مصالح ساختمانی

بهترین پنجره برای ساختمان

بهترین پنجره برای ساختمان

بهترین پنجره برای ساختمان
مصالح و المان های لازم برای ساخت هر قسمت‌ از یک ساختمان با کیفیت‌ها و قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند؛ شما به عنوان کارفرما و تصمیم گیرنده نهایی و صاحب خانه و یا حتی سازنده یا سرمایه‌گذاری می‌توانید با توجه به بودجه خود، از این مواد و مصالح استفاده کنید. در این نوشتار به طور خاص به معرفی بهترین پنجره ساختمان خواهیم پرداخت.

تاریخ مقاله : 1399/04/16

ایرانادکور، پیشرو در ارائه خدمات مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، آپارتمان ها، دکوراسیون تجاری، اداری، هتل ها و بیمارستانها در خدمت شما هموطنان عزیز خواهد بود. اگر در حال ساخت و ساز هستید با ما در این نوشتار همراه باشید تا پر اهمیت ترین عناصر در نمای ساختمان را بهتر بشناسید .

بهترین پنجره ساختمان

انتخاب بهترین پنجره برای ساختمان ها

قطعا در ساختمان هرچه مواد و مصالح بهتر و مرغوب تری انتخاب و استفاده شود، آن ساختمان، ماندگاری و کارایی بیشتری خواهد داشت، که این موضوع در واقع باعث افزایش قیمت نهایی ساختمان و ملک مورد نظر خواهد بود. استفده از مواد اولیه بستگی زیادی  به موقعیت مکانی ملک دارد. وقتی محل ساختمان در مکانی است که ارزش چندانی ندارد، معمولا بکارگیری مصالح درجه یک و گران قیمت توجیه اقتصادی نخواهد داشت. بنابراین حتما به این موضوع توجه خاص باید داشت.

زیباترین پنجره

پنجره‌ها چند نوع دارند؟ بهترین نوع پنجره چه مدل‌هایی هستند؟ یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، پنجره‌های آن هستند. پنجره‌ها نقطه دید شما به محیط بیرون و عامل اصلی نورگیری طبیعی خانه، مکان مناسب برای تهویه و تغییر هوای فضای داخلی خانه و… هستند. اما نحوه انتخاب پنجره برای هر خانه به چه شکل است؟ در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

پنجره ساختمانی

انواع پنجره‌ها را بشناسید

پیش از خرید هر کالایی باید اول انواع  آن را بشناسیم پنجره هم ازین قاعده مستثنی نیست.

پنجره‌های فلزی : پنجره با قاب‌های فلزی در دو دسته آهنی و آلومینیومی وجود دارند. پنجره آهنی رسانایی بالا و قابلیت انتقال حرارت بسیار بالایی دارند و انرژی به راحتی از طریق پنجره‌ها هدر خواهد رفت. وزن بالای پنجره‌هایی با قاب آهنی نه تنها نصب آن را دشوار می‌کند، بلکه باعث افزایش وزن ساختمان و ایجاد خطرات مختلف هنگام وقوع آتش سوزی یا زلزله می‌شود زنگ‌زدگی را هم از یاد نبریم.

پنجره آهنی

پنجره آلومینیومی وزن بسیار کم و دوام بسیار بالا در برابر رطوبت دارد. ماندگاری و عمر مفید بالا از خصوصیات این نوع پنجره است. اما همه فلزات رسانای گرما هستند، پنجره‌های آلومینیومی هم باعث انتقال حرارت و اتلاف انرژی می‌شوند. اما دید وسیع و خوبی رو به بیرون به شما خواهند داد.

پنجره آلمینیومی

پنجره‌های چوبی

قدیمی‌ترین پنجره ها هستند.رنگ گرم آن در کنار بافت بسیار خاص نقش بسیار زیبایی در فضای منحصر به فرد شما خواهد داشت چوب نارسانا است و یک عایق حرارتی خوب به حساب می اید که باعث کاهش انتقال حرارت و مدیریت هرچه بهتر انرژی در ساختمان می شود. اما مقاومت پایین چوب در برابر جذب و نفوذ آب یا رطوبت عیب اصلی این نوع پنجره است. با پیشرفت تکنولوژی‌های ساخت پنجره با کمک پوشش‌های مناسب پی وی سی، فایبرگلاس یا آلومینیوم، می‌توان قاب‌های چوبی را مقاوم‌ تر کرد.

پنجره چوبی

پنجره‌های فایبرگلاس

ترکیبی از الیاف شیشه با مواد پلیمری است. استحکام بالا و مقاومت در برابر آتش، ماندگاری بالا و عدم نیاز بهنگهداری خاص از ویژگی های این پنره است. نارسانایی این نوع پنجره باعث شده انتقال گرما و حرارت انجام نگیرد و انرژی محیط حفظ شود. پروفیل فایبرگلاس همچنین در برابر خوردگی، پوسیدگی و پیچش یا تغییر شکل مقاومت بالایی دارد. یکی از ایده‌آل‌ترین حالات استفاده از پنجره‌های فایبرگلاس، ترکیب آن با قاب چوبی است.

پنجره فایبر گلاس

پنجره‌های PVC وUPVC

مواد پی‌وی‌سی، مواد قابل بازیافتی هستند که در کارخانه تولید می‌شوند. پروفیل‌های PVC و UPVC دوام و استحکام بسیار خوبی دارند و در برابر پوسیدگی، گرد و غبار یا خوردگی مقاوم است، نگهداری خاصی ندارند وعایق خوبی برای عبور گرما یا صدا است ترکیب پروفیل PVC و UPVC با شیشه دو جداره بهترین حالت عایق فضا را فراهم می‌کند. علاوه براین پروفیل مورد نظر از هر ماده دیگری در برابر آتش‌سوزی و حرارت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

پنجره پی وی سی

مقالات زیر برای افزایش آگاهی شماست :

enlightenedپنجره های یو پی وی سی در شیراز

enlightenedمزایای شیشه دوجداره

enlightenedپوشش تراس در فصول سرد

سخن پایانی ایرانادکور

حال که با انواع پنجره ساختمانی آشنا شدید، می توانید با کمک تیم طراحی دکوراسیون داخلی ایرانادکور و با توجه به کاربرد، موقعیت و بودجه خود بهترین پنجره برای ساختمان را انتخاب کنید. ایرانادکور مجری بهترین ایده های دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب ایران خواهد بود. با ما در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور 

برچسب ها :

بهترین پنجرهپنجره دو جدارهپنجره فاایبرگلاسپنجره پی وی سیپنجره چوبی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه