دکوراسیون

مدل فرش مناسب فضای کوچک

مدل فرش مناسب فضای کوچک

مدل فرش مناسب فضای کوچک
انتخاب فرش یکی از مراحل مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید. اهمیت این امر زمان انتخاب مدل فرش مناسب فضای کوچک دو چندان می‌شود.

تاریخ: 1399/3/22

جالب است بدانید که حتی انتخاب فرش برای منزل و فرش پهن کردن در خانه نیز اصول و قواعد خاص خود را دارد! در این مقاله با نکات مهم و کلیدی مدل فرش مناسب فضای کوچک آشنا خواهید شد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همواره بهترین‌ها را برای شما عزیزان رقم می‌زند.

مدل فرش مناسب فضای کوچک

مدل فرش منزل

فرش بخش مهمی از دکوراسیون داخلی تمام فضاهای منزل مانند پذیرایی و اتاق خواب به حساب می‌آید. مدل، اندازه و رنگ فرش می‌تواند در بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضای منزل شما موثر باشد. فرش‌ها در رنگ‌های تیره و روشن و مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. کافی است تا با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون داخلی منزل خود و سلیقه اعضای خانه یکی از بهترین طرح‌ها را انتخاب کنید. رنگ فرش یک عامل تاثیرگذار برای انتخاب فرش می‌باشد. تلاش کنید تا بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون خانه خود را انتخاب کنید.

فرش مناسب برای فضای کوچک

اصول انتخاب مدل فرش مناسب

یکی از ضروری‌ترین اصول انتخاب فرش مناسب برای منزل این است که به برخی از ویژگی‌های خاص هر فرش توجه کنید. فرش‌ها در حالت کلی به دو دسته عمده فرش ماشینی و فرش دستباف تقسیم می‌شوند. هر کدام از این دو مدل دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. فرش‌های ماشینی عمدتاً از جنس آکرلیک، پلی پروپیلن و پلی استر یا ترکیبی از آن‌ها هستند در صورتی که فرش‌های دستباف ساختاری ابریشمی یا پشمی دارند. فرش‌ها نیز حتی به عنوان کف پوش برای پله در شیراز نیز به حساب می‌آیند.

انواع فرش مناسب فضای کوچک

مدل فرش مناسب فضای کوچک

یکی از نکات مهم در انتخاب مدل فرش مناسب فضای کوچک، در نظرگرفتن سایز فرش می‌باشد. برای مثال، اگر فضای سالن پذیرایی شما 12 متر می‌باشد، هرگر نباید یک فرش 12 متری در سالن پذیرایی پهن کنید، زیرا فرش در زیر مبل و میز قرار می‌گیرد و این مدل چیدمان اصلاً صحیح نیست. پهن کردن فرش با سایز نامناسب باعث می‌شود تا فضای خانه شما کوچکتر به نظر برسد. همچنین اگر رنگ فرش را با رنگ مبلمان هماهنگ انتخاب کنید باعث می‌شود تا منزل شما جذاب‌تر به نظر برسد. استفاده از تکنیک‌های ست کردن فرش و مبل به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

طرح فرش برای فضای کوچک

فرش‌ها دارای مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت هستند. در این میان بهترین مدل فرش مناسب فضای کوچک، فرش‌های گرد و بیضی هستند. همچنین بهترین مکان برای قرار دادن این مدل از فرش‌ها در مرکز سالن می‌باشد. فرش را در مرکز سالن یا اتاق پهن کرده و سپس مبلمان را در اطراف آن بچینید. در بهترین حالت چیدمان نباید پایه‌های هیچ کدام از مبلمان بر روی فرش قرار بگیرد. در این حالت شما فضایی شیک و مدرن خواهید داشت.

طرح فرش مناسب فضای کوچک

آیا شما هم علاقه‌مندید تا با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف در دکوراسیون داخلی منزل خود، فضای زندگی را به فضایی دلنشین و نشاط آور تبدیل کنید؟ در این صورت لازم است تا با اصول دکوراسیون داخلی آشنا شده و هوشمندانه از آن‌ها در دکور داخلی خانه خود استفاده کنید. بنابراین، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات زیر را مطالعه کنید.

enlightenedکفپوش اتاق کودک

enlightenedاصولی‌ترین روش انتخاب فرش برای خانه

enlightenedمدل‌های فرش مناسب منزل کوچک

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان و طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های جدید و خاص دکوراسیونی زیبا و منحصر به فرد را برای شما همراهان گرامی به ارمغان آورد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مدل فرش مناسب فضای کوچکبهترین مدل فرش مناسب فضای کوچکانواع فرش مناسب فضای کوچک

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه