مقالات تخصصی معماری

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه
طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه ، در واقع اولین و شاید مهمترین بخش طراحی دکوراسیون و یا بازسازی ساختمان باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص طراحی سه بعدی صحبت کنیم و اهمیت و مزایای آن را با هم مرو نماییم ؛ با ما در ایرانادکور همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/09/06

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه ، در واقع اولین و شاید مهمترین بخش طراحی دکوراسیون و یا بازسازی ساختمان باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص طراحی سه بعدی صحبت کنیم و اهمیت و مزایای آن را با هم مرو نماییم ؛ با ما در ایرانادکور همراه باشید.

طراحی داخلی زیرمجموعه ای از دانش معماری است که در آن مهندس معمار و طراح بر اساس ضوابط علمی و زیبایی شناسی اقدام به دیزاین می نماید. طراحی سه بعدی ساختمان آنلاین را هم پیشتر در همین سایت بررسی کردیم که می توانید آن مقاله را هم مطالعه نمایید.

طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه

اصول طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی 

هنر اصلی طراح ، هماهنگی کامل بین اجزا ساختمان در عین کارایی و زیبایی و تناسب آن با بودجه کارفرما است. شاید عده ای تصور کنند که طراحی داخلی ساختمان ، فقط انتخاب متریال و ارائه آن به کارفرما است اما خوب است بدانید که طراحی داخلی به معنای انتخاب متریال متناسب و در نظر گرفتن هزینه ای است که مشتری می خواهد و می تواند خرج کند ، است.

طراحی 3 بعدی خانه

به این روند مهندسی ارزش می گویند که گاهی بسیاری از کسانی که ادعای طراحی داخلی را دارند از آن بی بهره هستند و متاسفانه طراحی هایی زیبا با برترین متریال های روز دنیا را انجام می دهند غافل از اینکه کارفرما و صاحب ملک توانایی پرداخت چنین هزینه ای را ندارد و طرح زیبای آن ها بایگانی خواهد شد.

در یک جمله می خواهیم بگوییم که در طراحی داخلی ، مهمترین بخش ، بودجه گذاری است که باید با تبادل نظر بین طراح و کارفرما انجام پذیرد.

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل یا دیزاین خانه شامل طراحی معماری ساختمان ، چیدمان دکوراسیون و نورپردازی است. برای اینکه کارفرما نسبت به طرحی که قرار است اجرا شود دید بهتری داشته باشد امروزه انواع نرم افزار های شبیه ساز سه بعدی تصویری دقیق و گویا از آنچه قرار است اجرا شود را در دسترس قرار میدهد. به عنوان مثال برای ساخت کابینت آشپزخانه پیش از اجرا طراحی سه بعدی متناسب با طرح و رنگ و جنس انتخاب توسط کارفرما صورت میگیرد.

این طراحی سه بعدی باعث میشود کارفرما پیش از شروع کار بطور کامل بر فضای کشوها و نوع بازشوها تسلط کامل پیدا کند. همچنین برآورد دقیق قیمت با استفاده از طراحی سه بعدی بسیار دقیق صورت میگیرد و مانع از اختلاف بین کارفرما و پیمانکار پس از اتمام کار میشود.

دکوراسیون داخلی شیراز

هر یک از بخش های ساختمان میتواند بطور خاص و یا هماهنگ با دیگر بخش ها طراحی شود. به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون منزل میتوان فقط محوطه سازی را انجام داد و یا فقط طراحی سه بعدی دکوراسیون سرویس بهداشتی انجام شود. همچنین میتوان فقط چیدمان وسایل منزل را طراحی کرد. همچنی طراحی دکوراسیون داخلی میتواند به صورت کلی شامل طراحی داخلی اداری و یا به صورت جزئی بطور مثال شامل طراحی داخلی اتاق انتظار مطب باشد.

طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی ( Interior Design ) تلفیقی از هنر و صنعت است. بهینه سازی فضای داخلی ساختمان به منظور بهره برداری ساده یک ضرورت اجتناب ناپذیر در امر طراحی داخلی است. همچنین طراحی داخلی باید به گونه ای صورت گیرد که علاوه بر بهره برداری مستمر در حین استفاده قابلیت تعمیر و جایگزینی راحت در آن پیش بینی شود.

3 بعدی

جزییات طراحی سه بعدی خانه

طراحی سه بعدی خانه ممکن است شامل گستره ای نمای ساختمان ، نقشه داخلی و یا اجزای کوچکی مانند کابینت ها ، طراحی سقف کناف و یا حتی رنگ پارکت لمینت را در بر بگیرد.

کم نیستند کسانی که لوازم بسیاری را خریداری کردند و هزینه های زیادی را پرداخت کرده اند اما چون هماهنگی خوبی بین اجزا نبوده وساسیل را با قیمت های ارزان یا فروخته اند و یا به انباری منتقل کرده اند ، در خصوص دکوراسیون هم همینطور ؛ اشتباهاتی در طراحی داشته اند که منجر به هزینه های دوباره کاری و تعمیر شده.

بنابراین می توان گفت کیفیت طراحی و اجرای فضای داخلی ( دیزاین خانه ) از یک سو تأثیری مستقیم بر نحوه فعالیت های روزمره شخص دارد و از سوی دیگر شخصیت خود شخص و تعاملات آن با دیگر افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

طراحی خانه به روش سه بعدی

هدف نهایی طراحی داخلی خانه پیش از اجرا

بر اساس موارد مطرح شده در بالا ، هدف از طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل ، افزایش راندمان عملکرد فیزیکی و روانی اشخاص در محیط برای راحت سازی زندگی در آن است.

اگر می خواهید فضای زندگی شما کارآیی لازم را داشته باشد و هزینه های دوباره کاری و تعمیرات را نپردازید و دقیقا در محیطی زندگی کنید که با سلیقه و بودجه شما هماهنگ است ، حتما پیش از اجرا طراحی سه بعدی را درخواست کنید.

طراحی آشپزخانه

مقالات زیر به شما کمک می کند:

enlightenedطراحی سه بعدی آشپزخانه در شیراز

enlightenedطراحی دکوراسیون داخلی سه بعدی در شیراز

enlightenedطراحی سه بعدی اجزای خانه

دکوراسیون شیراز

در مقاله ای که خواندید ، تلاش شد اهمیت طراحی سه بعدی دکوراسیون داخلی خانه را بیان کنیم ، در روزهای بعد این موضوع را بیشتر مورد بحث و بررسی قرار می دهیم و نمونه هایی از اینگونه طراحی ها را به بحث می گذاریم.

تیم تخصصی ایرانادکور مفتخر است بهترین طراحان خود را برای خانه های زیبای شما به کار بگیرد تا طراحی هایی ارائه شود که تا حد بسیار زیادی به واقعیت نزدیک باشند.

بهترین دکوراسیون داخلی شیراز و جنوب ایران را از ما بخواهید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه