مقالات تخصصی معماری

دکور مغازه پوشاک

دکور مغازه پوشاک

دکور مغازه پوشاک
طراحی دکور مغازه پوشاک و همچنین ویترین مغازه از اهمیت بسیاری برخوردار است. در دنیای پر از رقابت امروزه قطعاً توجه به نکاتی خاص و منحصر به فرد در زمینه طراحی دکور مغازه پوشاک می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند.

تاریخ: 1399/9/27

زمانی که در سطح شهر قدم می‌زنید، قطعاً یکی از مغازه‌هایی که به وفور در سطح شهر می‌بینید، مغازه‌های پوشاک می‌باشند. این مغازه‌ها می‌توانند به صورت تخصصی پوشاک کودک، بانوان یا مردانه داشته باشند و حتی می‌توانند یک مغازه بزرگ به این کار اختصاص داده باشند و انواع پوشاک مردانه، زنانه و کودکانه را به فروش برسانند. قطعاً یکی از نکات مهم در هنگام طراحی دکور مغازه پوشاک توجه به اصول طراحی هنرمندانه و چیدمان اجناس به بهترین نحو می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در این مقاله به بررسی نکات مهم در دکور مغازه پوشاک می‌پردازد.

دکور مغازه پوشاک 6

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک

به یاد داشته باشید که اولین ارتباط مغازه با مشتری در اصل توسط ویترین مغازه صورت می‌گیرد. ویترین هر مغازه‌ با هر نوع محصول و خدماتی که قرار است تا به مشتری ارائه دهد، در اصل بیانگر فضای داخلی مغازه می‌باشد و اولین چیزی است که رهگذران یا حتی مشتریان با آن روبرو می‌شوند. بنابراین، ساخت ویترین مغازه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. همیشه ویترین مغازه اولین و موثرترین ذهنیت را برای مشتری به وجود می‌آورد. این ذهنیت می‌تواند به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی برای خرید مشتری از مغازه عمل کند. زمانی که بحث مغازه پوشاک فروشی در میان باشد، این موضوع اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

دکور مغازه پوشاک 7

ویترین مغازه پوشاک را باید با توجه به مشتری و خریدار و مطابق با سلیقه آن‌ها طراحی و اجرا کرد. این امر بدین معناست که اگر مغازه متعلق به کودکان یا بزرگسالان، بانوان یا آقایان می‌باشد، قطعاً انتخاب طرح و مدل دکور مغازه و ویترین باید متناسب با علایق مخاطبین باشد. قطعاً در مرحله اول باید به هماهنگی رنگ و اجناس داخل ویترین توجه ویژه نشان داد و سپس با آگاهی کامل از این امر به طراحی و اجرای ویترین مغازه اقدام کرد. فقط کافی است تا کمی جسور باشید و توانایی استفاده از ایده‌های خلاقانه را در ذهن خود بپرورانید. سعی کنید مشتریان و مراجعین خود را شناسایی کنید و با توجه به نیازها و خواسته‌های آنان طراحی و ساخت ویترین مغازه را آغاز کنید. ساخت ویترین بوتیک لباس مجلسی زنانه نیازمند رعایت اصول خاص و ویژه‌ای می‌باشد.

دکور مغازه پوشاک 8

اصول طراحی دکور مغازه پوشاک

یکی از اصول مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک در اصل توجه به چرخه رنگ و استفاده از رنگ بندی صحیح و مکمل یکدیگر می‌باشد. انتخاب و تصمیم گیری در این مرحله به راحتی با مراجعه به چرخه رنگ امکان پذیر می‌باشد. در دایره چرخه رنگ، رنگ‌هایی که در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند را به عنوان رنگ‌های مکمل در نظر می‌گیریم. شناخت و استفاده صحیح از رنگ‌های مکمل در دکوراسیون داخلی مغازه می‌تواند جلوه زیبا و خیره‌کننده‌ای را به ویترین مغازه پوشاک ببخشد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

دکور مغازه پوشاک 1

این رنگ‌های مکمل در کنار یکدیگر نمایی چشمگیر و متعادل به وجود می‌آورند. به عنوان مثال، در پشت ویترین یک مغازه پوشاک استفاده از چند المان یا استندهای تزئینی با رنگ نارنجی تند در زمینه‌ای به رنگ آبی می‌تواند زیبایی و جذابیت خاصی را به منظور جلب توجه مشتری به ویترین مغازه پدید آورد. در هنگام طراحی داخلی مغازه پوشاک باید با آگاهی کامل از تمامی اصول و نکات تاثیرگذار در طراحی دکور مغازه دست به اقدام زد.

دکور مغازه پوشاک 4

در اصل اگر بخواهیم یک تعریف معمارانه و فنی از یک مغازه پوشاک ارائه بدهیم به این صورت می‌باشد که مغازه پوشاک در اصل مکانی برای به نمایش گذاشتن و فروش انواع لباس در تمام طرح‌ها و سایزهای مختلف می‌باشد. در این مغازه که در اصل یک کلیت بزرگ می‌باشد، شامل ریزفضاهای کوچکتری نیز می‌شود که عبارتند از: فضایی برای نمایش کالا، کانتر فروش، سرویس، مکان استراحت کارکنان و انبار. طراحی ویترین مغازه کیف و کفش نیز از اصول خاصی برخوردار هستند. در ادامه مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedطراحی ویترین مغازه شال و روسری

enlightenedدکوراسیون داخلی مغازه با چوب

enlightenedدکوراسیون داخلی مغازه

دکور مغازه پوشاک 2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای تخصصی دکور مغازه در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و ارزشمند را در این زمینه و همچنین دیگر زمینه‌های تخصصی طراحی و اجرای دکوراسیون به شما همراهان و مشتریان گرامی ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه