طراحی باغ و فضای سبز

آنچه باید درباره طراحی محوطه سازی باغ در شیراز بدانید

آنچه باید درباره طراحی محوطه سازی باغ در شیراز بدانید

آنچه باید درباره طراحی محوطه سازی باغ در شیراز بدانید
در چند مقاله پیشین به طور مفصل در خصوص محوطه سازی صحبت کردیم و گفتیم شما این امکان و امتیاز را دارید تا با طراحی باغ و یا ویلایی که در اختیار دارید، فضایی دلچسب و آرامش بخش و کاملا شخصی را برای خودتان آماده کنید تا آخر هفته ها یا هر زمان که روزمرگی و زندگی ماشینی شما را آزرد با رفتن به آن فضا حال بهتری پیدا کنید. در ادامه بحث با ما همراه باشید.

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی محوطه سازی باغ در شیراز ، فضاهای اداری، تجاری، شما را به مطالعه این نوشتار دعوت می کند.

محوطه سازی باغ

مسیر ورودی در فضا سازی ویلا

همیشه یکی از مهم‌ترین قسمت ها در فضا سازی یک ویلا یا باغ مسیری است که شما را از در ورودی به سمت ساختمان اصلی  هدایت می‌کند. اینکه شما ایده‌هایی داشته باشید که مسیر ورودی به مرکز باغ یا ویلا را از فضاهای دیگر در محیط جدا کند، اهمیت ویژه‌ای در محوطه سازی‌تان خواهد داشت. سنگفرش‌هایی با طراحی‌های گوناگون برای این منظور انتخابی خوب می تواند باشد. اگر می خواهید منظره ای رویایی هم به این دالان اضافه کنید، می توانید از طاق هایی که روی آن گیاهان رونده کار می شود گزینه خوبی است.

فضای سبز و گل کاری در محوطه سازی

کاشتن انواع گل و گیاه، یکی از مهمترین قسمتهای هر فضا سازی به شما می رود. برای منحصر به فرد کردن یک محوطه سازی باید بتوانیم گل کاری‌های خاصی برای آن فضا انجام دهیم. نکاتی که در گل کاری ویلا و باغ اهمیت دارد توجه به ابعاد باغ، اقلیم منطقه، سلیقه کارفرما و میزان آب و نفراتی که امکان دارد به نگهداری از گیاهان بپردازند و سایر موارد است. یک کارشناس کشاورزی می تواند در این زمینه بهترین راهنمای شما باشد چرا که باید بتواندی با دوام ترین و مناسب ترین گیاهان را با توجه به نوع خاک و اقلیم منطقه تعیین کنید، و سپس تهیه کرده بکارید، نگهداری و تکثیر نمایید.

انتخاب بهترین گیاهان برای فضا سازی

طراحی محوطه سازی باغ در شیراز را بررسی می کنیم ، در هنگام گلکاری و درخت کاری در محوطه، یکی از نکاتی که باید رعایت کنیم حفظ قرینگی است. قرینه کاشتن و طراحی پوشش گیاهی اهمیت بسیار دارد، همچنین توجه به ترکیب رنگ برگ ها و گل هایی که در کنار هم قرار می گیرند، می تواند تاثیر بسیار زیادی در نوع انتخاب ما داشته باشد در نگاه اول شاید برگ همه درختان از نظر شما سبز باشند اما در حقیقت سبز ها در طیفی از سبز نقره ای تا سبز بسیار تیره و حتی سبز های متمایل به بنفش و قرمز می توانند گستره ای رویایی از رنگ ها را در فضای ما پدیدار کنند.

گیاهان همیشه سبز با پایه‌های کوتاه یا درختچه‌های مینیاتوری همیشه سبز می توانند در روزهای زمستان هم امید را به فضای شما هدیه دهند. همچنین ردیفی یک دست از گلدان‌های گل هم شکل می تواند نمایانگر نظم و هنر باغبانی باشد که با ایجاد الگوهای ذهنی بلافاصله احساس خوب و آرام و متعادلی را به بیننده می دهد و فضا را جذاب و گیرا می کند.

محوطه سازی باغ آلاچیق

المان های دیگر در محوطه سازی

آبنما، استخر یا حوضچه آب در محوطه سازی که واقعا جذاب‌ و کاربردی است. شنیدن صدای آب یکی از زیباترین صداهای دنیاست پس آن را از خودتان دریغ نکنید. اینکار انرژی خوب و حس طراوت و تازگی را در فضایتان تولید خواهد کرد. استفاده از آلاچیق در محوطه سازی ، آلاچیق محوطه سازی شما را کامل‌تر خواهد کرد و به دور همی ها حال و هوای بهتری می دهد حتی در زیر باران هم می توانید از فضا استفاده کنید، زیر آلاچیق چای بنوشید و لذت ببرید.

در طراحی محوطه سازی باغ در شیراز همیشه المان های خاص و لاکچری حرفی برای گفتن دارند.

علاوه بر تمامی این موارد، نورپردازی از جمله عواملی است که تاثیر چشمگیری در زیبایی محیط خواهد داشت و استفاده در شب را امکان پذیر و البته ایمن می کند. برای شب نشینی‌های طولانی علاوه نورپردازی به سیستم‌های گرمایشی در فصول سرد و سیستم‌های سرمایشی در فصول گرم سال هم نیاز دارید که در محوطه بیرون قابل استفاده باشد. شومینه های فضای باز و یا کولر ها و پنکه های مخصوص محوطه بیرون راه را برای شما هموار می کنند.

شومینه فضای باز

سخن پایانی ایرانادکور

در واقع همه چیز در طراحی محوطه سازی باغ در شیراز ربط به بودجه و خواست شما دارد. و ما در ایرانادکور این را بخوبی درک می کنیم که اولویت با سلیقه، نیاز، بودجه و زمان شماست. در کنار شماییم تا بهترین ایده ها را ارائه داده و با کمترین هزینه زمانی و مالی به زیباترین شکل ممکن اجرا کنیم. ایرانادکور، نامی آشنا در اجرای بهترین محوطه سازی در شیراز و جنوب ایران است.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / دی ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه