مصالح ساختمانی

انواع پوشش سقف در ساختمان

انواع پوشش سقف در ساختمان

انواع پوشش سقف در ساختمان
انتخاب پوشش سقف در ساختمان همواره از دغدغه‌های مهم برای طراحان و سازندگان ساختمان بوده است. در این میان، آشنایی با انواع پوشش سقف در ساختمان می‌تواند در انتخاب بهترین گزینه موثر باشد.

تاریخ: 1399/3/8

پوشش سقف در ساختمان یکی از بخش‌های مهم و اصلی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید و آشنایی با انواع پوشش سقف در ساختمان به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب هوشمندانه و صحیحی داشته باشید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران حرفه‌ای همواره بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

انواع پوشش سقف

انواع سقف در ساختمان

سقف یکی از اجزای مهم در هنگام ساخت و ساز ساختمان به حساب می‌آید که دارای انواع مختلفی است و در هنگام انتخاب پوشش سقف باید با توجه ویژگی‌های مختلف هر کدام از پوشش‌ها تلاش کرد تا بهترین گزینه را انتخاب کرد. انواع سقف‌ها در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی عبارتند از: سقف طاق ضربی، سقف تیرچه بلوک سفالی، سقف کاذب، سقف پیش تنیده و دیگر انواع سقف که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود هستند. اجرای سقف کاذب در شیراز از جمله کارهای تخصصی می‌باشد.

بهترین پوشش سقف ساختمان

عوامل موثر در انتخاب پوشش سقف

در هنگام انتخاب پوشش سقف به عنوان یکی از بخش‌های ضروری و تاثیرگذار در زیبایی ساختمان، باید به نکات و عوامل مختلفی توجه نشان داد. این نکات عبارتند از: عدم تغییر رنگ و ظاهر پوشش سقف در طولانی مدت و در شیایط آب و هوایی مختلف، نصب آسان و هزینه اجرای مناسب، دارای استحکام و مقاومت کافی در برابر شرایط جوی و بلایای طبیعی مانند زلزله و غیره. همچنین در هنگام بازسازی سقف منازل نیز می‌توان از بازسازی سقف خانه با چوب استفاده کرد.

پوشش تایل سفالی در ساختمان

پوشش سقف شیبدار در ساختمان

یکی از انواع اصیل و زیبا برای پوشش سقف در ساختمان، پوشش سقف شیبدار می‌باشد که دارای انواع و مدل‌های مختلفی نیز می‌باشد. پوشش تایل و سفال برای سقف شیبدار یکی از پوشش‌های رایج در تمامی نقاط کشور و با آب و هوای مختلف می‌باشد. پوشش تایل و سفال یکی اصیل‌ترین و زیباترین پوشش‌ها برای سقف شیبدار می‌باشد اما به دلیل سختی در نصب و احتیاج به نگهداری بالا باید حتماً توسط یک فرد حرفه‌ای اجرا شود. آشنایی با مدل‌های مختلف سقف کاذب نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک در ساختمان

سقف تیرچه بلوک از انواع محبوب و پرکاربرد در بین پوشش‌های سقف می‌باشد که در تمامی شهرها نیز رواج بسیاری پیدا کرده است. تیرچه‌ها در این نوع از سقف‌ها به عنوان تیر فرعی عمل کرده و بلوک‌ها نیز به عنوان مصالح پوششی در بین تیرچه‌ها قرار می‌گیرند. اجرای سقف تیرچه بلوک به صورت یکپارچه است و یکی از مزیت‌های این سقف به حساب می‌آید، زیرا مقرون به صرفه‌تر است. سقف متحرک ساختمان نیز یکی از انواع پوشش سقف در ساختمان به حساب می‌آید.

انواع پوشش سقف در ساختمان

آیا شما هم به دنبال آشنایی با انواع پوشش سقف در ساختمان و شناخت مزایا و معایب آن‌ها هستید؟ آیا در مرحله ساخت و ساز منزل یا دفتر کار خود هستید و به دنبال بهترین گزینه برای اجرای پوشش سقف هستید؟ بنابراین، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedمزایا سقف PVC

enlightenedاجرای سقف CNC در شیراز

enlightenedفرق کناف و PVC

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره آماده ارائه بهترین و خاص‌ترین خدمات به شما همراهان گرامی می‌باشد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه