آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن

انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن

انواع کابینت های آشپزخانه و خصوصیات آن
با توجه به اهمیت طراحی و ساخت کابینت های آشپزخانه و نقش مهمی که کابینت ها در زیبایی و ساماندهی فضای آشپزخانه ها دارند و نیز با توجه به قیمت تمام شده کابینت ها و توان مالی هر فرد در سفارش و تهیه کابینت های مختلف در این مقاله

enlightenedموضوع: انواع کابینت های آشپزخانه

enlightenedمدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

enlightenedتاریخ: 29 اسفند 97

با توجه به اهمیت طراحی و ساخت کابینت های آشپزخانه و نقش مهمی که کابینت ها در زیبایی و ساماندهی فضای آشپزخانه ها دارند و نیز با توجه به قیمت تمام شده کابینت ها و توان مالی هر فرد در سفارش و تهیه کابینت های مختلف در این مقاله میخواهیم به بررسی انواع کابینت ها و خصوصیات آن و قیمت تمام شده آنها بپردازیم .

کابینت آشپزخانه

  1. کابینت های چوبی : که از گران ترین و لوکس ترین نوع کابینت ها هستند که فضای آشپزخانه شما را به محیطی زیبا ، لوکس و آرامش بخش تبدیل میکنند . بدنه ، درب ها و اجزای کابینت مانند تاج ، پاخور و زیر چراغی از چوب خالص یا اصطلاحا تمام چوب میباشند البته انتخاب نوع چوب به کار رفته در آنها تاثیر زیادی در قیمت تمام شده و زیبایی آن خواهد داشت که میتواند از جنس چوب بلوط ،گردو، افرا، روسی و راش باشد ساخت کابینت های چوبی به دلیل شکل خاص آن و مراحل مونتاژ و پرداخت چوب  زمان بر میباشد .نگهداری  این کابینت ها بسیار دارای اهمیت است .

  1. کابینت های با روکش چوب : برای کسانی که قدرت خرید کابینت های تمام چوب را ندارند اما دوست دارند که نمای ظاهری کابینت آشپزخانه آنها چوبی باشد میتوانند  از این گزینه استفاده کنند . این کابینت ها از جنس MDF خام هستند که توسط لایه نازکی از چوب پوشانده شده و پس از مراحل برش کاری در گارگاه با رنگ های  پلی استر و سیلر کیلر روکش شده و جلا داده میشود . روش حفظ و نگهداری این کابینت ها تقریباً شبیه  کابینت های چوبی میباشد .

دکور ام دی اف

  1. کابینت های وکیوم : اگر به دنبال ترکیب های کلاسیک ، سنتی و با رنگ بندی متنوع با قیمت تمام شده نسبتاً بالابرای آشپزخانه خود هستید این گزینه مناسب سلیقه شماست این کابینت ها از روکش ملامینه و جنس MDF ساخته میشود که معمولا بر روی بدنه یونیت ها طرح هایی به صورت برجسته و یا حکاکی شده توسط دستگاههای CNC  ایجاد میشود ( قبل از مرحله روکش ملامینه که آن هم توسط دستگاه مخصوص در کارگاه انجام میشود ) نگهداری این کابینت ها از کابینت های چوبی و روکش چوب راحت تر است .

کابینت ام دی اف قرمز

  1. کابینت های هایگلاس : این نوع از کابینت ها دارای روکش براق و گلاسه با انواع رنگ بندی و طرح های مختلف و زیبا میباشد که فضای آشپزخانه را تبدیل به فضایی لوکس و مدرن و امروزی میکند و باید گفت که قیمت تمام شده این کابینت ها نیز نسبتا بالا بوده و مناسب سلیقه هایی است که علاقه مند به داشتن  فضای لاکچری در آشپزخانه خود هستند . در نگهداری از این کابینت ها باید دقت ویژ ه ای داشت زیرا که روکش این کابینت ها بسیار خش پذیر بوده و در مقابل سایش و اشیاء تیز به سادگی آسیب می بیند .

ام دی اف

  1. کابینت های  MDF  : این نوع کابینت ها همانطور که از نام آن پیداست دارای جنسMDF با روکش ملامینه طرح دار یا ساده و با تنوع زیاد در رنگ بندی وطرح های متفاوت است و  مورد توجه افرادی با توان مالی متوسط است که میخواهند ضمن حفظ زیبایی هزینه اجرای کابینت آنها بالا نباشد روش نگهداری این کابینت ها نیز مانند کابینت های وکیوم است اما نسبت به خش پذیری از هایگلاس مقاوم تر می باشد .
  1. کابینت های ملامینه : این کابینت ها از جنس نئوپان با روکش ملامینه است که نسبت به کابینت های MDF ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند و از لحاظ ظاهری نیز تفاوتی با کابینت های MDF ندارند اما به لحاظ جنس دارای کیفیت پایین تری هستند و مناسب کسانی است که میخواهند قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه منزلشان ارزان و اقتصادی باشد .

در طراحی و اجرای کابینت در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانا دکور کمک بگیرید .

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه