مقالات تخصصی معماری

اجرای استخر بتنی

اجرای استخر بتنی

اجرای استخر بتنی
اجرای استخر بتنی نیازمند تخصص و مهارت خاصی است. طراح و کارفرما باید با نیازسنجی دقیق و انجام محاسبات لازم اقدام به ساخت استخر بتنی کنند. کسب اطلاعات دقیق در این زمینه الزامی است.

تاریخ: 1399/10/27

امروزه استخرها به یک عنصر ضروری و زیبا برای تزیین و دکور فضای باغ‌ها، منازل ویلایی و دیگر فضاها تبدیل شده است. استخر علاوه بر داشتن زیبایی و جذابیت خاصی که به فضا می‌بخشد، عنصری بسیار کاربردی است و حتی افراد می‌توانند به منظور گذران اوقات فراغت خود نیز از استخر استفاده کنند. اجری استخر بتنی یکی از استخرهای محبوب و پرکاربرد به حساب می‌آید. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد.

اجرای استخر بتنی 8

انواع استخر و ویژگی‌های آنان

در حالت کلی دو مدل استخر وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشند. استخر سرپوشیده و روباز. همان طور که از نام استخرهای سرباز پیداست، استخرهای سرباز در فضای باز قرار گرفته‌اند و هیچ گونه پوشش سقف و بدنه‌ای ندارند. از این مدل سقف‌های روباز بیشتر در باغ‌های شخصی و ویلاها استفاده می‌شود که کاربری و نحوه استفاده از آن‌ها کاملاً شخصی است. به همین دلیل قطعاً هزینه نگهداری و استفاده از آن‌ها بسیار کمتر از سقف‌های سرپوشیده است. استخرهای سرپوشیده نیز معمولاً برای مصارف عمومی و در باشگاه‌ها یا سالن‌های سونا و جکوزی بیشتر کاربرد دارد که هزینه نگهداری آن‌ها بیشتر است و حتی نحوه استفاده از آن‌ها با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و قوانین هر فضا متفاوت است.

اجرای استخر بتنی 7

در هنگام طراحی و اجرای استخر در فضای باز باید نکات مختلفی را در نظر داشت و با توجه به این نکات اقدام به ساخت استخر در فضای باز کرد. یکی از مهم‌ترین نکات و اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مکان یابی استخر باید حتماً در مکان صحیح و مناسبی از باغ انتخاب شود. فضای انتخاب شده باید حتماً آفتابگیر باشد و قطعاً باید برابر با اندازه‌ای باشد که شما برای متراژ استخر در نظر گرفته‌اید. در صورتی که استخر آفتابگیر باشد، بعد از آن اگر تمایل داشتید تا در فصل زمستان نیز از آن استفاده کنید، قطعاً هزینه کمتری بابت گرم کردن آب استخر متقبل خواهید شد. طراحی استخر باغ و ویلا دارای اصول مشخصی می‌باشد.

اجرای استخر بتنی 5

اجرای استخر بتنی

استخرها از مواد مختلفی مانند بتن، فایبرگلاس و وینیل ساخته می‌شوند که امروزه استخرهای بتنی در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است و کاربرد گسترده‌ای نیز پیدا کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای استخر بتنی این است که کاربر می‌تواند با توجه به سلیقه شخصی و هزینه در نظر گرفته شده برای این کار، به راحتی مدل، شکل و اندازه استخر را به صورت دلخواه تعیین کند. استخرهای بتنی در شکل و عمق‌های متنوعی قابل ساخت می‌باشند. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، استخرهای بتنی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند و کمتر آسیب می‌بینند. بنابراین، اجرای استخر بتونی در فضای باغ و ویلا می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

اجرای استخر بتنی 3

در هنگام طراحی و قبل از اجرای استخر بتونی باید محاسبات سازه و تمهیدات لازم در خصوص استحکام و تقویت سازه استخر به صورت کامل توسط یک متخصص سازه انجام شود. ساختار و سازه بتنی در استخر به دلیل وزن سنگین و تخصص لازم در زمینه اجرا باید حتماً طبق نقشه و ساختار مشخص جلو برود. همچنین میزان آستانه تحمل پذیری بار مازاد بر استخر نیز باید در نظر گرفته شود. کاربر باید به نکات زیر در هنگام اجرای استخر بتنی توجه داشته باشد. شستشوی استخر بتنی نیازمند تخصص و مهارت بالا است و هزینه نگهداری آن نیز بیشتر می‌باشد. همچنین در هنگام آسیب دیدن نیز هزینه تعمیر بالاتری دارند. در ادامه نیز جهت کسب اطلاعات عمومی بیشتر می‌توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedطراحی استخر مدرن در شیراز

enlightenedطراحی استخر و محوطه سازی

enlightenedطراحی استخر باغ و ویلا

اجرای استخر بتنی 2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای فضای سبز و محوطه سازی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و شایسته را به شما همراهان گرامی ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

اجرای استخر بتنیطراحی و اجرای استخر بتنیاستخر بتونی در شیرازاجرای حرفه‌ای استخر بتنی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه