقف خانه

نحوه رفع رطوبت سقف خانه

نحوه رفع رطوبت سقف خانه
یکی از مهمترین مشکلاتی که برای هر خانه ای ممکن است بوجود بیاید، نم سقف خانه و ایجاد لکه روی سقف است. اما چگونه نم سقف خانه را از بین ببریم؟ روش رفع نم و رطوبت بدون نیاز به تخریب را در این مقاله بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/04/05

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با ارائه ایده های ناب طراحی داخلی به مشتریان خود برای ارتقاء رضایت شما از محیط کار و زندگی تلاش می کند.

نم زدگی سقف

نم زدگی سقف خانه

چگونه  از شر بوی بد، لکه های ایجاد شده از رطوبت سقف و مشکلات دیگر آن رها شویم؟ کدام خانه ها بیشتر در معرض نم گرفتن سقف هستند؟ معمولا خانه های قدیمی با مشکل رطوبت و نم زدگی مواجه می شوند. زیرا متریال به کار رفته در ساخت، عمر مفید خود را از دست داده و قادر به عایق نگه داشتن سقف نسبت به رطوبت نیستند. وجود نم حتی به میزان بسیار کم در سقف خانه می تواند بسیار جدی و خطرناک باشد. بنابراین سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنید تا سقف دچار ترک خوردگی و ریزش نشود.

نم سقف

چگونه از نم زدگی سقف خانه پیشگیری کنیم ؟

زندگی در خانه ای که سقف آن نم داده است با ریسک بالایی همراه است. سقف خانه نم کشیده را باید سریعا برطرف کرد. هر چه قدر که اسکلت را بادوام تر ساخته باشیم، ایمنی آن بالاتر است و عمر مفید بنا هم بیشتر است. عایق بندی سقف خانه باید در هنگام ساخت اهمیت ویژه ای داشته باشد. اگر میزان بارندگی زیاد باشد باید از مصالح خوبی بهره ببریم. سقف خانه هایی که بیشتر در معرض رطوبت هستند را شیبدار بسازیم. در هر صورتی اگر آب بر روی سقف خانه راکد بماند، کم کم به داخل سقف نفوذ می کند.

رطوبت سقف

اهمیت تراز بودن سقف

در مورد سقف هایی که صاف و بدون شیب هستند، به تراز بودن سقف اهمیت بدهید. در تراز بودن سقف و نبود پستی و بلندی روی پشت بام حساس باشید. واقعا بهتر است در بالای سقف خانه گلخانه نسازید هرچقدر هم که مد باشد. روزانه حداقل یکبار هنگام آبیاری، آب زیادی بر روی سقف خانه جاری می شود. هرچقدر هم که در این شرایط از متریال های عایق استفاده کرده باشید به مرور زمان آب بر سقف نفوذ خواهد کرد.

نم زدگی سقف

شست و شو برروی  پـشت بام  

شستن فرش و پتو، لباس و هرچیز دیگری بر روس پشت بام باعث نم زدگی سقف خواهد شد. حجم آبی که بر روی سقف جاری شده و باقی می ماند، به راحتی داخل بام نفوذ کرده و منجر به مشکل نم سقف خانه خواهد شد. برای برطرف کردن نم زدگی سقف خانه کارهای زیر را انجام دهید:

اولین قدم: پیدا کردن نشتی  و ترمیم آن

دومین قدم : برطرف کردن لکه های رطوبتی

سومین قدم : ترمیم سقف خانه

چهارمین قدم : عایق بندی سقف

نم زدگی سقف

مقالات زیر را بخوانید :

enlightenedنقش ایزوگام در ساختمان سازی

enlightenedلیست انواع عایق حرارتی

enlightenedانواع عایق ها در معماری و ساختمان و کاربردهای آن

نم زدگی

سخن پایانی ایرانادکور

توصیه ما در تیم ایرانادکور این است که در عایق بندی پشت بام، اگر در حال ترمیم هستید، تنها به قسمت نم کشیده اکتفا نکرده و تمامی پشت بام را عایق بندی نمایید  تا برای مدت طولانی نیازی به اصلاح بافت سقف خانه و عایق بندی مجدد نباشد. برای دریافت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در تماس باشید. پیشتر در همین سایت انواع مصالح عایق حرارتی را بررسی کرده ایم.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

عایق بندی سقفنم زدگی سقفترمیم سقفرطوبت سقف
 
 
 

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه