مقالات تخصصی معماری

اجزای خانه هوشمند

اجزای خانه هوشمند

اجزای خانه هوشمند
خانه هوشمند که با نام smart home یا smart house شناخته می‌شود، در اصل شامل تمامی اصول اتوماسیون خانگی یا اتوماسیون ماشینی است.

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که به خانه‌های هوشمند علاقه مند هستند و یا اینکه حتی خودتان در یک خانه هوشمند زندگی می‌کنید. همه سیستم‌های الکتریکی امروزی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند سیستم روشنایی، گرمایش، پرده و سیستم‌های صوتی/تصویری از یکدیگر مستقل هستند و به صورت مجزا عمل می‌کنند.

تمایل برای افزایش سطح آسایش زندگی و تامین ایمنی افراد، الزامی جهت تجمیع همه تاسیسات ساختمان را در انسان پدید می‌آورد. تمام خواسته انسان این است که به‌گونه‌ای این تاسیسات با هم کار کنند و با هم مرتبط باشند و در نهایت نیازهای خانواده را بهتر برآورده کنند.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران حرفه‌ای همواره تلاش می‌کند تا اطلاعاتی دقیق و کاربردی را در تمامی زمینه‌های معماری به شما عزیزان ارائه دهد.

اجزای خانه هوشمند 5

معرفی یک خانه هوشمند

خانه هوشمند که با نام smart home یا smart house شناخته می‌شود، در اصل شامل تمامی اصول اتوماسیون خانگی یا اتوماسیون ماشینی است. اگر شما در یک خانه هوشمند زندگی می‌کنید، در اصل یک سیستم اتوماسیون به صورت کلی وضعیت روشنایی و چراغ‌ها، تغییرات آب و هوایی، سیستم‌های سرگرمی و صوتی و تصویری و دیگر لوازم خانگی را کنترل می‌کند و به شما اجازه تغییر آن را می‌دهد.

همچنین ممکن است سیستم امنیتی خانه مانند دسترسی سیستم ‌های هشدار و سیستم کنترل مرکزی را شامل شود . هنگامی که به اینترنت متصل می‌شود لوازم خانگی شما یک بخش از اینترنت اشیاء را تشکیل داده‌اند .

خانه‌های هوشمند دارای مزایای بسیاری هستند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابليـت انطباق با تغييرات در تمام كاربري‌های منزل
  • تغييـرات در فناوري ها و كارآيي محيطي
  • ايجاد شرايط مناسب‌تر و مطبوع‌تر برای ساکنین منزل
  • بالا بردن سطح  امنيت با کنترل سیستم‌های امنیتی و حفاظتی
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • احساس داشتن یک زندگی به روز و مدرن که منطبق بر مابقی شرایط محیط زندگی ماشینی است
  • بهره‌گیری از سیستم گرمایش سرمایش و تنظیم دما محیط زندگی به راحتی
  • تنظیم و کنترل آسایش صوتی و آلودگی‌های صوتی؛
  • کنترل همه جانبه و یکپارچۀ ساختمان.

اجزای خانه هوشمند 2

اجزای یک خانه هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند به عنوان یکی از اجزای ضروری یک خانه هوشمند به حساب می‌آید. سیستم روشنایی هوشمند را معمولا از طریق یک برنامه و اپلیکیشن بر روی گوشی آیفون، آی پد یا گوشی و تبلت اندروید می‌توان کنترل نمود. فقط کافی است تا نرم افزار آن را نصب کنید.

این اپلیکیشن می‌تواند به شما اختیارات متفاوتی در زمینه کنترل روشنایی منزل بدهد؛ شما می‌توانید شدت نور لامپ‌ها را تنظیم کنید و اگر لامپ ها، ال ای دی های(LEDs) رنگی داشته باشند، می توانید رنگ آنها را هم تغییر دهید.

اجزای خانه هوشمند 3

پرده‌های باهوش در خانه‌های هوشمند قرار دارند و ممکن است این موضوع کمی شگفت انگیز به نظر برسد. سیستم پرده‌های هوشمند؛ برای کاهش مصرف انرژی در منزل حداکثر توان خود را مورد استفاده قرار می‌دهند.

در طول روز با استفاده از باز کردن پرده‌ها، منزل شما گرم می‌شود و در صورت رسیدن به دمای ایده آل ، پرده‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند. در تابستان بر عکس این موضوع را تجربه خواهید کرد. در طول روز پرده‌ها بسته می‌شوند تا تابش گرم خورشید به خانه راه پیدا نکند.

کنترل این پرده ها در خانه هوشمند بسیار ساده انجام می‌شود. گاهی تنها با لمس یک کلید یا با استفاده از تلفن همراهتان و یا حتی یک دستور صوتی می‌توانید میزان روشنایی‌، پرده و … را کنترل کنید.

در ادامه نیزجهت کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

آشنایی با سیستم خانه هوشمند

تاریخچه هوشمند سازی ساختمان

انواع سنسور خانه‌های هوشمند

اجزای خانه هوشمند 4

در این مقاله تخصصی از ایرانادکور تلاش کردیم تا به معرفی اجزای خانه هوشمند بپردازیم و با بررسی آن‌ها تلاش در ارائه بهترین و کاملترین اطلاعات به شما عزیزان کنیم. شما می‌توانید به منظور آشنایی بیشتر با خانه‌های هوشمند به مطالعه مقالات تخصصی موجود در سایت در این زمینه بپردازید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می‌توایند با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید و همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از بخش پروژه‌های اجرا شده توسط تیم حرفه‌ای ایرانادکور نیز بازدید نمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه