مصالح ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی

مصالح نوین ساختمانی
در مرحله اول شناخت و سپس استفاده از مصالح نوین ساختمانی در ساخت و ساز ساختمان‌های مختلف باعث می‌شود تا شما در نهایت فضایی کاربردی و خاص داشته باشید.

تاریخ: 1399/4/30

امروزه قطعاً مصالح جدید و پرکاربردی در صنعت ساختمان‌سازی وجود دارد که ساخت و ساز را به طرز چشمگیری متحول خواهد کرد. آشنایی با مصالح نوین ساختمانی به شما کمک خواهد کرد که ساختمانی جذاب و متفاوت داشته باشید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره با استفاده از برترین و خاص‌ترین ایده‌ها تلاش دارد تا رضایت شما عزیزان را جلب کند.

مصالح نوین ساختمانی چیست؟

بازار مصالح ساختمانی همه روزه شاهد ورود مصالح نوین ساختمانی با کارآیی‌های خاص و منحصر به فرد می‌باشد. مصالح نوین ساختمانی در اصل مصالحی هستند که با تفکر قبلی ما از کارآیی یک نوع مصالح خاص متفاوت است و اکنون با وجود تکنولوژی جدید، یک کاربرد بهتر و متفاوت‌تر را ارائه خواهند داد. استفاده از این مصالح نوین و جدید ساختمانی باعث می‌شوند تا کیفیت ساخت و ساز در ساختمان‌ها بالا رفته و شاهد ساختمان‌های زیباتر با کارآیی بهتر باشیم. آشنایی با لیست انواع عایق حرارتی در ساختمان به شما هنگام انتخاب کمک بسیار می‌کند.

بتن شفاف

بتن انتقال دهنده نور (بتن شفاف)

بتن انتقال دهنده نور به راحتی تصورات قدیمی شما از بتن را به هم می‌ریزد. یک بتن که نور را انتقال می‌دهد و فضایی جذاب و پویا را برای ساختمان به ارمغان می‌آورد. نام تجاری بتن نورگذر در اصل لیتراکن است و به دلیل استفاده از فیبرهای نوری در ساخت بتن، ساختاری متفاوت از بتن را ارائه می‌دهد. بتن نورگذر یکی از مصالح نوین ساختمانی می‌باشد که به صورت پنل‌های پیش ساخته در کارگاه ساخته می‌شود. این فیبرهای نوری به میزان کم در بتن وجود دارند و همان رنگی که از پشت به بتن تابیده می‌شود را انتقال می‌دهند.

بتن انتقال دهنده نور

سیمان روشنگر (Illuminating Cement)

شاید در تصور اول اینچنین به نظر آید که بتن شفاف و سیمان روشنگر در اصل مصالحی مشابه هستند. ولی اصلاً اینچنین نیست و هر دو مصالح نوین ساختمانی متمایز هستند و کاربرد متفاوت نیز دارند. سیمان روشنگر کاربردهای گسترده‌ای دارد و با توجه به کارآیی خاص خود به راحتی می‌تواند صنعت جاده‌سازی را متحول کند. سیمان روشنگر بدین صورت عمل می‌کند که در طول روز نور و روشنایی خورشید را جذب و سپس در هنگام تاریکی و شب، همان نور جذب شده را آزاد می‌کند. آشنایی با استانداردهای طراحی کف یکی از الزامات در ساختمان‌سازی به حساب می‌آید.

سیمان روشنگر

بتن خود ترمیم شونده

همگی با مشکل اصلی بتن آشنا هستیم. بتن ممکن است در گذر زمان و تغییر شرایط جوی ترک خورده و این ترک باعث می‌شود تا کل سازه ناپایدار شود. حال تصور کنید یک نوع از بتن وجود دارد که در صورت ترک خوردن، می‌تواند خود را ترمیم کند! با این شرایط تحولی عظیم در ساخت پل‌ها و تونل‌ها به وجود می‌آید. بتن خود ترمیم شونده که یکی از مصالح نوین ساختمانی است، در ساختار خود دارای هاگ‌های زنده و کپسول آب است که در هنگام ترک خوردن بتن با یکدیگر ترکیب شده و در هنگام ترکیب با بتن باعث می‌شود تا ترک خوردگی پر شود.

بتن خود ترمیم شونده

آشنایی با مصالح نوین ساختمانی امری بسیار جالب و لذت‌بخش می‌باشد. این امر باعث می‌شود تا با مصالح نوین ساختمانی آشنا شده و همیشه بتوانید بهترین انتخابات را داشته باشید. به شما پیشنهاد می‌کنیم در راستای افزایش اطلاعات خود در زمینه مصالح ساختمانی به مطالعه مقالات زیر بپردازید.

enlightenedانواع مصالح عایق حرارتی

enlightenedشن و ماسه در ساختمان‌سازی

enlightenedانواع خاک در طراحی باغ ویلا

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش دارد تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. کافی است تا با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه