مقالات تخصصی معماری

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی
سنگ‌‌ها، یکی از عناصر طبیعی هستند که تقریباً می‌توان از آن‌ها در تمام مراحل ساختمان‌سازی استفاده کرد. در این صورت مطالعه و شناخت سنگ‌ها و کاربرد صحیح آن‌ها یک عامل بسیار مهم به حساب می‌آید.

سنگ، به عنوان یکی از مصالح ساختمانی شناخته می‌شود و دارای انواع متعدد و گوناگونی می‌باشد. سنگ‌ها دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند که هر کدام از این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا سنگ‌ها به عنوان یکی از مصالح محبوب و پرکاربرد در ساختمان سازی و اجرای دکوراسیون داخلی به حساب آیند. استفاده از انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی با توجه به ویژگی‌ها و خواص هر کدام باعث می‌شود تا در نهایت فضایی خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

سنگ‌‌ها، یکی از عناصر طبیعی هستند که تقریباً می‌توان از آن‌ها در تمام مراحل ساختمان‌سازی استفاده کرد. در این صورت مطالعه و شناخت سنگ‌ها و کاربرد صحیح آن‌ها یک عامل بسیار مهم به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، با بهره‌گیری از دانش و توانایی معماران و متخصصین حرفه‌ای در بحث طراحی و اجرای ساختمان‌های مسکونی و اداری، همیشه تلاش دارد تا با شناخت سنگ‌های ساختمانی و کاربرد آن‌ها به شما عزیزان بهترین خدمات را ارائه دهد.

سنگ تراورتن در ساختمان

سنگ تراورتن از ته نشین شدن رسوبات آب داغ و یا سرد در غارها به وجود می‌آید و درصد بالایی از ترکیبات آن شامل: کلسیم، استالاکتیت و استاگمتیت است. سنگ تراورتن در برابر تغیرات آب و هوایی و باران و برف مقاوم است و از لحاظ رنگ بندی نیز دارای تنوع بسیاری می‌باشد. سنگ‌های تراورتن در طبیعت به رنگ‌های سفید، کرم، شکلاتی، قرمز، گردویی، زرد، لیمویی، سیلور و شکلاتی در بازار موجود هستند.

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی 2

سنگ آنتیک در ساختمان

سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل بسیار پرکاربرد است و به گونه ای یکی از رایج ترین نوع سنگ تزیینی برای دیوارهای منزل و حتی اتاق پذیرایی مورد استفاده واقع می‌شود. نوع و ترکیب رنگ مورد استفاده برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی با سنگ‌های آنتیک می‌تواند به صورت منظم و نا‌منظم انتخاب گردند. کاشی‌ها و سنگ‌های زیبای دیواری با بافتی نامنظم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و چیدمان خاصی را بر روی انواع دیوارها به وجود می‌آورند. این سنگ‌ها زیبایی فوق العاده‌ای را در فضای منزل پدید می‌آورند. هماهنگ کردن رنگ این سنگ‌ها با مبلمان منزل می‌تواند چیدمان و دکوری فوق العاده را در فضای داخلی منزل به وجود آورد.

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی 4

سنگ استارون در ساختمان

به سنگ‌های مصنوعی سالید سرفیس که چند سالی است برای ساخت دکوراسیون داخلی، نمای آشپزخانه،  سینک، جزیره آشپزخانه، کانترهای خانگی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد در اصل سنگ استارون گفته می‌شود. سطوح یکپارچه استارون پوشش‌های اکرولیک می‌باشند که دارای ویژگی‌های متعددی هستند. استارون، سطحی 100% صیقلی (بدون هیچ گونه منفذ سطحی) می‌باشد که امکان جایگزین شدن باکتری‌ها را به صفر رسانده و سطحی بسیار بهداشتی و تمیز را به فضای منزل و آشپزخانه شما هدیه می‌دهد.

در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طراحی پشت تلویزیون با سنگ آنتیک

دکور مغازه با سنگ

بهترین کفپوش برای خانه

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی 3

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای در زمینه اجرای انواع سنگ ساختمانی و دکوراسیون داخلی همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به مشتریان و کارفرمایان گرامی خود ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجرای انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

همچنین، می‌توانید به بخش پروژه‌های اجرا شده توسط تیم حرفه‌ای ایرانادکور مراجعه کنید و با پروژه‌های این تیم بیشتر آشنا شوید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

انواع سنگ در ساختمان و دکوراسیون داخلیطراحی دکوراسیون داخلیبهترین دکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه