مقالات تخصصی معماری

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در یک مطب دندانپزشکی باید تلاش کرد تا با توجه به اصل طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی همواره بهترین طرح‌ها را برای کاربر رقم زد.

معمولاً همیشه مطب‌های پزشکان و دندانپزشکان به دلیل داروهای بیهوشی و یا مواد ضد عفونی کننده‌ای که به صورت مدام استفاده می‌کنند، بوی بیمارستان و حس مریضی را ممکن است به مراجعه کنندگان منتقل کنند. سوال اساسی که در این هنگام پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان این حس را از مراجعه کنندگان به مطب دور نگه داشت؟ قطعاً اولین گزینه که به ذهن خطور می‌کند، دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی همواره تلاش می‌کند تا بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

enlightenedبرای آشنایی بهتر با دکوراسیون داخلی مطب ، پیشنهاد می کنیم مقاله لینک شده را حتما با دقت مرور کنید ، اطلاعات جامع و بسیار جالبی در این خصوص را در آن مقاله ارائه کرده ایم.enlightened

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 6

دکوراسیون داخلی مطب

پزشکان و دندان پزشکان در اصل شغل بسیار حساسی دارند و روزانه نیز مراجعه افراد به این مکان‌ها بسیار زیاد است. بنابراین، اولین موضوع مهم و تاثیرگذاری که در روحیه مراجعین و ایجاد احساس آرامش در آن‌ها بسیار مهم می‌باشد؛ در اصل دکوراسیون داخلی مطب است. از آنجایی که مراجعین مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی دارای رده سنی‌های مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسالان می‌باشد، بنابراین باید دکوراسیون داخلی مطب را به شکلی طراحی کرد که مناسب تمامی افراد و رده سنی مختلف باشد.

در این میان، اهمیت مطب دندان پزشکی بسیار بالا است؛ زیرا افراد مدت زمان زیادی را در مطب به انتظار می‌گذرانند و حتی ممکن است انجام کارهای دندانپزشکی آن‌ها نیز طولانی شود. افراد بسیاری نیز ممکن است از هر نوع عمل جراحی بر روی دندان یا حتی کشیدن دندان نیز احساس ترس داشته باشند و با میل خود اقدام به ورود به مطب دندانپزشکی نکرده باشند. در این حالت، قطعاً یک مطب آرام، تمیز، شیک و آراسته با دکوراسیون داخلی خاص می‌تواند آرامش بخش بیماران و مراجعه کنندگان باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 5

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

به نظر شما کدام عوامل در مرحله اول می‌تواند آرامش بخش و اطمینان بخش مراجعین مختلف در هنگام ورود به مطب دندانپزشکی باشد؟ عواملی مانند مبلمان مطب دندانپزشکی، رنگ دیوارها، دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان و در نهایت نورپردازی؛ همکی از عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی به حساب می‌آیند. شما می‌توانید از هر ایده مناسب و جذابی برای تبدیل کردن فضای مطب به یک محیط آرامش بخش استفاده کنید. آیا می‌خواهید مبلمان مطب دندانپزشکی به سبک مبلمان راحتی یا میلمانی لوکس و شیک باشد که در منازل مسکونی از آن استفاده می‌کنید؛ یا اینکه دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی به شکل یک محیط دوستانه و صمیمی باشد، انتخاب با شماست!

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 4

نورپردازی و رنگ دیوارها

نورپردازی و رنگ دیوارها و سقف در یک مطب دندانپزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این دو عنصر در اصل مکمل یکدیگر هستند. در انتخاب رنگ و مصالحی که برای دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی استفاده می‌کنید، باید نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید. نورپردازی فضا نباید تاریک یا وهم برانگیز باشد. قطعاً نورپردازی مناسب برای مطب دندانپزشکی با نورپردازی مناسب برای یک کافی شاپ متفاوت است. یکی از ایده‌های جالب و هیجان انگیز در هنگام طراحی و اجرای نورپردازی مطب دندانپزشکی در اصل استفاده از نورپردازی خطی در سقف یا کف مطب می‌باشد. هر کدام از این نورپردازی‌های خطی می‌تواند بیمار یا مراجعین را به یک کاربری مشخص در دندانپزشکی هدایت کند.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 3

طراحی و تقسیم بندی فضاهای داخلی در یک مطب دندانپزشکی کاملاً به متراژ فضا و تنوع کاربری‌ها در مطب دندانپزشکی بستگی دارد. میز منشی و فضای انتظار در مطب، اتاق پزشک، اتاق جراحی‌های دندان یا اتاق ویزیت و هر کاربری دیگری که در مطب دندانپزشکی وجود دارد، همگی باید با توجه به متراژ فضا طراحی و اجرا شوند. باید توجه داشته باشید که وجود نور طبیعی در اتاق‌های درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به دلیل اینکه نور خورشید تاثیر مستقیمی در ضدعفونی کردن فضا دارد، باید حتماً اتاق‌های درمان رو به آفتاب قرار بگیرند و از نور خورشید بهره ببرند. طراحی و اجرای کابینت‌های دکوراسیون مطب دندانپزشکی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 2

اگر شما نیز قصد دارید تا یک مطب دندانپزشکی داشته باشید و یا تمایل دارید تا تغییرات اساسی در دکوراسیون فضا بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در مرحله اول اطلاعات مفید و دقیقی را از اصول طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی به دست آورید و سپس دست به اقدام بزنید.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب پزشکان و دندانپزشکان تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های جدید و مدرن در طراحی دکوراسیون همواره خدماتی خاص و منحصر به فرد را به مشتریان خود ارائه دهد و در راستای جلب رضایت آنان بکوشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکیبهترین طراحی داخلی مطباصول طراحی دکور داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه