مصالح ساختمانی

انواع پوشش کف (لمینت hdf)

انواع پوشش کف (لمینت hdf)

انواع پوشش کف (لمینت hdf)
لمینت یکی از انواع پوشش کف (لمینت hdf) به حساب می‌آید که دارای مزایا و معایب متعددی می‌باشد. همچنین دارای ساختار خاص خود می‌باشد. بهتر است تا قبل از تصمیم گیری راجع به پوشش کف حتماً با این ساختار آشنا شوید.

تاریخ: 1399/12/4

پوشش‌های کف دارای انواع متعدد و مختلفی می‌باشند و هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند که باعث می‌شود تا برای یک فضا به عنوان یک پوشش کاربردی و مناسب به حساب آیند یا خیر. در این میان می‌توان به یک نام آشنا و همیشگی اشاره کرد به نام لمینت. لمینت که به عنوان یک کفپوش محبوب و پرکاربرد در انواع مختلف فضاها به حساب می‌آید، در اصل دارای ساختار و روش نصب خاص خود می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز قصد دارد تا در این مقاله به معرفی انواع پوشش کف (لمینت hdf) بپردازد.

لمینت 1

لمینت hdf چیست؟

اصولاً به هر چیزی که دارای چند لایه و روکش باشد در اصل لمینت می‌گوییم. لمینت کف که به عنوان کفپوش در ساختمان‌های اداری، منازل مسکونی و دفاتر تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد در اصل دارای جنسی معادل     hdf (high density fiber) می‌باشد و به عنوان پوشش کف مستقیماً مورد استفاده قرار می‌گیرد و مانند پارکت از چوب درختان به صورت مستقیم تهیه نمی‌شود. لمینت از چهار لایه بر روی یکدیگر تشکیل و ساخته شده است و هر کدام از این لایه‌ها دارای مزایای خاص خود می‌باشند که وجود آن‌ها را در ساختار لمینت ضروری می‌کند. بنابراین، شناخت این لایه‌ها به شما در انتخاب یک لمینت مرغوب کمک خواهد کرد.

لمینت 2

لایه اول (لایه رویی)

لایه رویی لمینت در اصل همان لایه‌ای است که ما به صورت مستقیم آن را می‌بینیم و از آن استفاده می‌کنیم. این لایه رویی که در اصل یک لایه پوششی به حساب می‌آید، از جنس اکسید آلومینیوم ساخته شده است و کاربرد این لایه نیز در اصل مقاومت در برابر سایش و فرسودگی می‌باشد. امری بدیهی و واضح است که ضخامت بیشتر این لایه در لمینت نشان‌دهنده‌ی مقاومت بیشتر آن در برابر سایش می‌باشد. بنابراین، لایه رویی لمینت باید ضخیم و باکیفیت باشد تا بتواند کارآیی خوبی را از خود نشان دهد. انتخاب بهترین کفپوش برای خانه از دغدغه‌های همیشگی افراد به حساب می‌آید.

لمینت 5

لایه دوم

لایه دوم در ساختار لمینت در اصل ظاهر اصلی لمینت را تشکیل می‌دهد و باعث می‌شود تا نمای کار کاملاً زیبا و جذاب شود. لایه دوم در ساختار لمینت از یک کاغذ پرینت شده تشکیل شده است که دارای طرح چوب، سنگ و یا آجر می‌باشد. این لایه در اصل نمای طبیعی لمینت را تشکیل می‌دهد و زیبایی ظاهر لمینت از این صفحه به وجود می‌آید. فراموش نکنید که اجرای لمینت کف خانه دارای اصول و نکات منحصر به فرد خود می‌باشد.

لایه سوم (hdf)

لایه سوم را بدنه اصلی لمینت تشکیل می‌دهد. قفلهای لمینت در همین لایه قرار دارند و باعث می‌شوند تا ساختار کلی لمینت شکل بگیرد. این قفل‌ها به صورت نر و مادگی درون یکدیگر چفت می‌شوند و همین وزن بالای لمینت که به صورت یکپارچه در یکدیگر قفل می‌شود در اصل تشکیل دهنده ساختار کلی لمینت است و وزن آن را سنگین می‌کند. به همین دلیل دیگر نیازی به چسب برای چسباندن لمینت نمی‌باشد. به هر میزان که این لایه ضخیم‌تر باشد در اصل لمینت نیز عایق صدای بهتری می‌باشد.

لمینت 6

لایه چهارم

لایه چهارم در ساختار لمینت که آخرین لایه نیز به حساب می‌آید در اصل به عنوان یک پوشش محافظتی است که از نفوذ رطوبت از کف ساختمان به لمینت جلوگیری می‌کند. اگر قصد دارید تا با ساختار این کفپوش بیشتر آشنا شوید، مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

enlightenedفرق لمینت و پارکت چیست

enlightenedکفپوش مناسب راه پله

enlightenedکفپوش اتاق کودک

لمینت 4

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای انواع پوشش کف در ساختمان در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی شایسته و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید. در مقاله بعد به سراغ معرفی پارکت چوبی می‌رویم. با ما همراه باشید. ادامه دارد…

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه