مقالات تخصصی معماری

ایده های نوین دکوراسیون سوپر مارکت شیراز

ایده های نوین دکوراسیون سوپر مارکت شیراز

چیدمان و طراحی دکوراسیون سوپر مارکت شیراز ، تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری و کسب درآمد بیشتر خواهد داشت ، بنابراین خوب است در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت دقت کنید و از ایده های کاربردی و مدرن برای دیزاین داخلی سوپر مارکت استفاده نمایید ، ما هم در ایرانادکور در کنار شما هستیم تا راه صحیح و اصولی را به شما نشان دهیم با ما همراه باشید.

چیدمان و طراحی دکوراسیون سوپر مارکت شیراز ، تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری و کسب درآمد بیشتر خواهد داشت ، بنابراین خوب است در هنگام طراحی دکوراسیون مغازه سوپر مارکت در شیراز دقت کنید و از ایده های کاربردی و مدرن برای دیزاین داخلی سوپر مارکت استفاده نمایید ، ما هم در ایرانادکور در کنار شما هستیم تا راه صحیح و اصولی را به شما نشان دهیم با ما همراه باشید.

سوپر مارکت ها همیشه جزو پر رفت و آمدترین مغازه ها در همه دنیا هستند ، تمام مردم دنیا نیاز های روزانه خود را از سوپر مارکت ها تامین می کنند ، این موضوع بحدی مهم است که حتی در سخت ترین شرایط بیماری کرونا هم سوپر مارکت ها تعطیل نشدند و به کار خود ادامه دادند ؛ زمانیکه تمام مغازه های دیگر تعطیل بودند و خالی از مشتری.

هنر ما این است که مشتریان فعلی شما را دائمی کرده و مشتریان جدیدی به مغازه شما دعوت کنیم و فروش شما را بالا و بالاتر ببریم.

معمولا مشتریان ، به این دلیل فروشگاه شما را انتخاب می کنند که اولا اجناس مورد نظرشان را به طور پیوسته موجود دارید ، قیمت های اجناس متعادل است و موضوع بسیار مهم ؛ چیدمان اجناس به گونه ای است که مشتری می تواند براحتی وسایل خود را برداشته و در سوپر مارکت حرکت کند ، معمولا فروشگاهی که مدام جای اجناس در آن تغییر می کند و مشتری سرگردان و حیران باید به دنبال کالاهای مورد نیاز خود بگردد و یا باید به سختی از بین شلف ها و قفسه ها رد شده و یا با سایر مشتریان برخورد کند ، کمتر مورد انتخاب دائمی مردم قرار می گیرد.

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز

دکوراسیون داخلی سوپر مارکت شیراز

دکوراسیون سوپرمارکت‌ها به طور کلی بر اساس اصول طراحی داخلی و مدیریت فضا انجام می‌شود. هدف اصلی در دکوراسیون سوپرمارکت‌ها، ایجاد یک محیط منحصر به فرد و دلپذیر برای مشتریان است تا آن‌ها را به خرید و استفاده از خدمات سوپرمارکت ترغیب کند. در زیر به برخی از اصول و عوامل مهم در دکوراسیون سوپرمارکت‌ها اشاره می‌کنم:

محل قرار دادن کالاها در قفسه ها از اصلی ترین بخش های طراحی داخلی یک سوپر مارکت  خواهد بود ، به نظر مشا بیشتری کالایی که مردم به خاطر آنها به سوپری می روند کدامند؟  بله درست است : شیر ، نان ، ماست و پنیر از انواع کالاهایی هستند که نیاز روزانه مشتریان است.

ترفندی که منجر به فروش بالاتر می شود این است که این اجناس را در آخر مغازه قرار دهیم تا مشتریان هنگام رفتن و برگشتن ، کالاها و مواد دیگر را هم ببینند و بتوانند انتخاب کنند ، حال کالاهایی با فروش کمتر را در این راه رو های منتهی به کالاهای پر فروش قرار دهید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرند.

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز

معجزه سمت راست فروشگاه

شاید ندانید که ۷۵ درصد از افرادی که وارد سوپر مارکت می شوند به سمت راست خود نگاه و سپس حرکت می کنند ، در نمایشگاه ها هم غرفه های سمت راستی گران ترین غرفه ها هستند ، اجناس فروش ویژه و جذاب تر را در قفسه های موجود در سمت راست سوپر مارکت بچینید و یا در تفکری دیگر برترین کالاهای سوپر مارکت را در قفسه های اول سمت راست به نمایش بگذارید.

کالاهای گران قیمت را کجا بچینیم؟

در دکوراسیون سوپر مارکت در شیراز ، ثابت شده بهترین محل برای قرار دادن اجناس گران قیمت ، شلف های سمت چپ هستند ، شلف های سمت چپی که دقیقا با چشم مشتری هم سطح هستند ، باعث می شوند مشتری نگاهی راحت و عمیق به آن ها داشته باشد و کسانی که انتخاب های خاصی دارند به قفسه های سمت چپ رفته و اجناس درون آن ها را بررسی می کنند.

فقط حتما توجه داشته باشید که از پراکندگی در دکوراسیون سوپر مارکت اجتناب کنید ، یعنی تلاش کنید کالاهای مشابه در قفسه های نزدیک بهم قرار گیرند و دسته بندی موضوعی رعایت شود ؛ مثلا مواد شوینده را در قفسه ای جداگانه و مواد غذایی خشک را در جای دیگری از سوپر مارکت خود چیدمان کنید.

بهترین دکوراسیون فروشگاهی در شیراز

به کالاها شخصیت بدهید 

منظور ما از این عبارت چیست؟ با مثال توضیح می دهم ، فرض کنید در بخشی از فروشگاه سبزیجات و میوه های بسته بندی شده دارید و در بخشی لوازم تحریر ، بخش دیگر به فروش ظروف مهمانی اختصاص دارد و در بخشی ساندویچ های آماده.

آیا طراحی همه این بخش ها مانند هم است؟ فروشگاه های بسیار بزرگی را دیده ایم که اصلا به این موضوع فکر هم نکرده اند و بله طراحی تمام بخش ها را به یک شکل پیش برده اند.

اما شما قرار است متفاوت و خاص باشید ، مثلا برای بخشی فروش سبزیجات و میوه از متریال های طبیعی استفاده کنید مثلا جعبه های چوبی و کمی پوشال با بک گراندی از عکس های میوه های تر و تازه و خیس می تواند به لذت مشتری هنگام خرید بیافزاید.

یا در بخش لوازم تحریر می توانید از رنگ های شاد و یا رنگ های فرم مدرسه مانند صورتی و سرخابی برای دختران و آبی و سبز برای پسران بهره ببرید با بک گراندی از عکس کودکی شیرین و خندان که با خوشحالی تمام به مدرسه می رود!!!

به همین ترتیب شما می توانید برای هر بخش تمی مخصوص به همان قسمت را ایجاد کنید و مشتری را در فضای استفاده از آن کالا قرار دهید البته فراموش نکنید که هارمونی رنگی کلی فروشگاه را حفظ کنید تا در نهایت با ظاهری در هم و بی نظم رو به رو نباشید.

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز

نورپردازی ، نمایش بهتر کالاها

انسان ها بر خلاف سوسک ها موجوداتی نور پسند هستند و به سمت نور زیاد جذب می شوند cheeky هیچ کس دوست ندارد در فضایی تاریک و نم کشیده مدت زیادی قدم بزند و خرید کند پس لطفا به نورپردازی اهمیت زیادی بدهید و آنرا جدی بگیرید. مثلا اگر در فروشگاه شما کالایی دارای سود بسیار بالا برای شماست آن را در بخشی از فروشگاه که بسیار روشن و جذاب است قرار دهید تا راحت تر بتوانید آن را بفروشید.

حتی شما می توانید با نورپردازی صحیح مشتریان را به بخش هایی از فروشگاه که بر اساس تجربه شما کمترین ورود و حضور مشتری دارد راهنمایی کنید و کالاهایی را به او نشان دهید. در این کار از حرفه ای ها مشورت بگیرید.

نورپردازی ، نمایش بهتر کالاها

نظم فروشگاه را جدی بگیرید

مغز انسان نظم را دوست دارد و به سمت نظم و درک بهتر موارد منظم جذب می شود ، حتی افراد نا منظم و شلخته که در خانه شان جا برای راه رفتن نیست و از راهرو ورودی جوراب و شلوار و کفش روزهای قبل ریخته تا آخر پذیرایی و آنهایی که روی میز آشپرخانه شان هنوز ظروف شام دو شب پیش به چشم میخورد برای خرید به دنیال فروشگاه های شیک و منظمی می گردند که بتوانند براحتی اقلام مورد نظر را یافته و به سرعت خرید کنند پس شما موظفید برای فروش بیشتر نظم و بهداشت را رعایت کنید.

سر کوچه ما دو فروشگاه مواد پروتئینی بزرگ قرار دارد اولی قیمت هایی مناسب تر دارد اما فروشگاه دوم بسیار شیک و منظم است پرسنل بهداشت فردی خوبی دارند و همه کالاها با نظم بسیار خاصی چیدمان شده اند ، من هز زمان مواد پروتئینی لازم دارم از خانه تصمیم می گیرم که به فروشگاه اول بروم اما در نهایت احساس بر منطق پیروز می شود و من ناخودآگاه وارد فروشگاه دوم می شود و از این همه زیبایی و نظم و حتی موسیقی و بوی دلنشین لذت می برم.

نظم فروشگاه را جدی بگیرید

جا برای راه رفتن و حرکت تعبیه کنید

خیلی خوب است که شما از شیره مرغ تا جان آدمیزاد را در فروشگاهتان دارید و هیچ کس نا امید از فروشگاه شما بیرون نمیرود اما لطفا جا برای راه رفتن و حرکت ترولی ها هم بگذارید ، در برخی فروشگاه ها احساس می کنیم اجناس قرار است به ما حمله کنند و بر سر ما بریزند و باید از انجا هرچه سریعتر فرار کنیم و در برخی دیگر دوست داریم دقایق زیادی را فقط به نگاه کردن اختصاص دهیم ، اینکه شما قفسه را از اجناس خفه کنید و راهروها را تنگ تر دقیقا فروش را کمتر کرده اید.

پس در هنگام چیدمان و طراحی حتما به اندازه رد شدن دو سبد خرید چرخدار بصورت متقابل جا بگذارید و خصوصا برای پیچ ها فضای کافی در نظر بگیرید ، مردم برای گیر کردن سبد های خرید و عقب و جلو کردن آن اعصاب ندارند و دفعه بعد به فروشگاه شما نمی آیند.crying

با حرفه ای ها مشورت کنید

اینکه دارید مقاله و مطلب می خوانید عالی است اما آیا ما می توانیم تمام آنچه در سالیان زیاد با علم و تجربه به آن رسیده ایم را در قالب مقاله به شما تحویل بدهیم ، خیلی دوست داریم این کار را بکنیم و شما بهترین طراحی فروشگاه خود باشید اما باور کنید ریزه کاری هایی وجود دارد که بعد از بارها و بارها طراحی و اجرای دکوراسیون داحلی فروشگاه ها باز هم برای خودمان جدید است ، پس اگر از حرفه ای ها مشورت بگیرید و کار را اصولی واستاندارد پیش ببرید قطعا در هزینه ها و زمان شما صرفه جویی می شود و حس پشیمانی و دوباره کاری کمتری خواهید داشت. ما در ایرانادکور مدعی طراحی و اجرای بی نقص دکوراسیون فروشگاهی در شیراز و جنوب کشور هستیم و این ادعا را در عمل ثابت کرده ایم. کافیست در هنگام تماس یا مراجعه حضوری اسامی فروشگاه های کار شده را از کارشناسان ما بپرسید و بازدید از آن ها داشته باشید. تبلیغ دیگری نیاز نیست!heart

با حرفه ای ها مشورت کنید

در این مطلب از بخش دکوراسیون ایرانادکور با برخی ایده های کاربردی برای طراحی دکوراسیون سوپر مارکت شیراز آشنا شدید شما می توانید با الگوبرداری از اینترنت و مشورت با مشاوران ما برترین دکوراسیون مغازه سوپر مارکت را تجربه کنید ؛ کافیست با ما تماس بگیرید.

نویسنده : ص.توکلی / سرپرست بخش محتوا ایرانادکور / ویرایش شهریور ماه 1402

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه