مقالات تخصصی معماری

بازسازی و نوسازی منزل

بازسازی و نوسازی منزل

بازسازی و نوسازی منزل
ساختمان‌ها بسته به محل جغرافیایی عمر مفید مشخصی دارند، در مکانی که می خواهیم اقدام به ساختمان سازی و یا بازسازی کنیم ، باید عمر مفید ساختمان را بدانیم. حتما پیش از بازسازی خانه های قدیمی باید دلایل نوسازی و بازسازی، هزینه‌های بازسازی و مزایای بازسازی ساختمان را به طور دقیق مشخص کنیم تا در نهایت بتوانیم بررسی کنیم تا چه حد به اهداف خود رسیده ایم. در این مقاله از ایرانادکور به دلایل و اهداف بازسازی خانه های قدیمی خواهیم پرداخت با ما در این راه همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/11/08

ساختمان‌ها بسته به محل جغرافیایی عمر مفید مشخصی دارند، در مکانی که می خواهیم اقدام به ساختمان سازی و یا بازسازی کنیم ، باید عمر مفید ساختمان را بدانیم. حتما پیش از بازسازی خانه های قدیمی باید دلایل نوسازی و بازسازی، هزینه‌های بازسازی و مزایای بازسازی ساختمان را به طور دقیق مشخص کنیم تا در نهایت بتوانیم بررسی کنیم تا چه حد به اهداف خود رسیده ایم.

در این مقاله از ایرانادکور به دلایل و اهداف بازسازی خانه های قدیمی خواهیم پرداخت با ما در این راه همراه باشید.

گروه دکوراسیون داخلی ایرانادکور، با سالها تجربه در نوسازی و بازسازی منازل و آپارتمانها، بهترین مشاور و یاور شما برای ارائه روش های تغییر دکور خانه با ایجاد تغییرات کوچک خواهد بود.

بازسازی خانه های قدیمی

دلایل بازسازی خانه های قدیمی

طبیعت با نیروهای شگفت انگیز و توانمند خود در ترکیب با عنصر زمان ، می تواند مستحکم ترین سازه ها و دست ساز های بشر را تخریب کند ، حال در این میان نوع مصالحی که انتخاب شده و نحوه استفاده از آن ها می تواند عامل طبیعت را تشدید یا تضعیف کند ، هنگامیکه در منطقه پر باران از متریال چوب برای درب ورود خانه استفاده می کنید ، برای تخریب خانه با طبیعت همدست شده اید اما همان درب را اگر با آلومینیوم بسازید ، قطعا اثرات طبیعت را تا حد زیادی خنثی کرده اید.

بازسازی خانه های قدیمی

عمر مفید ساختمان ها

عمر مفید ساختمان‌‌ها ، همانگونه که گفته شد بر اساس منطقه جغرافیایی محاسبه می شود ، این عمر رابطه مستقیم با استانداردهای مهندسی دارد و چنانچه شما اصول و استانداردهای مهندسی را بکار نبرید عمر یک ساختمان را از 100 سال که عمر مفید در کشورهای پیشرفته است به 25 تا 40 سال کاهش می دهید و علاوه بر اینکه ارزش ملک به شدت پایین می آید که نام کلنگی را یدک می کشد ، امنیت کافی برای زندگی هم نخواهد داشت!

بازسازی خانه های قدیمی

اهداف بازسازی خانه‌‌های قدیمی

اول از همه ، زیباسازی و تنوع

بسیاری از افراد تنها به دلیل اینکه از خانه ای خسته شده اند و یا می خواهند در آن از دکوراسیون و المان های جدید و مد روز استفاده کنند دست به بازسازی می زنند ، مثلا آشپزخانه را اپن می کنند و یا سقف را کناف می کنند تا با نورپردازی زیبا تر شود ، ممکن است شما کل کف پوش خانه را تعویض کنید و یا کاغذ دیواری زیبایی را برای سالن و اتاق ها در نظر بگیرید.

بازسازی خانه های قدیمی

دوم ، تعمیر بخش‌‌های خراب و کهنه

پس از چند سال سکونت در یک خانه ، به دلایل مختلف برخی قسمتهای آن تخریب می شود و نیاز به مرمت پیدا می کند ، مثلا  ممکن است لوله آب نشت کند و کل لایه های گچ و رنگ و … باد کرده و شوره بزند و منظره زشتی را خلق کند. ممکن است پله ها لب پر شوند و یا بشکنند و دیوار ها به مرور ترک بخورند.

بازسازی خانه های قدیمی

 سوم ، تغییر نیازهای خانواده

با تغییر خانواده نیازهای افراد تغییر می کند ، مثلا با بزرگ شدن بچه ها و نیازشان به داشتن اتاق خصوصی شاید بخواهید قسمتی از سالن بزرگ منزل را به اتاقی برای نوجوانتان تبدیل کنید.

و در آخر ، ایمن سازی ساختمان

از آنجائیکه ساختار ایمنی ساختمان یعنی پی، ستون‌ها، بام و دیوارهای حامل نیز مانند سایر اجزای ساختمان در معرض پوسیدگی و استهلاک هستند، بنابراین از جمله مهم‌‌ترین دلایل بازسازی یک خانه قدیمی می‌تواند تقویت این اجزا و افزایش ایمنی ساختمان باشد.

بازسازی خانه های قدیمی

بنابراین قبل از آغاز بازسازی باید دقیقا هدف را تعیین کنیم تا هنگام تحویل ، با کارفرما به مشکلی برنخوریم ، مثلا اگر شما تنها به دنبال ایمن سازی هستید نباید توقع داشته باشید که خانه زیباتر هم شود مگر اینکه برخی اهداف را با هم ترکیب کنید.

در نهایت بازسازی خانه به نفع شما است و ارزش ملک شما را حفظ خواهد کرد ، به شرط آن‌که در زمان مناسب و توسط متخصص این کار و براساس اصول مهندسی انجام شود.

دعوتید به مطالعه :

enlightenedمراحل بازسازی خانه

enlightenedبازسازی خانه‌های فرسوده

enlightenedزیبایی‌شناسی در طراحی داخلی

نوسازی

سخن پایانی ایرانادکور

تیم دکوراسیون داخلی ایرانادکور، پیشرو در ارائه ایده های خلاقانه برای بازسازی منزل با انجام بزرگترین پروژه های بازسازی در شیراز، برای یاری رساندن به شما عزیزان جهت بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه آماده خدمت رسانی است. با در ارتباط باشد و مشاوره رایگان دریافت کنید. صفحه اینستاگرام ایرانادکور @iranadecor حاوی نکاتی کاربردی و جذاب برای دکوراسیون منزل زیبای شماست.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه