دکوراسیون

دیزاین اتاق کودک

دیزاین اتاق کودک

دیزاین اتاق کودک
به دکور اتاق کودک خود بسیار اهمیت دهید. کودک شما قرار است تا بیشترین زمان خود را در اتاق خود سپری کند. بنابراین، از اهمیت دیزاین اتاق کودک خود غافل نشوید.

تاریخ: 1399/11/27

کودکان در دنیای شاد و منحصر به فردی زندگی می‌کنند. تخیلات و رویاهای کودکان در اصل زمینه‌ساز اخلاق و رفتار بیرونی کودک است. کودک تمام مدت زندگی خود را یا حداقل نیمی بیشتر از زندگی روزانه خود را در اتاق خود سپری می‌کند. بنابراین، دیزاین اتاق کودک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار استو کودکان همیشه تلاش می‌کنند تا تفکرات درونی خود را در دنیای بیرونی نمود دهند. بنابراین، اتاق کودک اولین دنیای کودک به حساب می‌آید که دیزاین آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این مقاله به بررسی دیزاین اتاق کودک می‌پردازد.

enlightenedدعوت می کنیم مقاله اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را در کنار این محتوا بخوانید تا با اصول اساسی دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

دیزاین اتاق کودک 6

اصول دیزاین اتاق کودک

همیشه والدین تلاش می‌کنند تا از بهترین و شیک‌ترین مبلمان و لوازم در اتاق فرزندان خود بهره ببرند. انتخاب این مدل از تزیینات شامل آیتم‌های متنوعی می‌گردد و هر شخص باید با توجه به نوع دکوراسیون اتاق فرزند خود و سلیقه‌های شخصی او به انتخاب تزیینات مناسب برای اتاق کودک خود اقدام کند. یکی از عناصر اتاق که می‌توان تزیینات مختلفی را برای آن انتخاب کرد در اصل دیوار اتاق کودک می‌باشد. امروزه، تزیین دیوار اتاق کودک با استیکر یک امر بسیار محبوب و کاربردی به حساب می‌آید. کفپوش اتاق کودک نیز در دکوراسیون اتاق بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

دیزاین اتاق کودک 5

یکی از اصول مهمی که در دیزاین اتاق کودک بسیار تاثیرگذار است در اصل رنگ بدنه و سقف اتاق کودک است. انتخاب رنگ دیوارها، تخت خواب کودک، مبلمان و لوازم اتاق خواب همگی در دیزاین نهایی دکوراسیون اتاق کودک تاثیرگذار هستند. کودک قرار است تا مدت زمانی طولانی را در اتاق خود به بازی بگذراند یا مشغول انجام تکالیف و کارهای روزمره خود گردد. بنابراین، باید در اتاق خود احساس راحتی و آرامش کرده و با آسودگی به انجام کارهای خود بپردازد. در این میان، رنگ آمیزی اتاق کودک و انتخاب تم رنگی برای اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. قابل به ذکر است که رنگ سقف اتاق کودک نیز نباید بی اهمیت تلقی شود.

دیزاین اتاق کودک 4

تاثیر رنگ ها در روحیات کودکان

رنگ یکی از نکات مهم در طراحی اتاق کودکان به حساب می‌آید. معمولا رنگ اتاق کودک بر حسب جنسیت تعیین می‌شود. فاکتور دیگری که در این امر دخیل می‌باشد در اصل سن کودک می‌باشد. دکوراسیون اتاق دختر نوجوان قطعا با دکوراسیون اتاق نوزاد دختر متفاوت است. اما به طور کلی برای دکوراسیون اتاق پسران از رنگهای روشن و شاد استفاده می‌شود. رنگهایی مثل آبی، طوسی، لیمویی و سبز بیشترین کاربرد را دارند. و همچنین برای دختران از رنگهای ملیح و شاد استفاده می‌شود.

دیزاین اتاق کودک 3

رنگ نارنجی: برای دختر و پسر هر دو مناسب می‌باشد. موجب افزایش اعتماد به نفس، برونگرایی و استقلال در کودکان می‌گردد. این رنگ برای بالا بردن اعتماد به نفس و خود باوری کودک بسیار کاربردی می‌باشد.

رنگ سبز : رنگ سبز از رنگهای طبیعی و بسیار آرامش بخش برای دکوراسیون اتاق کودکان به حساب می‌آید. تحقیقات نشان داده است که رنگ سبز می‌تواند سرعت درس خواندن و درک مطلب در کودکان را افزایش دهد و از اضطراب آنها بشدت بکاهد.

اگر تمایل دارید تا دکوراسیون اتاق کودک شما بسیار خاص  منحصر به فرد باشد و کودک در اتاق خود احساس آرامش کند، بهتر است تا با کسب اطلاعات کافی در این زمینه به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین رنگ اقدام فرمایید. در ادامه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedرنگ مناسب اتاق کودک چه رنگی است

enlightenedطراحی دکوراسیون اتاق بچه‌ها

enlightenedتزیین دیوار اتاق کودک با استیکر

دیزاین اتاق کودک 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اتاق کودک در شیراز و جنوب کشور با استفاده از ایده‌های جدید و مدرن همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله سه روش جذاب برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن را بخوانید تا بدانید یک آپارتمان مدرن چگونه طراحی می شود.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه